Ga naar inhoud


[800S] DMM 800 met welke LCD tv HD Ready of Full HD


boellie

Aanbevolen berichten

Ik wik ak s de DMM 800 uitkomt dze gaan aanschaffen en daaraan ook meteen een Goede LCD tv erbij kopen nu hoor ik verschillende verhalen, Je hoeft geen Full HD toestel omdat om dat de dmm 800 dit signaal doorgeeft hiervoor heb je dus je tv niet nodig, het ander verhaal is dat als je dmm 1080 doorgeeft en je tv hier niet aan voldoet dat je er dan nog niks aan heb en dat je dan net een HD ready een slechte aankoop doet,

 

Wie kan me uit de brand helpen met info.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een HD Ready toestel moet 1080i (1920 * 1080 Interlaced) kunnen weergeven, maar de meeste HD ready toestellen "downscalen" dit naar 1366 * 786. Je verliest dus een deel aan resolutie.

 

Op een Full HD TV, heb je in ieder geval de volledige resolutie van 1920 * 1080.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling:

De volgende HDTV formaten zijn er :

1080p

1080i

720p

720i

Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien. P is het beste kwaliteit.

 

Als het financieel mogelijk is zou ik voor een full hd gaan. Ik heb zelf nog geen HD ontvanger dus ik weet niet wekle resolutie en bandbreedte de HD kanalen uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
DM800 = 1080i = HD Ready


Je gaat veel te kort door de bocht hier.

Om 1080i volledig zonder enige vorm van downscaling te kunnen zien
heb je wel degelijk een full-HD toestel nodig. Imo valt 1080i
dus wel degelijk onder de "full-HD" noemer. Laten we het "pseudo" full-hd noemen.

Dit even los van het feit dat je onder normale omstandigheden (~40" beeldformaat en 3 meter kijkafstand) geen verschil zal zien tussen een full-HD en HD-ready toestel. Om een duidelijke meerwaarde van full-HD te hebben moet je behoorlijk met je neus dicht op het scherm, of een zeer groot scherm hebben (50" en groter).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Jazeker! Prima omschreven. MAAR vraagt dit aan de gemiddelde verkoper in een electronica zaak. Hij verkoopt je een HD Ready TV voor het gebruik met een HDTV DVB-s2 ontvanger. Het downscale verhaal dat wordt door niemand verteld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling.

 

720P = 1280 beeldpunten (per lijn) bij 720 beeldlijnen. Het beeld wordt in 1 keer opgebouwd, vandaar de kreet "Progressive"

 

1080I = 1920 beeldpunten (per lijn) bij 1080 beeldlijnen. Het beeld wordt verdeeld over 2 beeldframes. Frame 1 geeft de oneven beeldlijnen weer, beeld 2 de even beeldlijnen.

 

1080P = 1920 beeldpunten (per lijn) bij 1080 beeldlijnen. Voor de rest, zie 720P.

 

Een beeldweergever die 720P in het volledige oplossend vermogen (resolutie) weer kan geven mag worden aangeduid met HD-Ready als 1080I naar beneden toe geschaald (downscaled) kan worden weergegeven.

 

Een beeldweergever die 1080I in het volledige oplossend vermogen weer kan geven mag met full-HD worden aangeduid.

 

Omdat geen enkele LCD of plasma interlaced (I) beeld weer kan geven zal de weergever (LCD of Plasma) er dus altijd een progressive plaatje van maken, met alle bekende nadelen van dien.

De meeste huidige weergevers hebben ook absoluut geen moeite met 1080P, welke tot nu toe alleen van HD-DVD of Blu-Ray afkomstig kunnen zijn.

Satelliet televisie zal voorlopig NIET in 1080P worden uitgezonden, alleen in 720P of 1080I.

 

Als je nu een televisie gaat kopen zou ik persoonlijk trouwens wel voor een full-HD (1080P) gaan. Ondanks dat je volgens velen het verschil niet ziet. Ik met mijn "oude" ogen zie het zelfs op mijn monitor nog duidelijk. Welliswaar met leesbril frown ondertussen, maar toch....

 

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat geleert! Ik zie inderdaad een relatief groot verschil tussen HD ready (mijn 'oude' 32" LCD) en Full HD (37"). Zowel de PS3 als de Toshiba HD-DVD geven een prachtige beeldkwaliteit in full HD terwijl de 32 inch (HD ready) (subjectief) een mindere kwaliteit produceert.

 

Ik ben het wel eens met de stelling dat de schermdiameter en kijkafstand een grote rol spelen.

 

Een plaatje wat het verschil tussen I en P illusteert (eerlijk gestolen van tweakers). Hoort overigens vrijwel allemaal thuis in het HD forum.

post-352-1318259745,9919_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...