Ga naar inhoud


[800] beginnersvragen


sretlow

Aanbevolen berichten

Ik ontvang maandag de nieuwe DM800 maar ik heb wat vraagjes:

 

1. werkt multiboot nog steeds? Zo ja, op een usb stick? Met Flashwizard?

2. Moet je de var directory nog steeds op de usb stick zetten (zoals bij de 7000)

3. Werkt Dreambox Control Center ook nog met de 800?

4. Werkt de root.cramfs methode nog steeds om een image in de flash te zetten? Zo niet, hoe zet je een image in de flash?

5. is er al een werkende cccam voor mijn interne sharing met de slaapkamer?

 

Mogelijk dat anderen ook beginners vragen hebben. Vul maar aan in dit topic.

 

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1: Gaat niet met flashwizzard. Misschien met Barry Allen. Dat kun je gaan testen.

 

2: Nee, de /var directory bestaat niet. Dit is /usr en het geheugen van de 800 ( ook 7025 ) is groot genoeg.

 

3: Geen idee, gewoon proberen. Ik gebruik DCC nooit meer. Doe tegenwoordig vrijwel alles via Putty ( SSH /telnet/ VI ) of via ultra-edit32.

 

4: root.cramfs methode werkt alleen maar op de 7000 en niet op alle andere modellen. Zie voor flashen dm 800 op http://www.dream-multimedia-tv.de/dm800/ger_browser.php

 

5: Ja, er is een werkende CCcam, echter de interne kaartreader wordt nog niet goed herkend. Via sharing in een lokale dreambox gaat wel werken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Met CCcam 2.0.9 werkt de interne reader nu toch ook?

Ron


Dat had ik nog niet gelezen. smile Dus dat probleem is ook uit de wereld.
Ik hoop, dat ik mijn 800 ook binnenkort thuis heb, dan zal ik ook het één en ander uit testen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog enkele beginnersvragen, voor als ik mijn 800 binnenkrijg.

 

1. Kun je de dm800 ook mounten aan de pc en gaat dat dan op dezelfde manier als bij de 7000?

2. Als dat werkt, kun je dan de Barry Allen plugin voor de 800 ook gebruiken om de images daar op de harde schijf te zetten (spaart de aanschaf van een 2.5" HDD uit)

Dreambox 7000/Micronik 1200S/2 x DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

1.Ja, Nee. Afhankelijk van de image heb je wel een mountmanager (is een plugin, dus moet je eerst downloaden en installeren). Verder werkt de 800 niet met een mount.conf, maar met de standaard linux methode, via /etc/fstab.

 

2. Geen idee, probeer 't zou ik zeggen. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
2. Moet je de var directory nog steeds op de usb stick zetten (zoals bij de 7000)

Citaat:
1: Gaat niet met flashwizzard. Misschien met Barry Allen. Dat kun je gaan testen.

 

2: Nee, de /var directory bestaat niet. Dit is /usr en het geheugen van de 800 ( ook 7025 ) is groot genoeg.

 

Als je BarryAllen gebruikt, loopt eigenlijk alles op/over de USB stick smirk

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen de mount instellingen niet meer via een webinterface ingesteld worden. Dat was toen wel heel erg makkelijk (ik heb PLi Iolite)

 

Verder zoek ik een skin die bij de kanalen lijst ook laat zien hoelang een programma nog duurt. Zoals cf3lmy.jpg

 

Daarnaast zou ik wel willen weten hoe ik de OSD instellingen kan veranderen. Met name de transparantie dan de OSD.

 

Bij de 7000 met PLi kon ik metr de gele knop de verschillende plugins starten (zoals RSS Reader). Ik heb nu de rss reader geinstalleerd maar zie het niet terug onder de blauwe knop (die daar volgens mij nu voor dient).

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje van een beginnend 800er.

Ik heb Pli erop gezet. Werkt allemaal prima naar behoren. Echter lees ik regelmatig dat er weer nieuwe drivers uit zijn etc. Ik zie de Pli members dan ook reageren dat ze online staan, maar hoe doe ik dat via de 800 updaten?

Als ik nu de software update start geeft ie aan dat er 0 pakketten geinstalleerd hoeven te worden. Wordt de image van de pli (download) site steeds geupdate zodat ik nu (nog) geen software update nodig heb?

DM 800 + 7000 + 500S + 500C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: osdebos

Als ik nu de software update start geeft ie aan dat er 0 pakketten geinstalleerd hoeven te worden. Wordt de image van de pli (download) site steeds geupdate zodat ik nu (nog) geen software update nodig heb?


Dat is correct. Dit doen we om te voorkomen dat 'nieuwe' gebruikers direct al een groot aantal updates binnen moeten halen, na het flashen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn 800 opgehaald, Ronald's image erop gezet maar weet nu niet waar ik mijn Ppanel moet plaatsen. De PLI van Iolite heeft deze in de Var/etc/Ppanels/ staan. Bij die van Ronald is deze map weg en wanneer ik deze dmv FTP erin zet en druk op de blauwe knop ziet ie hem niet. Bedankt voor jullie respons

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat je een ppanel in een niet-pli image kunt zetten, ben er zelfs niet zeker van of ppanels op enigma2 draaien (ben zelf nog aan het wachten op levering van de 800)

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...