Ga naar inhoud


werken met Gorbtrack?


Gast The Digger

Aanbevolen berichten

Gast The Digger

Beste mensen!!

Als ik Gorbtrack wil gebruiken ,en ik wil Bijv:Express AM2 op 80.0 E wil opzoeken (je raad het al)kan ik hem niet vinden!

i.v.m het uitrekenen van een obstacel.Weet iemand raad???

Vertel het me!!

M.vr.gr

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga om te beginnen naar Tools - Options - Update, en haal de updates binnen van geo.txt, stations.txt en geo.log.

 

Helaas ben je er dan nog niet, in de GorbTrack folder zit nog een sats.csv file. Open deze (in excel), hierin zitten de satellieten die GorbTrack kan laten zien.

 

Zoek de ontbrekende satelliet(en) op in geo.txt en voeg hiervoor records toe in sats.csv. Kijk even naar een satelliet die GorbTrack al wel laat zien, om uit te zoeken hoe het record precies ingevuld moet worden.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Heb het al wel geprobeerd,via;sats.csv file,geo.txt naar sata.csv.

maar helaas ik heb hem nog niet zien staan tussen de anderen.

kan zijn dat ik geduld moet hebben??

Hopend op iets Gunstigs??

Mvrgr

The Digger

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geo.txt staat wel degelijk "EXPRESS-AM 2"!

Voeg anders (met notepad) het volgende regeltje toe aan sats.csv:

Express AM2;28629;0.000°;Ku,C;;http://www.intersputnik.com/;;-2147483647;0;0.000°;1

 

Het kan ook zijn dat deze satelliet (op 80 oost) voor jou onder de horizon is. Als dan in GorbTrack het filter/verrekijker knopje "Show visible sats only" is ingedrukt, zal je de satellieten onder de horizon niet in de lijst zien staan.

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Sat Info tab, links boven de satellieten lijst zitten 5 knoppen naast elkaar. De rechter knop bedoelde ik.

 

Omdat er al lang geen update is geweest van GorbTrack zelf, is er nog veel meer verouderd aan sats.csv. Een jaar of zo geleden heb ik die al eens bijgewerkt, het was een heel gezoek want de satellieten in geo.txt hebben daarin hun oorspronkelijke naam en zijn niet hernoemd t.b.v. verhuizingen bijv.

 

Zie hier mijn bericht waarin je een nieuwere sats.csv kan vinden, incl. Express AM2

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Met The Digger!!

Volgens mij heb ik het (knopjen)gevonden(jaja).

maar kan ik ook zien wanneer ik het ingeschakeld heb?

 

 

ibs het dan licht of donker grijs(dat vlakje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Digger
Maar bedoelde je ZIE HIER

Klik maar eens op het woord "hier"!!!

Maar ik heb intussen weer een nieuwe sats.csv gemaakt (zie bijlage), zij het alleen voor de hier zichtbare satellieten tussen 80 oost en 70 west.
Van de nieuwe Thor 5 heb trouwens nog geen "satellite ID" gevonden, en hij staat nog niet in geo.txt.

Sats.zip

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast The Digger

Aan hvdh of die-gene die er meer verstand van heeft dan ik!!

Via hvdh kreeg ik een melding dat hij een Up-date heeft/had van Lyngsat,en dat ik die oude moest over-schrijven met die nieuwe,

in de Gorbtrack folder:(file)"Sats.csv,en dat ik van die oude een backup moet maken.

Mvrgr:The Digger

ps;mijn vraag is hoe doe ik dat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Bij Gorbtrack moet je een file downloaden met de plaatsen en coördinaten van elk land op earth-info.nima.mil Ik heb zonet m'n vakantieland Frankrijk ingevoerd maar kleine plaatsjes zoals Nice, Marseille, Lyon wink etc. zitten niet in de lijst. Doe ik iets verkeerds?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...