Ga naar inhoud


Nieuwe Sat tv kaart kopen


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden mijn sat pci kaart van haupauge is er mee opgehouden, nu wil ik een nieuwe kopen wie kan mij advies geven welke kaart met cam ik het beste kan aanschaffen prijs maakt mij niet zoveel uit gr Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in mijn PC een Technisat Skystar HD2 kaartje geplaatst. Ik heb de pro versie van DVBViewer aangeschaft voor 15 euro en moet zeggen het is het geld meer dan waard.

 

Met de plug-in die connect na een gbox server die op je pc loopt is het helemaal feest. Zeer mooie beelden op mijn TFT pc scherm.

 

Je kunt zelf Disecq commando’s toevoegen zodat de 10 voudige switch en motoren zonder problemen werken.

 

Mijn pc was geleverd met een Windows Media Center afstandsbediening en DVBViewer is hiermee ook te bedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk OS gebruik je? Die Digital Everywhere werkt geloof ik alleen onder Windows.

 

Aan een Technotrend S-1500 of S2-3200 val je je niet zo snel een buil. Neem er wel een extra lange CI kabel bij als je geen slot vrij hebt direct naast de kaart, want de standaard kabel is erg kort. De Linuxondersteuning voor de S2-3200 is de laatste tijd ook steeds beter geworden naar wat ik lees, de S-1500 werkt al heel lang out of the box. Voor Mac moet je meestal een kaart van Elgato hebben geloof ik.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo W3ird_N3rd ik gebruik XP Pro en ben van plan om een Technisat Skystar HD2 aan te schaffen,maar kun je mij ook vertellen waar ik een ci kabel van ongeveer 50 a 60 cm kan krijgen gr Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Skystar HD is gewoon een Technotrend S2-3200 met Technisat stickertje.

klopt voor de Technisat Skystar HD

Maar de Technisat Skystar HD2 is net als de Terratec Cinergy HD een Twinhan ontwerp (1041)

Het lukt Technisat telkens weer om het makkelijk voor ons te maken wink

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Skystar HD is gewoon een Technotrend S2-3200 met Technisat stickertje.

klopt voor de Technisat Skystar HD

Maar de Technisat Skystar HD2 is net als de Terratec Cinergy HD een Twinhan ontwerp (1041)

Het lukt Technisat telkens weer om het makkelijk voor ons te maken wink

Zo, handig ja. crazy

Voor die kaart weet ik ook geen andere CI-kabel. Ik zou trouwens gewoon voor de Technotrend gaan, nog geen 90 euro inclusief CI is geen geld.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo medesatters Ik heb een skystar hd 2 + ci gekocht en ik gebruik hem met dvb viewer pro + 4 lnb's hotbird 13.0 astra 19.2 astra 23.5 en astra 28.2 en een canaal digitaal abo en het werkt perfect gr Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ben wel geinteresseerd in de aanschaf van een skystar hd 2 . Aangezien er hier reeds meerdere gebruikers zijn van deze kaart graag toch even enkele vragen :

 

1. Heb een gewoon breedbeeld TFT scherm van 19" , is dit voldoende voor weergave van ontvangsten in HDTV ( heb nu een gewone skystar 2 kaart , is er een duidelijk verschil merkbaar in beeld )?

 

2. Draai nu mijn skystar 2 d.m.v. de SS2DiSEqC v. 1.10 plugin , is dit ook mogelijk met deze skystar hd 2 ?

 

3. Hoe zit het met ontvangsten in 4:2:2 ( feeds ) , kan ik deze blijven ontvangen ? ( uiteraard met de juiste codecs zoals elecard of bitcontrol )

 

4. Werk niet met een smartcard ( dus geen CI nodig ) , in dit geval hoeveel zenders zijn er zo op dit ogenblik te ontvangen in HD ?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi, niemand die een antwoord weet op deze vragen ? Als was het maar op één of twee vragen , iedere antwoord is prima . Deze kaart zal nu wel goed ingeburgerd zijn zeker cool

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Wat is de resolutie van uw scherm, en hoever ga je ervan zitten ?

Ik vermoed 19" dat je wel voldoende resolutie zult hebben om een verschil te zien.

Als je 't echter vanop 5 meter gaat bekijken, zal het verschil natuurlijk minder te zien zijn.

Ik gebruik mijn PC met oa. een Technotrend S2-3200 (origineel voor de Skystar HD kaart), maar ik stuur mijn beeld via een DVI --> HDMI omvormingsstukje naar mijn 32" CRT TV.

Ik zie wel een verschil tussen HD en niet-HD, hoewel op die grootte dat verschil niet ontzettend is.

2. geen idee

3. 4:2:2 feeds ?

Ken ik niet

4. hangt opnieuw af van wat je schotel van posities heeft, natuurlijk.

Met mijn Multytenne heb ik Hotbird, Astra1,2, Eurobird 1 en 3.

 

Ik kijk vooral BBC HD, en de TVV HD zenders (wel te betalen).

Misschien in de toekomst ook ITV HD, als ze eens iets anders uitzenden dan voetbal.

 

Op Astra1 (19.2°E) vind je TVP HD (Pools), Anixe HD (Duits), Astra1 demokanaal.

Op Astra3 (23.5°E) vind je HD1 en HD5 (beiden Belgisch), en opnieuw een Astra HD promokanaal.

Op Astra2 (28.2°E) vind je BBC HD

Op Astra2 (28.5°E) vind je ITV HD en Luxe TV

 

Er bestaat trouwens een schitterende site om info over zenders terug te vinden.

Hij heet kingofsat.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dank zzzzzzz, weet nu toch al iets wink

Hopelijk krijg ik nog een reactie op mijn andere vragen.

Alvast bedankt.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...