Ga naar inhoud


DVB-T zendertje


Checkin

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Een DVB-T zendertje zal je niet gemakkelijk vinden. Maar er bestaan verschillende audio-video zendertjes die je aansluit via SCART.


Die standaard zendertjes ken ik, echter het gaat om een dvb-t signaal dat ik rond de 15 meter uit kan zenden, met een portabel Tv-tje (DVB-T) kan ik hem weer ontvangen.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

en last but not least, hij wil z'n code niet vrijgeven, dus het enige wat je ooit zult kunnen uitzenden is door hem gegenereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Waaruit maak je dat op dan, confused als je goed leest gebruiken ze het rode vga signaal en dat komt uit op 175 Mhz.
En je kan gewoon via de pc er alles inpompen wat je wilt smile

En hoe ga je die plaatjes dan genereren? wink

Het is ook nog maar de vraag of een PC snel genoeg is om realtime die plaatjes te fabriceren om weer te geven. Dit is een van tevoren gerenderd plaatje, maar we weten niet hoe lang het duurde om dat plaatje te maken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Waaruit maak je dat op dan, confused als je goed leest gebruiken ze het rode vga signaal en dat komt uit op 175 Mhz.
En je kan gewoon via de pc er alles inpompen wat je wilt smile


Maar de 'plaatjes' die er bij zitten bevatten niet gewoon een afbeelding, maar een volledig DVB-T signaal.
En dat is gegenereerd met een software modulator, waar de maker niets over prijsgeeft.

Heel knap hobbyprojectje, maar niet serieus inzetbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zoek dit ook. Had dit een tijdje geleden al ergens op dit forum gevraagd. Eigenlijk wil ik gewoon zo'n blik als nu in iedere videorecorder zit voor analoog. Echter, nu wil ik het digitaal. Niet echt een vreemde vraag, maar dus nergens te krijgen. Waarom nog een analoge modulator in een digitale box zetten. Misschien dat er ooit nog iemand hier mee gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en? Als ik nu via diezelfde analoge ingang een digitaal DVB-T signaal aanbied, kan mijn TV toevallig WEL hier iets mee. Kan zelfs HDTV aan via DVB-T. Dus dan kan ik heel eenvoudig over een lange afstand toch HDTV door het huis sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...