Ga naar inhoud


[800] diseqc instelling problemen


sjumpie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Satellite Europe

Soms werkt 't bij mij ook niet. Na 'n paar keer stevig zappen pakt die 'n andere sat wel, heel vreemd...

 

Ik heb nu 'n simpele Diseqc opstelling draaien, met maar 4 LNB's, dus dat mag 't probleem niet zijn. Ik zou haast gaan denken dat de Diseqc niet voldoende spanning krijgt.

 

Ik ga van 't weekend nog wat andere Images proberen, mischien lost dat 't probleem op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat diseqc verhaal blijft terugkomen in E2 images.

Probeer anders een geavanceerd te kiezen ipv 4 sats via diseqc ABCD.

Kies dan voor Diseqc 1.0, nummer de satellieten aan de goede LNB`s en set Diseqc repeat aan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er gemini instaan en heb een draaibare settings ingezet en waneer die verdraaid naar een andere positie draait hij er langs,wil ik in de dreambox die bijregelen vindt die hem niet meer omdat de dream niet genoeg signaal kan vinden.

de SNR is altijd laag zo rond de 14 a 15%,

is er een mogelijkheid om iets in te stellen op de dreambox 800 zodat die juist blijft werken.

fijnafstelling is niet goed,want als ik astra 19.2 goed heb en wil de 23.5 instellen dan is die astra 19.2 ook niet meer juist omdat de ontvanger hem insteld voor 1 sat en het staat op rotor met de juiste lengtegraad en breedtegraad.

net of die niet juist kan werken met een rotor,met de 500 had ik geen problemen mee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjumpie
hoi henk

waar moet ik dat veranderen henksat


Bij instellingen--tunerconfiguratie

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hayman
A = astra 1
B = hotbird
C = astra 3
D = astra 2


Dat kan best heel anders zijn bij hem.
Het hangt er vanaf welke LNB ( sateliet ) op welke poort op de switch is aangesloten.
Dus stel je hebt op poort 1 astra 19.2 gemonteerd, dan is astra 1
enz.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Thanx, ik heb 'm nu via advanced per LNB ingesteld & 't voltage opgevoerd, want dat is dus blijkbaar 't probleem aangezien 't nu wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

ik heb fabrieksinstelling gedaan en hij wil nu wel switchen van de ene sattelite naar de andere sattelite

maar kijk ik een tijd naar bijv regoinale zenders en wil ik dan weer terug naar bijv rtl4 dan kan hij het niet vinden .

moet ik de box herstarten en dan weer beeld op bijv rtl4

kan ik misschien de box misschien beter sereel flashen en dan alles opnieuw instellen het is net of hij de gegevens niet vast houd en naar herstart wel

 

gr sjumpie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ihad lees ik dat er vanmiddag een testdriver is gegeven door dream. Schijnt te werken.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: sjumpie
hoi

ik heb fabrieksinstelling gedaan en hij wil nu wel switchen van de ene sattelite naar de andere sattelite
maar kijk ik een tijd naar bijv regoinale zenders en wil ik dan weer terug naar bijv rtl4 dan kan hij het niet vinden .
moet ik de box herstarten en dan weer beeld op bijv rtl4
kan ik misschien de box misschien beter sereel flashen en dan alles opnieuw instellen het is net of hij de gegevens niet vast houd en naar herstart wel

gr sjumpie


Ik heb nu hetzelfde probleem als jij hebt. Ik heb al 2 verschillende beta-drivers geprobeerd (gevonden op 't Dream Multimedia forum) maar 't werkt gewoon niet! Op de Duitse fora zijn er behoorlijk veel mensen die dit probleem ook hebben, dus 't lijkt me sterk dat 't aan mijn setup ligt. Het ligt volgens mij ook niet aan de Image die er draait, want ik heb dit probleem zowel bij Pli, als Gemini.

Ik heb zowel de simpele, als de geavanceerde Diseqc settings geprobeerd, maar dat maakt niets uit.
Toch vreemd, want met m'n DM7000 & UFS 910 werkt de Diseqc switch perfekt, daar ligt 't iig niet aan.

Ik ga nu de Image van Ronaldd proberen, mischien dat die wel werkt, anders vermoed ik toch dat 't 'n zeer lastig op te lossen probleem is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...