Ga naar inhoud

[all/ niet 7025] Newcamd/ Cardserver update C+card?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er een specifieke reden waarom je newcamd wilt blijven gebruiken?

De eenvoudigste methode is toch echt om CCcam te plaatsen zonder aparte cardserver.

Geen aanpassing nodig in de standaard config en de kaart krijgt zijn update prima binnen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Ja dat weet ik en ja, er is een specifieke reden;ik draai cardserver omdat ik daar met m'n db's en cccam op kan inloggen, en ook dat HD-bakje met die newcamdclient aan boord op kan laten draaien.

Het viel me op dat cardserver met de standaard config niet wil updaten, kan natuurlijk even cccam draaien, maar het moet toch in principe in cardserver ook kunen updaten lijkt me.....

Geplaatst:

Citaat:
ik draai cardserver omdat ik daar met m'n db's en cccam op kan inloggen, en ook dat HD-bakje met die newcamdclient aan boord op kan laten draaien.

volgens mij, moet je je eens verdiepen in de CCcam.cfg want volgens mij is daar ook hetgeen jij wenst te realseren.

Nu ben ik wel niet zo'n kei in CCcam.cfg als bijv @Henksat en @John van Dreumel, maar ik denk dat hij hetzelfde bedoelt met zijn vraagstelling.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

ik draai ook nog steeds newcamd als server, en kan niet zomaar overgaan op cccam of oid. Het update prima bij mij met in cardserv.cfg:

achter de regel USER = local op het eind au zetten

alle EMM-G/S/U = yes (3 stuks dus)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Citaat:
toch echt niet mogelijk om een newcamdclient op CCcam in te laten loggen!

Volgens mij moet dat wel gaan. Ga eens kijken op de begeleidende tekst over de N: regel in CCcam.cfg.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Uhm, ja, het is idd warm buiten, met die regel log je je CCcam in op een Newcamdserver........

En dat doe ik dus al.......

En op diezelfde Newcamserver (nou ja, cardserver) log ik ook nog in met een HD-bakkie dat een newcamdclient is.

Daarom draai ik die stomme cardserver! :-)

Om het helemaal ingewikkeld te maken voor sommigen: het wachten is nu nog tot de Linkey beschikbaar komt met add-on, dan laat ik de linkey met CCcam inloggen op m'n bestaande share, prop vervolgens de add-on in de gleuf van een 500, waar cardserver op draait, en dan kan die newcamdclent daar weer op inloggen, en heeft dan ook die groote share.......:-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen