Ga naar inhoud


[800S] Dreambox 800HD met afgevijlde Broadcom Chip


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren veel van dit board geleert. 1 ding weet ik zeker en dat is dat de tijd en moeite die Ron (Toxic[Q] in dit board heeft gestoken tot gevolg heeft gehad dat het board in deze vorm nog bestaat. Eerlijk gezegt heb ik liever mensen die primair reageren en hun eerlijke mening geven dan de slijmjurken die doen en zeggen (schrijven) wat anderen graag willen horen. Te diplomatiek heeft zo zijn nadelen. Als board members onbeschoft zijn dan kunnen de moderators dat oplossen met een waarschuwing/ al dan niet tijdelijke ban etc.

 

Allemaal off topic.

 

Met betrekking tot de afgevijlde (-schuurde) Broadcom: als er iets is wat ik sedert de eerste (en voor mij tot nog toe laaste) Dreambox heb geleert is het dat het niet verstandig is de eerste te willen zijn die een nieuwe Dreambox heeft. Wat voor bijna alle nieuwe producten van toepssing is geldt ook voor de Dreambox: wacht tot een paar maanden na de introductie met de aanschaf. Dat neemt niet weg dat ik toch graag wil weten welke bugs er in de eerste release zaten omdat ik met die kennis vragen kan stellen voordat ik tot aanschaf over ga (zijn de bugs werkelijk opgelost). Vaak kom je pas na intensief gebruik van een box achter fouten. Hoewel ik twijfel over wachten tot de 8000 er is of nu deze box kopen en later de 8000 volg ik dit type berichten over de 800 op de voet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de verschillende draadjes een beetje goed gevolgd heb zijn er 3 mensen die een DM 800 in het bezit hebben die afkomstig zijn uit duitsland.

 

Zijn bij die boxen ook het serienummer verwijderd???

 

 

Ton

 

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

[

Ik heb al jaren veel van dit board geleert. 1 ding weet ik zeker en dat is dat de tijd en moeite die Ron (Toxic[Q] in dit board heeft gestoken tot gevolg heeft gehad dat het board in deze vorm nog bestaat. Eerlijk gezegt heb ik liever mensen die primair reageren en hun eerlijke mening geven dan de slijmjurken die doen en zeggen (schrijven) wat anderen graag willen horen. Te diplomatiek heeft zo zijn nadelen. Als board members onbeschoft zijn dan kunnen de moderators dat oplossen met een waarschuwing/ al dan niet tijdelijke ban etc.

 

Allemaal off topic.]

 

Hier sluit ik me 110% bij aan.

Toxiq doet bijzonder zijn best en zijn inbreng is belangrijk voor dit board.

Toxiq bij deze bedankt voor je inspanningen voor dit board en laat je niet kennen.

 

groet,

Dream_on

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood
Origineel bericht van: tonslag
Als ik de verschillende draadjes een beetje goed gevolgd heb zijn er 3 mensen die een DM 800 in het bezit hebben die afkomstig zijn uit duitsland.

Zijn bij die boxen ook het serienummer verwijderd???



Nee joh, niets van dat alles. Ik heb een correct werkende 800 en mijn bevindingen komen met die van anderen overeen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht zat de Broadcom Chip met afgevijld/afgeschuurd serienummer

alleen in de allereerste ontvangers die uitgeleverd werden?!

 

Nu er steeds meer ontvangers uitgeleverd worden is er misschien meer bekend hoe groot het aandeel is

van ontvangers met een Broadcom Chip ZONDER afgevijld/afgeschuurd serienummer?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Gisteren heb ik mijn DM800 ontvangen met een SL sticker. Ook hier is de chip afgevijld en zit er een gesoldeerde draadbrug op de achterkant van de tuner.

 

Op de Broadcomchip is alleen het type te lezen, de rest is weggekrast!, gekrast? ja gekrast!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn toestel vrijdagmiddag opgehaald in België, en hier ook is het serienummer van de chip verwijderd, blijkbaar met een mini handfrees. Onderaan de tuner is er een condensator opgesoldeerd.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Testarossa

 

 

Zijn die draadbruggen of condensator nu te vertrouwen ?

Of gaat dit om nog wat anders dan die Duitse toonzaal boxen die niet mochten verkocht worden ?

 

Mag je die dingen ook weer omruilen als je merkt dat er aan geprutst geweest is ? Het gaat tenslotte niet om weinig geld.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist als er een condensator onder de tuner zit, mag je er vanuit gaan dat die tuner aangepast (en dus goed) is.

Wat veel belangrijker is, is de revisie en staat van het mainboard.

Maar wat de officiele distributeurs in NL en BE leveren zal echt wel goed zijn. Ik neem aan dat die er bovenop zitten en de 800's die ze verkopen wel gecontroleerd hebben.

Het afvijlen van de chip zou overigens ook gewoon gedaan kunnen zijn om het serie of batchnummer onleesbaar te maken. Misschein wil dream zo voorkomen dat er weer een of andere drollemans van een smartcard/codering fabrikant met juridisch getouwtrek leveringen van chips naar Dream stopzet.

Als je de door de industrie meest gehaatte fabrikant van Europa bent, moet je wel creatief zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...