Ga naar inhoud


Inverto IDL7000m komt niet meer uit standby


koilover

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

sedert een paar dagen komt mijn Inverto IDL7000m niet meer uit de standby modus als we hem willen inschakelen.

Dit is na meer dan 12 uren dat hij in standby gestaan heeft.

Als we hem willen inschakelen met de afstandbediening of op de knop op de voorkant van het toestel drukken reageert hij niet meer.

Daarna krijg ik hem alleen maar terug op gang door de voeding volledig uit te schakelen op de achterkant of de stekker uit te trekken. Na een 30 sec. zet ik hem terug aan zodat hij reboot en alles werkt terug normaal.

Als we hem echter na een 2 a 3 uren terug aanzetten start hij wel op.

Heeft er iemand enig idee hoe dit zou komen?

Zou er iets mis zijn met de voeding?

Hebben andere eigenaren van zulk een toestel dit ook al voor gehad?

Groetjes,

Koilover

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast martin_123

Hetzelfde probleem heb ik hier. Welke firmware versie ik momenteel gebruikt weet ik zo niet, is in ieder geval van een tijdje geleden. Deze werkte tot een paar maanden terug probleemloos totdat opeens dit niet meer uit standby te krijgen verschijnsel optrad. Soms een paar weken geen last van en dan weer een paar dagen achter elkaar een probleem.

 

Ik zal ook eens een fabrieksreset uitvoeren en kijken welke versie van de firmware ik ook al weer heb.

 

Groetjes,

Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook al gelezen op diverse duitse fora dat de 7000 end of life zou zijn.

Spijtig, want in verhouding genomen was dit geen goedkoop toestel. Een volledige stabiele omgeving hebben we nooit gehad. Dat men dan tenminste de sources vrijgeeft zodat we hieraan zelf kunnen werken. Qua hardware is dit een goede receiver. Veel annoyances zijn te wijten aan de firmware.

 

Ikzelf heb ook de meest recente firmware ingeladen vanaf die OTA was. Sindsdien heb ik dus ook die standby problemen. Een echte lijn is er niet in te trekken qua herhaling. Heb je al een fabrieksreset geprobeerd ?

 

 

Origineel bericht van: koilover
Ik beschik over de meest recente software versie; 1.4 revisie 214.80.

Deze dateert al van 17/01/2008.

Ik heb ondertussen al gelezen dat Inverto niet meer verder zou werken aan verbeteringen van de software.

Is dit zo?

 

Koilover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kristof,

 

ik ga dit nog eens doen hoor, maar ik bekijk eerst de reacties van andere gebruikers zoals jij wat jullie ervaringen zijn.

't is inderdaad wel erg dat Inverto ons zo maar in de kou laat staan. Ze zijn dan verwonderd dat hun producten niet meer verkopen.

Van "service bieden en verantwoordelijkheid nemen" gesproken, amai...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hier ook het probleem gehad, dit speelde meteen nadat ik de laatste firmware erin gezet had, ook na fabrieksreset e.d. bleef het probleem.

Voor mij een reden destijds om de één na de laatste (beta)firmware er weer in te zetten. Sindsdien loopt deze naar volle tevredenheid.

 

Voor mij geen versie .080 meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ze zijn dan verwonderd dat hun producten niet meer verkopen.

 

Ik vind dit altijd van die geweldige reacties. Ben benieuwd waar dat op gebaseerd is.

 

Zover ik weet wordt de 7000 ook niet meer gemaakt hoor. Zover mij bekend is, komt er nog een update met fixes nadat de nieuwe Scena's op de markt zijn.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat de ervaringen bij alle gebruikers hetzelfde zijn. Ik draai al vanaf het begin van OTA op versie 080 en het lastigste probleem voor mij dat zich soms voordoet is dat de Aston CAM na stoeiwerk in de Library vastloopt.

Is dat de Aston CAM, of is dat de Inverto? - je ne sais pas -

Actuellement, il n'y a pas de mise à jour pour ce produit.

Geen actuele updates beschikbaar.

Hopelijk is Aston niet gestopt?

 

Soms zitten daar weken of maanden tussen. Ik hoop (en daar ga ik nu vanuit) dat de fixes die dan uitgebracht worden langdurig uitgetest zijn op verschillende configuraties.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos, ik durf eigenlijk de 80 er niet opzetten. de vorige update (1.4.214.040) heeft wel nog wat kleine ongemakken, maar daar is mee te leven. De aston-module is bij een update (al lang geleden) zijn oorspronkelijke instellingen(2.17) kwijtgeraakt en geeft daarna problemen; gelukkig doet de ZCAS (meegeleverd met de Inverto) het wel uitstekend!!

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Murdock,

 

hiermee bedoel ik;

als je voortdurend als gebruiker problemen hebt met een toestel, je kunt daar een tijdje mee leven, maar op den duur verlies je je vertrouwen in het toestel en zal je zeker in de toekomst niet nog eens het zelfde merk kopen. Ik althans niet.

En deze IDL7000m is toch ook nog niet zo oud!

Ze zouden toch op zijn minst 5 jaar moeten garanderen op de goede werking van de software en aanpassingen daar aan.

Op de site van Inverto www.inverto.tv staat hij nog steeds in de lijst van producten met deze tekst erbij;

IDL7000m

Personal Video Recorder

IDL 7000m, Inverto’s flagship product is available in either DVB-S or DVB-T architecture. The product represents the cutting edge of digital TV technology and gives you better control and the freedom to watch what you want, when you want.

 

Allemaal goed en wel, maar dat ze er dan ook voor zorgen dat de problemen opgelost geraken.

ik had toch meer verwacht hoor van Inverto, ik ben echt ontgoogeld dat ze er niet verder aan verbeteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HenkRood
Jos, ik durf eigenlijk de 80 er niet opzetten. de vorige update (1.4.214.040) heeft wel nog wat kleine ongemakken, maar daar is mee te leven. De aston-module is bij een update (al lang geleden) zijn oorspronkelijke instellingen(2.17) kwijtgeraakt en geeft daarna problemen; gelukkig doet de ZCAS (meegeleverd met de Inverto) het wel uitstekend!!


Daar zou ik het dan ook zeker bij laten. Mochten er in de toekomst nog fixes komen, dan kun je het altijd nog overwegen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...