Ga naar inhoud


[800] ITV HD werkend te krijgen?


Gast Torchwood

Aanbevolen berichten

Gast Torchwood

Ik begrijp dat er een trucje is uitgehaald met de ontvangst van ITV HD om de zender exclusief voor het Freesat pakket te houden. Is het ook mogelijk om de zender werkend te krijgen op de nieuwe Dreambox 800?

ITV%20HD%20gegevens.jpg

Mocht het mogelijk zijn, kan iemand dan aangeven welke waarden ingevoerd moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had deze vraag ook al <HIER> gesteld.

transponder 11.428 H

Service ID: 0x290e (of 54207)

Service Type TV

PMT PID [leave blank]

PCR PID: 0x0d49 (of 2326)

Video PID: 0x4d49 (of 3401)

Audio PID: 0x0d4a (of 3402)

Check Mark AC3

Belangrijk: check "Don't Update Video / Audio PIDs"

 

Ik geloof dat het belangrijk is dat de PMT PID niet ingevuld is, maar die zie ik op jouw picture niet staan. misschien (NO PMT) aanvinken.....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Kingofsat 11426 H, volgens Lyngsat 11428 H.

Maakt niet zoveel uit, normaal zal er wel een lock plaatsvinden op het sterkste signaal. (zelfde frequentie als brits shorts tv.

Er zijn al vele FTA HD receivers die ITV kunnen zien (FortecStar,

Clarke Tech, Technomate, Arion, Hivion, Vantage), het zou toch raar zijn als het met de DM800 het niet zou kunnen ! misschien kun je wat met deze settings:

details.jpg

 

 

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eens proberen met ALLEEN de volgende waarden:

 

VPID 3401, APID 3402(bij AC3 PID invullen, Audio leeglaten), PCRPID 3401. Het serviceID eventueel op '0' zetten(of gewoon op '10510') maar IN IEDER GEVAL een vinkje zetten voor de opties Keep (No DVB) en P(Use PIDs, no PMT).

 

Ik ben benieuwd, met de Kathrein UFS910 lukt het niet omdat je daar nogal beperkt bent in wat je handmatig kunt instellen qua PIDs en het al of niet gebruiken van de PMT.

 

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Ik denk niet dat die op de DM800 te krijgen is, want op de UFS 910 is 't ook nog niemand gelukt, ook niet met handmatige instellingen. Het is ook niet voor niks dat er in de UK alleen maar speciale ontvangers hiervoor te krijgen zijn, die speciaal voor FreeSat geproduceerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het op diverse ontvangers, waaronder de Fortecstar Passion en de Humax HDCI2000 wel gelukt. Dat het op de Kathrein niet lukt, ligt aan de beperkte invloed die je hebt op de PIDs in de settingslijsten. Het verbaast me dat het op de DM800 niet werkt, maar ik verwacht(en vrees, gezien de trage ontwikkeling van de Kathrein software) dat er daarvoor sneller een oplossing is (aangepaste firmware etc) dan voor de Kathrein UFS910.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal waarschijnlijk met toekomstige releases wel werken hoop ik. Momenteel waren er ook nog enkele problemen dat hij bepaalde transponders niet kon vinden. Deze is er misschien ook een van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Ik zou het eens proberen met ALLEEN de volgende waarden:

VPID 3401, APID 3402(bij AC3 PID invullen, Audio leeglaten), PCRPID 3401. Het serviceID gewoon op '10510' maar IN IEDER GEVAL een vinkje zetten voor de opties Keep (No DVB) en P(Use PIDs, no PMT).


Met die instellingen kan ik op mijn DM7000 ITV HD opnemen op HD.
Dus dat zijn de goede waarden.
Weergave gaat ook met het K-Lite Codec Pack (Media Player Classic met ffdshow)

Alleen zegt dit nog niets of de DM800 het dan ook direct kan weergeven.


post-15016-1318260597,3161_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood

Wanneer ik de gegevens overneem, zoals hieronder is aangegeven, krijg ik alleen de audio door, maar blijft het beeld op zwart.

itvhd.jpg

Het is een plaatje van openDBedit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk zal in de software voor het tonen van de beelden nog een aanpassing gedaan moeten worden om e.e.a. goed weer te geven.

 

Als de 800 straks ruim verkrijgbaar is, verwacht ik dat dit binnen enkele weken opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vermoedelijk zal in de software voor het tonen van de beelden nog een aanpassing gedaan moeten worden om e.e.a. goed weer te geven.

 

Als de 800 straks ruim verkrijgbaar is, verwacht ik dat dit binnen enkele weken opgelost is.

 

Dit vind ik wel een heel erg zekere uitspraak, ik ben niet zo zeker van mijn zaak.

Het kan heel goed zijn dat er niet alleen "iets" is uitgehaald met de datastream, er kan ook iets zijn uitgehaald met de decoderchip van de speciale freesat decoders.

Als er wordt uitgezonden met een iets afwijkende stream dan moet er dus softwarematig een workaround worden gevonden voor een (in dit geval Broadcom) decoder chip waarin de standaard H.264 decodering hardwarematig ingebakken zit. En dat kan best wel eens veel lastiger zijn dan gedacht.

Dat op een andere (ook niet freesat zijnde) ontvanger met een andere decoder chip aan boord de boel wel werkend te krijgen is zegt mij dus helemaal niets. Het zal afhangen van een aantal factoren of uberhaupt deze datastroom te decoderen is door de Broadcom chip.

 

1/Wat is er afwijkend ?

2/Hoe flexibel is de Broadcom eigenlijk ?

 

Het kan heel goed zijn dat de Broadcom wel lekker rap is, en dat er genoeg processorkracht is voor allerhande leuke zaken, maar als de H.264 decoder er in gebakken zit dan kan het maar zo zijn dat de chip ineens zo flexibel is als een spoorbiels.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...