Ga naar inhoud


Welke motor is beter?


DaFile

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een vraag:

 

welke dish-motor zouden jullie nemen van deze 2:

 

 

- Diseqc H H motor BS100 DiSEqC 1 .2 Usals

 

of

 

- MOTECK SG-2100A (ondersteund diseqc 1.2 en USALs)

 

 

graag hoor ik van jullie..

BVD!

 

grt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf een Moteck 2100. Alles werkt prima. En ik moet zeggen dat ik USALS echt ideaal vind. Waar ik me alleen kapot aan erger is dat ik om de ong. 2 weken weer de ladder op moet, omdat dat ding constant opnieuw moet worden afgesteld. (Tot die tijd kan ik de afwijking nog redelijk goed opheffen door mijn coordinaten te wijzigen.)

 

Of ligt dit gewoon aan mij? Als iemand een oplossing weet hoor ik het bijzonder graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een echte Moteck of heb je een Palm sg2100 ?

Deze Palm diseqc SG2100 heeft als probleem, dat deze motor niet correct om gaat met usals. Op één of andere manier verzet deze rotor zijn referentiepunt. Zodat het lijkt, dat de motor niet goed meer uitgericht is, terwijl dit niet het geval is.

Ik heb al bij een aantal kennissen dit probleem geconstateerd. Aan de sat-receivers ligt het niet. Het komt namelijk bij verschillende sateliet ontvangers voor.

 

Als proef heb ik bij een kennis de usals er uit gehaald en de sateliet-positie met de hand vast gelegd.

 

Maar als je rotor echt niet goed meer is uitgericht en dat komt vaak voor, dan zul je toch je bevestiging moeten checken. Denk aan:

# Verkeerde buisklemmen ( gladde i.p.v. gekartelde )

# Niet goed vast gedraaide bouten

# Te lichte belast op tegelvoet ( bij gebruik van tegelvoet ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een echte Moteck, maar het lijkt inderdaad alsof het referentiepunt verschuift.

 

Aan de bevestiging ligt het niet. Om de proef op de som te nemen heb ik alles een keer gemarkeerd en er was niks verschoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn SG2100 wijkt ook af.. alleen bij het draaien naar het Oosten :?

 

draai ik hem tot zn maximale waarde, daarna terug richting het westen prima locks en signaal.. de andere kant uit van West naar oost krijg ik of geen lock.. of een veel zwakker signaal :?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technomate DISEqC H-H Motor TM-2200 Super

 

The new Technomate 2200 motor is 35% faster than the previous 2100A motor. This latest Technomate satellite Diseqc motor is one of the best we have used. Very easy to set up and is an ideal replacement for you current systems motor. Everything is controlled via only one coaxial cable.

 

 

Specification

 

Dish Size: 120cm Max

 

Diameter of Mounting Pole: 35-65mm

 

Ultra low noise

 

Compact structure

 

Adjustable hardware limits

 

High efficiency designed

 

60 Satellite positions

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...