Ga naar inhoud


Firmware 1.05 beschikbaar!


jacksparrow

Aanbevolen berichten

Ik heb best wel geduld dat is het niet en mischien had ik wel moeten schrijven dat ik nu toch OOK naar andere alternatieven aan het kijken ben.

 

Opnemen op mijn NAS of wat dan ook is leuk maar een HD ernaast vind ik net zo makkelijk en kan ik de ruimte op de NAS voor andere dingen houden wink Het streamen is toch wel erg makkelijk (ook niet echt een must) zodat ik op de computerkamer TV kan kijken als me vriendin daar ook op haar pc bezig is (af en toe wel zo gezellig). Ik heb wel een skystar2 (zit nu niet in me pc en ik heb nog geen vaste kabel naar de pc lopen) dus met wat moeite zou ik wel kunnen kijken, alleen zou streamen een uitkomst zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste NINJ,

 

Linux is open bron software en daarom zullen de ontwikkelingen mogelijk parallel lopen met andere Linux Sat ontvangers.

 

Bovendien zijn er maar een zeer beperkt aantal processors en chipsets die HDTV H.264 Mpeg aankunnen.

 

Bij onze Oosterburen staat de Kathi ufs-910 nu te koop en op voorraad, voor rond de Euro 260,-. Dan is het qua prijs/prestatie een prima ding met een goede HD beeldkwaliteit.

 

Was overigens over mijn Dreambox 7000 ook zeer tevreden. En de laatste PLI versies werkten ook zonder problemen.

 

Echter na het omschakelen van Mpeg2 naar Mpeg4 was ik hiermee afgesloten van HDTV ontvangst.

 

Bovendien kun je ook geen jaren blijven wachten op de ¨8xx(x)¨ serie.

 

En ik wil beslist een Linux HDTV Sat ontvanger hebben en dan is de keuze erg beperkt.

 

Het is net de software van de Kathi, die nog verder verbeterd kan worden. Maar daar wordt aan gewerkt. En sinds ik deze ontvanger in gebruik heb is er in een relatief korte tijd al veel verbeterd. En versie 1.05 is wederom een verbetering. Volgende week komt de 1.5 AAF versie er al weer aan. Het gaat eigenlijk best snel. En beloftes worden nagekomen.

 

Tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn ¨Duitse vriendin¨, afkomstig uit Korea.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kathy (de schone duitse met haar roots uit Korea) staat dan ook nog tussen mijn mogelijkheden hoor. Zeker door de prijs/prestatie maar ook mogelijkheden is en blijft ze een sterke kandidaat.

 

De enige andere die ik ook zou overwegen (nee, is nog niet te koop) is de "AB-Com Ipbox 900 HD".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is er een editie uit van de 1.05 firmware die is voorzien van een aantal zaken. Dit betreft de PKT Mod 1.05 :

 

PKT Mod 1.05 (Fix)

 

- Telnet (geen user/pass)

- Proftpd server (user:root, pass:kathrein)

- Emu MGCamd 1.30 en Newcs 1.50 (incl. usbserial module)

- Actuele lijst voor o.a. Astra 19.2e, Hotbird 13.0e, Astra 23.5e en Astra 28.2e

- (Fix) DNS werkt nu correct

- (Fix) MGCamd werkt nu correct

 

Standaard IP : 192.168.1.25. Aanpassen via telnet en het bestand /config/network aanpassen naar je netwerk-instellingen.

 

Download Link (Rapidshare) (10MB)

 

Gewoon de .img zetten op een USB-stick in de map kathrein\ufs910 en via de Recovery boot de image erop zetten (uitschakelen, menu-button indrukken en UFS-910 weer inschakelen, vervolgens even wachten). Je hoeft niet 1.05 geinstalleerd te hebben (heb zelf dit boven op Picmod 1.4 gezet) en op dit moment loopt het enorm stabiel. Met voorgaande edities nogal eens last gehad van een hanger of de melding "EPG STOP". Deze heb ik sinds gisteren in gebruik en tot op heden geen hanger gehad. Zelfs niet bij het plannen van een opname (timeshift nog niet getest).

 

Wel heb ik één probleem vernomen, bij aanpassen van de MGCamd config moest ik de UFS-910 echt uitzetten. Een kill van het proces en herstart van de binary resulteerd in een STAPI key error -41 waarbij het dus geen infomatie meer doorlaat. Het uitschakelen verhelpt dit probleem.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elflamingo
Hallo bedankt voor deze update maar kan het zijn dat de link niet werkt?

En tevens kan je even wat meer uitleg geven betreffende wat je bedoelt met de recovery boot?

Bedankt alvast


De link wordt gecensureerd. Even de ***censuur*** omzetten naar de Rapidshare domein naam. Dan zal hij het gewoon doen wink

Wat betreft de recovery boot. Enorm simpel:

- Maak een USB-flash klaar met daarin de folder structuur kathrein\ufs910 en zet hier alle .img bestanden in uit het gecomprimeerde bestand;
- Schakel de Kathrein uit via de AAN-UIT knop aan de achterkant;
- Open het klepje aan de voorkant;
- Doe de USB-flash in de USB-aansluiting aan de voorkant;
- Druk Menu in en houdt deze ingedrukt (tweede knop volgens mij);
- Schakel de kathrein aan via de AAN-UIT knop aan de achterkant;

Je zult nu zien staan, Recovery menu oid. En vervolgens wachten totdat je Update ziet staan. Nu kun je het knopje loslaten en verolgens gaat de update van start. Overigens, bij deze update routine NIET je HDD aanzetten of aangesloten hebben.

Uhm.. IDD! Het is Emergency boot smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt voor de snelle respons het kan dus ook gewoon over de laatste aaf image heen als ik het goed begrijp?

 

Bij mij komt overigens geen recovery in beeld maar emergency kan dat ook zijn?

 

oeps sorry niet verder gelezen dan mijn neus lang was het antwoord was al gegeven door je.

 

Ik ga hem proberen en dan weer zien of het werkt

 

Bedankt hoor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spiderman1974
@ Niels Wagenaar,

Zou je de recente settingslijst vanuit dit image misschien ook los kunnen posten?

Alvast bedankt.


Tuurlijk. Houdt er wel rekening mee, hij is ingesteld voor Poolse gebruikers en ik heb hem niet aangepast voor NL mensen.

Mvg,

Niels Wagenaar

pkt_kathrein_list.zip

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die lijst zal ik maar niets van zeggen dat is volgens mij gewoon een zooitje, ik kom achter elkaar tegen,

 

Hotbird

Astra1

Hotbird

Astra1

 

En dat gaat zo door van begin tot einde lijst bij 16 keer tellen ben ik gestopt.

Maar Niels hoe kom ik in het menu van dit image, menu, rode knop werkt hier niet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nou die lijst zal ik maar niets van zeggen dat is volgens mij gewoon een zooitje, ik kom achter elkaar tegen,

Hotbird
Astra1
Hotbird
Astra1

En dat gaat zo door van begin tot einde lijst bij 16 keer tellen ben ik gestopt.
Maar Niels hoe kom ik in het menu van dit image, menu, rode knop werkt hier niet. laugh


Ik moet eerlijk zeggen, het zappen vanuit de lijst is geen enkel probleem. Ook is de toevoeging van de providers in de lijst een enorme vooruitgang. Ik heb er niet zo enorm veel moeite mee tijdens het gebruik smile

BTW, er is geen Red Button en Geen WebIf. Het is een mod-image op basis van de officiele 1.05 firmware. Dus verwacht geen AAF-variant.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan ga ik gewoon eens kijken hoe de kathrein werkt met deze upgegrade 1.05 firmware en wat de settinglijst betreft hij is inderdaad vrij gemakkelijk te gebruiken met behulp van die sateliet favorieten handig gedaan want daardoor in een mapje meerdere favorieten!!!

Ik heb hem overigens een beetje zitten aanpassen misschien makkelijker voor een aantal onder ons want het aanpassen met satchanneleditor gaat goed hoor!

 

 

Als het goed is heb ik het bestand bijgevoegd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van jou nog niet bekeken, maar ik ben ook maar aan de gang gegaan. Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben smile

 

De gekozen oplossing van PKT lijkt te werken, dus ik heb wat onderdelen erbij gezet zoals Canal Digital Thema, HDTV, Regio, etc. Ook de sats erbij gezet.

 

Eén klein probleempje, NED1 begint bij 2 zodat ik de Providers entry ook goed kon maken (maakt het makkelijker met terugzappen). Ook is de gehele CD-lijst niet op volgorde. Maar ik heb er even genoeg van wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

nwagenaar_kathrein_mod_list.zip

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik heb ook niet echt veel veranderd daar het wel een ingreep op de tijd is ik heb gewoon wat pakketten gewijzigd en de nederlanders bij elkaar gezet enz.

We laten de rest aan degene over die het toepast want het is tenslotte je eigen favorieten lijst!

 

Bedankt ik kijk ook even naar die van jou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...