Ga naar inhoud


[800S] Probleem bij het instellen van Motor op DM800 HD


Gast Henry IV

Aanbevolen berichten

Gast Henry IV

hi,

 

ben al meer dan 5uren bezig om me DM800 te instellen met me motor Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A, maar lukt voor geen centimeter,

 

draaiet constant verkeerde kant op en op verkeerde grade, heb Gemini en PLi alebei geprobeerd zelfde resultaat,

 

1: test 1, bij de tuner COnfig heb ik op SIMPLE gezit en dan motorized

 

2: bij 2de test Advanced + no USALS use + stored position 001 (Astra)

 

en dan terug naar de positioner setup:

Vervolgens naar TUNE en daarin heb ik astra als sat gekozen en dan effe tunen naar de juiste richting tot ik goede signal heb gevonden. daarna ben ik naar de positioner storage gegaan en netjes op nummer 1 gezit en dan groen knopje STORE Position.

 

bij het kiezen van sat scan draait de motor als gek op een andere grade toe.. ik ben helemaaaal gek van..

 

kan iemand hierbij helpe?

 

Tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je moet in tunerconfiguratie geavanceerd pakken dan moet je de diseq modus op 1.2 zetten dan de lengte en breedte graad instellen dit hoef je 1 keer te doen daarna ga je naar satteliet en daar selecteer je de gewenste sat dan weer diseq instellen op 1.2 (lnb1) dan staan de instellingen al goed als je alle sattelieten hebt geselecteerd op ok drukken en thats all.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henry IV

hier gaat om een USAL en mijn moto ondersteunt het niet dus die grade ding gaat niet werken.. moet per sat afgestemd worden daarom heb ik no use USAL gekozen

 

maar toch bij het opslaan van de positie gaat wat fout

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hem zo toch maar eens instellen ik heb namelijk dezelfde moter.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
ik zou hem zo toch maar eens instellen ik heb namelijk dezelfde moter.


Ik heb ook dezelfde motor:

Werkt perfect met de volgende instellingen: (nederlands menu: Instellingen, Zender zoeken,tuner configuratie, tuner kiezen door ok te drukken, dan configuratie modus: eenvoudig, diseqc modus rotor, lengtegraad 4,XXX oost, breedtegraad 05X.XXX noord, gebruik stroommeting ja, Limiteer stroomverb ruik in mA 070, Rotor snelheid snel. Image gemini maar was dacht ik hetzelfde met PLI

Succes ermee
Knakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook al paar dagen last mee,ik gebruik de settingslijst van henksat die ik hier vondt,elke keer als die draait naar een positie draait die erover.

ligt dit miss aan die settingslijst van hem of moet ik het elders zoeken.

????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik heb hier ook al paar dagen last mee,ik gebruik de settingslijst van henksat die ik hier vondt,elke keer als die draait naar een positie draait die erover.
ligt dit miss aan die settingslijst van hem of moet ik het elders zoeken.
????


gewoon de satelliet op nieuw scannen
en het moet werken

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik heb hier ook al paar dagen last mee,ik gebruik de settingslijst van henksat die ik hier vondt,elke keer als die draait naar een positie draait die erover.


Over welke satelliet heb je het dan?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

de settingslijst van voor de nieuwe van vandaag,

de 4 sats lijst daar ik deze het meeste bekijk,

de astra 19.2 staat juist en waneer ik naar een zender ga van bv gelderland (regionaal) dan draait die er voorbij en met fijnafstelling vindt die hem niet meer.

is dus een probleem ofwel met de motor (die werkt perfect met de DB500S) of met de settingslijst of de Dreambox die het niet kan trekken met een motor (draaibaar).

heb dus de moteck SG-2100A.

heb dezelfde instellingen gedaan als bij de 500 van lengtegraad en breedtegraad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henksat,heb de verkeerde naam getypt van de persoon van wie ik de settings gebruik,het is die van Alfi,

sorry voor het foutje.

heb het net ondekt dat ik fout was.

zal dus eens een andere gebruiken die voor enigma geschikt is want op de dreamboxedit kan ik niet alles laden van settings,

en de instellingen staan op 7025 box,

na inladen klik ik op de knop voor 2X laden en dan doet hij het niet omdat dit niet lukt.

en dan is de nieuwe lijst niet geladen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henry IV

hi,

 

probleem was de boxje zelf mogelijk een bug ofzo maar ik heb de box teruggestuurd ik krijg een "nieuwe"

 

dit topic mag dus dicht

 

tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
@henksat,heb de verkeerde naam getypt van de persoon van wie ik de settings gebruik,het is die van Alfi,
sorry voor het foutje.


Maakt niet uit verder.
Maar de settinglijst welke je gebruikt heeft totaal geen invloed op je satellietconfiguratie.
Het moet natuurlijk wél zo zijn dat je satelliet coördinaten overeenkomen met je zenderlijst.
Voorbeeld: In sommige (oudere) zenderlijsten zie je bv dat Thor op 1.0 West staat, in de standaard .xml welke in de box zit zie je vaak dat Thor op 0.8 óf 0.9 West zit.
Aangezien je meestal eerst de satellietconfiguratie ingeeft, en dan pas de zenderlijst laad. Komen de instellingen dan niet overéén gaat e.e.a. op betreffende satelliet niet werken.

Dit is wel simpel op te lossen door ná het laden van de settings de satelliet in kwestie te verwijderen uit je satellietconfig en ná een herstart enigma weet toe te voegen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: knakker
Origineel bericht van: freaky
ik zou hem zo toch maar eens instellen ik heb namelijk dezelfde moter.


Ik heb ook dezelfde motor:

Werkt perfect met de volgende instellingen: (nederlands menu: Instellingen, Zender zoeken,tuner configuratie, tuner kiezen door ok te drukken, dan configuratie modus: eenvoudig, diseqc modus rotor, lengtegraad 4,XXX oost, breedtegraad 05X.XXX noord, gebruik stroommeting ja, Limiteer stroomverb ruik in mA 070, Rotor snelheid snel. Image gemini maar was dacht ik hetzelfde met PLI

Succes ermee
Knakker


Wat moet je dan invullen bij die Breedtegraden?
Is dat voor iedereen anders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...