Ga naar inhoud


[800S] Nederlandse hd zenders doen het niet op de dm800


steincity

Aanbevolen berichten

Gast Strandbal

Hoi Henksat, ik heb jouw lijst er ook instaan,

als ik onder de groene knop de satelietenmappen bekijk heb ik gewoon ontvangst op de normale kanalen, meer niet de HD kanalen,

alleen BCC HD en Astra Test HD werken,

ik hoop dat iemand weet wat er is, want wil graag ook ESP HD DUTCH kijken,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

hoi

moet je de multytenne ietsje beter uitrichten, het schijnt dat de transponder 11778 waar de canaal digitaal kanalen opzitten iets zwakker is.

Ik had dit probleem ook en heb vanmorgen de schotel fijn afgesteld en nu heb ik wel beeld snr 13 en agc 99.

met de snr onder de 10 had ik voorheen ook geen beeld.

je kunt hem op astra 23,5 nog beter afstellen maar dan verlies op de hotbird wat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fila996

hoi
moet je de multytenne ietsje beter uitrichten, het schijnt dat de transponder 11778 waar de canaal digitaal kanalen opzitten iets zwakker is.


Tsja, kan afstelling zijn. Nou vind ik persoonlijk die Multytenne maar vlooiendingen, alléén de satellietvolgorde van die dingen, zit helemaal geen logica in.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Strandbal

mijn ontvangst op de 23.5 is uitstekend

SNR is 21% en de AGC 99%

 

op welke sateliet kan ik hem dan het beste uitrichten ? want had met de 7020 nergens last van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Strandbal
mijn ontvangst op de 23.5 is uitstekend
SNR is 21% en de AGC 99%

op welke sateliet kan ik hem dan het beste uitrichten ? want had met de 7020 nergens last van.


Doe eens een scan op alle satellieten. Kies je voor handmatig zoeken, selecteer je één satelliet, en de optie om alle zenders te wissen zet je op ja.
Alle boeketten blijven dan bestaan en de zenders worden opnieuw ingelezen.

Omdat óók OpenDBedit 3.0.6 niet helemaal correct werkt is een scan op alle satellieten aan te bevelen ná het plaatsen van de settings.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Bram1nat0r
Ook ik heb geen geluid op Discovery HD meer.


Lijkt erop dat dit een probleem van CDS is, en niet zozeer van de 800 of de settings.
Mocht iemand wel geluid hebben hoor ik dat graag.


een kennis van me met een andere HD ontvanger heeft gewoon geluid op Discovery HD, ook met mgcamd als emu schijn je wel geluid te hebben

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Strandbal

heb ik nu gedaan HENKSAT, maar nu zijn de zenders uit je lijst gehaald, kan je mischien mij een nieuwe update lijst sturen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Strandbal
heb ik nu gedaan HENKSAT, maar nu zijn de zenders uit je lijst gehaald, kan je mischien mij een nieuwe update lijst sturen ?



Probeer deze maar eens dan. Is nog geen héle nieuwe, is wél de laatste stand.

henksat_astra_1_2_3_hb.zip

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Strandbal

Bedankt Henk, heb hem erin gezet, maar nog steeds niets op de NL HD kanalen, denk toch dat ik met schotel met verstellen iets,

 

als ik op b.v ESP HD DUTCh staat staat me SNR op 0& en met AGC 99%, en de foutmelding geen DATA op de TRANSPONDER ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Henk,

 

Complimenten voor je lijst ziet er goed uit.

Heb alleen een vraagje over de FEC waarde in opendbedt3.0.6

Bij de HD kanalen staat er "invalid" achter de FEC waarde, komt dit door opendbedit ? (daar zou toch 9/10 moeten staan ? )

p.s. de kanalen werken vervolgens wel als ik ze naar de dm stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdb

Bij de HD kanalen staat er "invalid" achter de FEC waarde, komt dit door opendbedit ? (daar zou toch 9/10 moeten staan ? )
p.s. de kanalen werken vervolgens wel als ik ze naar de dm stuur.


Klopt, ze werken wél, en daar gaat het nu even om.
OpenDBedit kent geen FEC van 9/10, vandaar dat ie er invalid van maakt.
Daarom adviseer ik ook om ná het overzetten alle sats even te scannen, de 800 past het dan op de box wél goed aan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...