Ga naar inhoud


[800S] Nederlandse hd zenders doen het niet op de dm800


steincity

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NDS4Ever

Hoe kan je het verklaren dat Strandbal op bijv. Ned1 een beter ontvangst heeft dan de mijne en dan GEEN ontvangst heeft op de HD kanalen op 23.5e ?


Ophanging/afstelling. Als de schotel scheef hangt, en is getuned op Astra 19.2 heb je daar goede tot redelijke ontvangst, op andere satellieten des te minder.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hebben alle DVB-S2/QPSK transponders op de DM800 een AGC van 99% en is de SNR in verhouding laag?? Je kunt dit bekijken door de Kabel Deutschland transponders ook eens in te lezen. Is dit het geval dan zou het wel eens een driver probleem kunnen zijn (tuner is optimaal ingesteld op 8PSK ipv QPSK)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Dat bedoelde ik dus eerder ook: Die 99% waardes vind ik wel heel toevallig. Ik varieer tussen 89% op 28,2 tot 97% op Astra 19,2.

 

De SNR kan worden weergegeven in % en in Db.

 

Ik gebruik Gemini 3.5 voor de DM800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
Dat bedoelde ik dus eerder ook: Die 99% waardes vind ik wel heel toevallig. Ik varieer tussen 89% op 28,2 tot 97% op Astra 19,2.

De SNR kan worden weergegeven in % en in Db.

Ik gebruik Gemini 3.5 voor de DM800.


Ik heb een 800 met Gemini 3.5 en een Multytenne en ik heb ook waarden van 99%.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mensen,

 

Sinds afgelopen donerdag heb ik een dreambox 800hd met 80GB schijf in huis vnauit Duitsland.

Dacht zo das lekker met HD pakket van Canal Digitaal, mooie beelden op mijn LCD van Sharp.

Helaas kom ik voor als nog behoorlijk bedrogen uit.

Heb alle reactie doorgelezen en van Henksat het bestand op mijn Dreambox geplaatst.

Werkte inderdaad top, maar nog steeds geen Nederland 1 HD.

Wel kan ik bijvoorbeeld Astra HD promo kijken en ja ziet er mooi uit het beeld.

Vanochtend ontdekte ik dat de posities van mijn LNB koppen niet zo precies zijn als dat je bijvoorbeeld op een site als satlex.de kan berekenen.

Daaardoor kwam ik erachter dat de LNB die ik voor Astra 2 gebruik wel bereik heeft op de frequentie van Astra 3 tbv Nederland 1 HD.

Echter zit ik nou met ander raadsel, op die frequentie kan ik wel met DVB-S zenders ophalen, maar niet met DVB-S2 en wat ik allemaal terug lees op de sites is nou net dat juist nodig.

Is misschien Enigma beter met dit verhaal tot nu toe, dan Gemini?

Of moet ik het toch in iets anders zoeken?

Wat CCam betreft gebruik ik versie 2.09 icm News....

Hopelijk heb ik de clou te pakken voor 18 uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doen jullie niet gewoon zelf een volledige scan en bewerken de gescande zenderlijst met opendbedit 3.06?

 

Op kingofsat en lyngsat is ook beina alle zender en transponder data te vinden.

 

Een hoop problemen kunnnen voorkomen worden als je het apparaat beter leert kennen.

 

Met de eerste generatie dreamboxen ging dat ook zo.

 

Heb het idee dat een hoop mensen verwachten dat ze een kant en klare box kopen.

 

Wat ik nu vaak zie:

Dreamboxen worden gekocht omdat je ermee kan sharen, en dat is vaak ook de enige reden waarom ze gekocht zijn.

 

Voor de meeste mensen is dit een totaal verkeerde aanshaf reden.

 

Dus wil je niet hobbyen met de box koop dan een kant en klare topfield o.i.d.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al neem je een dreambox vanwege het sharing principe en ja is het best wel een puzzel, toch een kwestie van tijd erin steken.

Ga nu dus echt buiten van kaal beginnen en o wee als er ineens in de tussentijd hier een tip is verschenen voor de dreambox dat ik nog mis wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik er voor mezelf over uit, zwak signaal.\

Alleen als ik op mijn Wave Frontier Astra 2 en 3 naast elkaar doe kan ik met wat moeite de frequentie 11778 ontvangen, maar dan nog geen Nederland 1 HD.

Doe ik Astra 2, 3 en 1 naast elkaar raak ik het ontvagst van Astra 3 op die genoemde frequentie kwijt, maar de andere Hollandse zenders op die satelliet blijf ik wel ontvangen.

 

Hebben hier meerdere in de buurt van Den Haag last van?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...