Ga naar inhoud


Geen beeld op Lemon PVR 070


Mullermilch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Weet eigenlijk niet of ik in het juiste forum zit. Echter ik heb het volgende.

 

Sinds gisteren heb ik geen beeld meer op mijn tv (Ook niet op BVN). Ik heb mijn kaart al geheractiveerd en dat gaf ook geen resultaat.

Na 1 uur had ik alleen beeld op RTL 7 en Veronica.

Vandaag weer geheractiveerd en nog geen resultaat. Iemand nog een idee?

(misschien de schotel opnieuw uitrichten alleen is het dan vreemd dat de avond ervoor er een perfect beeld was)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Misschien kun je wat meer informatie geven.

BVN is een fta zender, die ook te ontvangen zou moeten zijn zonder bemoeienis van Canaldigitaal. (eventueel uitgezonderd bij sommige goedgekeurde ontvangers)

 

Wat voor ontvanger heb je, wat voor schotel etc., dean kunnen we wat meer gericht antwoorden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Misschien kun je wat meer informatie geven.
BVN is een fta zender, die ook te ontvangen zou moeten zijn zonder bemoeienis van Canaldigitaal. (eventueel uitgezonderd bij sommige goedgekeurde ontvangers)

Wat voor ontvanger heb je, wat voor schotel etc., dean kunnen we wat meer gericht antwoorden.


Ok.

Ik heb een triax schotel, 60 cm.
Verder heb ik een lemon inverto pvr 070.
Ik heb een vaste opstelling en blijf zoveel mogelijk overal van af (mijn vriendin wordt iedere keer van de veranderingen)
Het gekke is dat de ene dag alles goed is met: beeldontvangst van 60 % en -kwaliteit van 58 % en de dag erop niks meers.
Ik weet ook niet welke info ik nog meer kan geven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Haal de stroom er eens af voor een aantal minuten, dus de schakelaar op de achterzijde even gebruiken. Met deze handeling los je bij de Inverto/Lemon minstens 75% van de problemen op.

Het is het proberen waard voordat je drastischer maatregelen neemt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mocht de spanning eraf niet geholpen hebben, met een beeldontvangst van 60 % en -kwaliteit van 58 % zou ik als eerste toch eens kijken of de schotel goed is uitgericht.

Op bvn zou je altijd ontvangst moeten hebben zonder tussenkomst van Canaldigitaal.

 

Je hebt toch niet plotseling een draadloze dect telefoon in de buurt staan? En de antenne kabel steekt ook nog goed in de plug?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook het idee wat Cees ook al schrijft dat de schotel niet goed staat uitgericht.Bij helder weer heb je dan wel ontvangst en als er dan een paar dikke wolken tussen komen is ook je beeld weg.

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: ceesv
Mocht de spanning eraf niet geholpen hebben, met een beeldontvangst van 60 % en -kwaliteit van 58 % zou ik als eerste toch eens kijken of de schotel goed is uitgericht.


Een ontvangst van 60% en kwaliteit van 58% is gewoon goed, op een Invero/Lemon dan wel te verstaan!
De Inverto is niet zo scheutig met percentages toe kennen, bij dezelfde schotelinstelling geeft een andere ontvanger misschien wel >90% ontvangst.
Dus aan de schotel afstelling zal hoogstwaarschijnlijk niet veel mis zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken de weergegeven waarden van de Lemon niet, maar 58% kwaliteit voelde voor mij laag aan.

 

Dan blijven de overige reeds genoemde mogelijkheden nog over om te testen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik de stekker er een paar minuten eruit gehad (zoals Pedro suggereerde) en voorlopig heb ik nog beeld.

 

Met op:

Astra 1 Signaalsterkte 70 %

Signaalkwaliteit 58 %

 

Astra 3 Signaalsterkte 69%

Signaalkwaliteit 0% ?

 

Ik kijk weinig nar de zenders van Astra 3 en vraag me af of ik dan nog iets moet doen met de kwaliteit van Astra 3.

 

Dit topic kan gesloten worden kwa hulpvraag want die is verholpen.

 

Bij deze nog mijn excuses voor het plaatsen in het verkeerde forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:

Astra 3 Signaalsterkte 69%

Signaalkwaliteit 0% ?

 

Staat de diseqc voor astra 3 goed ingesteld?

In ieder geval goed te horen dat je weer beeld op astra 1 hebt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Jou 0% "probleem" is niet echt een probleem.

Kijk eens in het Inverto-forum hier op de site en er zal een wereld voor je opengaan.

Bekijk ook deze thread eens, hierin wordt exact dezelfde vraag gesteld over het 0% probleem.

 

Of deze thread over de signaal sterktes van de Inverto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...