Ga naar inhoud


[800S] Dreambox 800HD met afgevijlde Broadcom Chip


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Op het bekende Duitse IHAD (Gemini) forum wordt vandaag melding gemaakt

van een Dreambox 800HD waarbij het (serie-)nummer van de Broadcom Chip

kennelijk is afgevijld of afgeschuurd.

 

Heeft hier ook iemand een Dreambox 800HD met zo'n bewerkte Broadcom Chip

en/of die kan vertellen wat de bedoeling van het afvijlen/afschuren

van het (serie-)nummer kan zijn?

 

Broadcom Chip met afgevijld/afgeschuurd serienummer

44454.jpg

 

Broadcom Chip met serienummer volgens handleiding van de Dreambox 800HD

44455.jpg

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

post-2143-1318259753,0118_thumb.jpg

post-2143-1318259753,0742_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk gaat het om een prototype of een eerste serie van de dm800.

Het onherkenbaar maken van componenten wordt meestal gedaan om namaak te voorkomen of om het moeilijk te maken dat het nagemaakt wordt.

 

Het kan ook zijn dat dit een eerste rev. van de chip is en dat er inmiddels een nieuwe versie is waar een bug(je) is uit verwijderd.

Zo kun je dus niet meer zien welke rev. het is en dus kun je ook niet gaan klagen bij dream dat je een eerste serie hebt waar eventueel iets mee aan de hand zou kunnen zijn.

Dream heeft er in het ieder geval een redenen voor om het weg te krassen.

 

Grtzzz Trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het verhaal van Toxic klopt en er zijn inderdaad eerste proto's als echte released boxen verkocht kan dit gedaan zijn om de traceerbaarheid van deze "beta" boxen met draadbruggen etc... te maskeren.

 

In het ergste geval is dit meteen al een "clone-box"

 

Hopelijk geen van beiden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het afvijlen gedaan wordt om herkenbaarheid te voorkomen. In de handleiding staat het type etc. vermeld.

 

Ik hoop natuurlijk niet dat ze de Broadcom chip op het laatste moment hebben vervangen door een ander type............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als het verhaal van Toxic klopt en er zijn inderdaad eerste proto's als echte released boxen verkocht kan dit gedaan zijn om de traceerbaarheid van deze "beta" boxen met draadbruggen etc... te maskeren.

In het ergste geval is dit meteen al een "clone-box"

Hopelijk geen van beiden.


Natuurlijk klopt dat:-)
Er zijn meer dingen verholpen dan alleen de tuner. Maar daar mag een ieder zelf achter komen, want als ik iets schrijf geloofd het toch geen hond of komt er (vaak ongefundeerd) onbeschoft commentaar.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er zijn meer dingen verholpen dan alleen de tuner. Maar daar mag een ieder zelf achter komen, want als ik iets schrijf geloofd het toch geen hond of komt er (vaak ongefundeerd) onbeschoft commentaar.

Ron


offtopic (waarvoor mijn excuus):
Jammer toch dat men zich laat leiden door enkele personen die commentaar hebben terwijl er volgens mij veel meer personen graag deze berichten lezen.

DM 800 + 7000 + 500S + 500C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tox,

 

Wat zijn "die meerdere dingen" die gefixt zijn dan? Is dit top Secret?

 

...Want het is toch wel handig als je bijvoorbeeld zo'n beta-box met een niet geheel goede tuner op een of andere manier te herkennen. Want deze wil ik niet kopen(!)

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we Toxic[q] zijn verhaal willen geloven en ja dat doen we weleens wink

 

Zijn het wel een "paar" beta versies en niet gewoon een "foute" eerste lading? Persoonlijk zijn het wel erg veel mensen die nu een beta versie zouden hebben en dan zijn er wel erg veel beta's gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
want als ik iets schrijf geloofd het toch geen hond of komt er (vaak ongefundeerd) onbeschoft commentaar.

 

[offtopic]

 

Steek alstjeblieft de hand dan ook eens in eigen boezem. Als ik zeg dat je zelf soms ook niet zo diplomatiek uit de hoek komt dan is dat een understatement. blush

 

('K weet niet of ik nu zelf wel zo diplomatiek bezig ben crazy )

 

Geloven doe ik je trouwens zonder meer.

 

[/offtopic]

 

Ik zou wel graag willen weten waarom Dream dit doet. Je komt het inderdaad wel vaker tegen in electronicaland, maar eigelijk alleen bij wazige fabrikanten die ofwel zaken proberen te verhullen ofwel namaak tegen proberen te gaan.

 

Namaak tegengaan lijkt me uitgesloten met de "smartkaart" die Dream in hun systemen integreert. Maar verhullen lijkt me ook niet aan de orde. Ik kan me niets voorstellen wat er te verhullen zou zijn.

 

Dus: Ik wil het wel weten :D

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Natuurlijk klopt dat:-)
Er zijn meer dingen verholpen dan alleen de tuner. Maar daar mag een ieder zelf achter komen, want als ik iets schrijf geloofd het toch geen hond of komt er (vaak ongefundeerd) onbeschoft commentaar.

Ron


Jammer dat je zo'n blik op "ons leden" hebt. Een ieder die hier wat te melden heeft, wordt toch met aandacht gelezen.

Om nu met zo'n opmerking te komen slaat kant noch wal. Als jij punten hebt naast de afgevijlde chip, dan zou je zeker als moderator dat willen delen. Doe je dat niet, ja, dan gelooft niemand je. Dat zal je toch niet vreemd vinden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zeker niet geloof is

Dat alle tuners de nu in omloop zijn beta boxen zijn

 

en ron zegt dat je er zelf maar achter moet komen wat er nog meer mis is.

Worden de beta boxen dan verkocht zonder garantie??

 

dus als dream schit op markt brengt dan zullen zij er als eerste achter komen

 

Groetjes john

 

 

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Wait and See!

 

We zullen morgen of zaterdag wel zien wat de verschillen zijn. Ik zal 'm ieder geval open schroeven en de tuner en de chip bekijken.

 

Daarna kunnen we hier nog uitgebreid genoeg over discussiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...