Ga naar inhoud


[7025] Hoe met VLC netwerk stream zichtbaar maken


Fabian

Aanbevolen berichten

Ik wil graag weten hoe ik m.b.v. VLC een netwerk stream van de DB zichtbaar kan maken. Ik heb zelf een DB7025+ met LT4 erop. Het IP nr. van de DB is 192.168.10.100. Echter als ik dit IP-nr. bij HTTP invul, krijg ik niks te zien ... In mijn router heb ik trouwens alle poorten van de DB open staan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is toch een tool om van een PC naar de DB te streamen?

Ik wil het precies andersom. Ik zag namelijk het onderwerp "Re-stream project" staan en dit klonk mij erg interessant. Echter krijg ik hierbij nog geen kanalenlijst binnen en werkt volgens mij VLC nog niet goed. Dus ik dacht het eerst met alleen VLC te proberen. Vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met WebIF werkt alles OK. Ik wil alleen iets meer te weten komen van VLC. Als ik in VLC een netwerk stream wil openen en in de regel van HTTP het IP-nr. van de DB ingeef, zou je toch een beeld moeten zien? Of met er ook een één of andere poort ingeven en/of opengezet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het IP alleen is niet genoeg, er moet nog het e.e.a. achter. Het handigste is even VLC opstarten via de Web-if en daarna het bestand video.m3u opzoeken, hierin staat de exacte url, dus het IP met de schakelopties.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een URL als:

http://192.168.10.100:8001/1:0:1:7D4:449:35:C00000:0:0:0:

Ik neem aan dat 8001 de port is die voor de stream gebruikt wordt, maar de rest???

Zit er niet in deze schakelopties aangegeven welk kanaal gestreamd moet worden en soms met welke compressie methode?

Zo ja, dan is het toch mogelijk om via elk IP-nr. in te loggen en dan met VLC naar een (gecomprimeerde) stream te kijken via internet.

Is het trouwens "normaal" dat het opstarten van WebIF zo lang duurt. Ik zie wel een minuut of 4:

wachten op http://192.168.10.100/web/updates.html...

voordat mijn kanalenlijst volledig zichtbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8001 is volgens mij inderdaad de poort, de rest beschrijft de soort stream en varieert per kanaal.

Mocht je masochistische trekjes hebben en al die opties willen leren kennen, breng dan eens een bezoekje aan videolan.org.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, o.a.

Juist die andere opties maakt het handmatig starten zo lastig, die pid's kun je in de web=if nog vinden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...