Ga naar inhoud


Matrix Reloaded cam programmeren gaat fout


Gast shummie

Aanbevolen berichten

Gast shummie

Hallo,

 

Ik heb hier een Cam-module " Matrix Reloaded ", daar stond vroeger de firmware MR1182 op.

 

Ik heb die gisteren willen programmeren naar de originele firmware nl. UCAS 3.0, dit met de lappie

En z'on dummie printkaartje via RS232 met de ucas loader 1.3.

Dit is volgens mij goed gelopen, doch de humax wil de module nu niet meer initialiseren.

 

We hebben die module dan maar in andere type's decoders gestoken met de hoop te initialiseren maar

zonder succes.

Zou dit kunnen dat die lichtjes om zeep is of kan die nog gered worden via een CAS-Interface daar ik zo iets

gelezen heb.

Ik weet niet of er iemand daar verstand van heeft of z'on Cas interfase bezit of iemand kent die misschien mij zou

kunnen helpen.

 

vg schummie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: shummie
Hallo,


Ik heb die gisteren willen programmeren naar de originele firmware nl. UCAS 3.0, dit met de lappie
En z'on dummie printkaartje via RS232 met de ucas loader 1.3.
Dit is volgens mij goed gelopen, doch de humax wil de module nu niet meer initialiseren.





Ja een foutje gemaakt denk ik met ucas loader 1.3 moet je via het PCMCIA slot programeren niet via het printplaatje.
Daar is een ander progje voor om via de RS 232 te programmeren.
Dat heet "Cammyiceworkshop" daar moet je maar even op Googlen hij is te groot vermoed ik om hier als bijlage bij te voegen.
Dan zou ik nogmaals proberen met een ucas 3.0 UPD de cam te proggen door de module in de ontvanger te doen en het printplaatje er in met de Cammy loader.

In de oude database staat het hele verhaal over de module.
En lukt het op die manier nog niet is het altijd te proberen door iemand met een cas interface die krijgt hem waarschijnlijk weer aan het werk. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het makkelijkste gaat via een CAS 3 plus interface hiermee kan je alle common interface modules en smart kaarten programmeren. En als er iets fout gaat kan je met een muis klik weer repareren. En nog een handig figure is de JTAG programmer als je update van je tuner fout is gegaan dan kan je die ook weer tot leven brengen. Je kan zo'n ding al voor € 59,-- kopen dat ding is incl. verschillende hulpstukken. En wat de software aangaat van de matrix reloaded je kan door ff te googlen v1.80 vinden die heb ik namelijk ook in mijn reloaded zitten het werkt uitstekend. Maar je het blijft lastig om de juiste firmware te vinden van de reloaded omdat ie bijna niet meer gebruikt wordt, waardoor je bent aangewezen op hackers software.

 

Gr,

 

Wiegets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...