dream-on Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Mijn 42 inch pana plasma is geen HD (ready) scherm. De aansluitingen op de tv zijn 3x scart en component. (ook geen vga aansluiting) De aansluitingen op de dm800 is DVI en scart. Nu is mijn vraag, is er een kabel van DVI(analoog) naar component (analoog)? Gaat dit werken of wordt het gewoon de nieuwste 50 inch full hd pana? Aangezien ik 3 jaar geleden de hoofdprijs heb betaalt voor mijn pana wil ik hier voorlopig nog gebruik van maken.... Kwa aansluitingen zie ik echt door de bomen het box niet meer. Ik heb wel al gezien dat bij de DVI stekker rond om "het kruis" analoge signalen zijn. MAar zend de DM800 dit ook uit? ps. via de normale scart (rgb) kabel is het beeld van de dm800 al veel beter dan de dm7020! Vu duo2 met pli
arnoldl Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 de dvi is enkel digitaal uit. rbg en component komen uit de scart , waarvan component ook hd signaal kan zijn. rgb of component doen echt niet heel veel onder voor hdmi. groeten , arnold
guppje29 Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Nou met DVi of HDMI vind ik het beeld dus wel veel beter en scherper. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
dream-on Geplaatst: 14 mei 2008 Auteur Geplaatst: 14 mei 2008 Origineel bericht van: guppje29 Nou met DVi of HDMI vind ik het beeld dus wel veel beter en scherper. Dat vindt ik dus ook. Op we hebben beide beelden naast elkaar gezet op een hd lcd tv. Daar was duidelijk verschil. Nu wil ik het optimale uit mijn pana halen die geen dvi-hdmi ingang heeft.... Wat is nu het beste: scart naar component of scart naar scart(rgb) of maakt dit geen verschil. Dus dvi-a naar component kan ik dus vergeten.....sh@t...of te wel heel vervelend... Vu duo2 met pli
arnoldl Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 oke oke , kan niet uit het dreambox oogpunt spreken. op een aantal media players die ik heb gebruikt kon ik nauwelijks verschil zien. dus het kan erg dicht bij elkaar liggen. grtx
skippie1770 Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 ik gebruik hdmi met de technomate en component met de dreambox 7000s en ik moet zeggen dat de component onder moet doen voor de HDMI, maar toch een correct en goed beeld levert. Rgb daarentegen is een wereld van verschil met hdmi, onzuiver en onscherp. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
dream-on Geplaatst: 14 mei 2008 Auteur Geplaatst: 14 mei 2008 maar ehhhhhhh, moet ik nu toch mijn pana gaan verkopen, of is er nog hoop en de mogelijkheid!! om component te gebruiken? Anders moet ik direct een paar topics naar benenden, sectie "te koop" gaan..... Vu duo2 met pli
Roodkapke Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Er zijn toch kabels te koop van scart naar component ? Vrijdag of zaterdag komt mijn 800. Ik zal eens kijken hoe de kwaliteit is in vergelijking met DVI. Normaal gesproken moet ook scart een plaatje kunnen leveren. Met mijn 7025+ en een full-hd plasma heb ik iig geen klagen. En die is aangesloten met scart, maar wel alle rommel uitgezet die de TV bied. Dus geen enkel filter of optimalisatie aan op de TV. PLinux member
prutsie Geplaatst: 14 mei 2008 Geplaatst: 14 mei 2008 Ik weet niet of je Panasonic ook RGBHV (VGA) aan kan. Als dit zo is dan kan je een "HD-Fury" of een "moome box" gebruiken. Even googelen en je hebt ze zo gevonden. Beide apparaatjes strippen ook de HDCP copierbeveiliging van het DVI/HDMI signaal. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
dream-on Geplaatst: 23 mei 2008 Auteur Geplaatst: 23 mei 2008 zie plaatje. Er KAN dus ook een analoog signaal verstuurd worden via DVI, de hamvraag is nu, doet de DM800 hier een signaal over uitsturen? Zoja, dan kan ik een verloop stekker kopen van dvi-a naar component. Vu duo2 met pli
Gast Cobus R Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Effe tussendoor van harte met je verjaardag
Littlesat Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Hoeveel rijen heeft de DM800??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
dream-on Geplaatst: 23 mei 2008 Auteur Geplaatst: 23 mei 2008 Origineel bericht van: Littlesat Hoeveel rijen heeft de DM800??? ? hoe bedoel je? De aansluiting zit er, maar dit zal wel standaard zijn anders zal een DVI-D &P kabel nooit kunnen passen. Vu duo2 met pli
Henksat Geplaatst: 23 mei 2008 Geplaatst: 23 mei 2008 Origineel bericht van: dream-on Er KAN dus ook een analoog signaal verstuurd worden via DVI, de hamvraag is nu, doet de DM800 hier een signaal over uitsturen? Zoja, dan kan ik een verloop stekker kopen van dvi-a naar component. Dat heb ik al getest, hier dus géén beeld in dat geval. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen