Ga naar inhoud


[800S] Nederlandse hd zenders doen het niet op de dm800


steincity

Aanbevolen berichten


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je scant moet je wel bij "lijst leegmaken vóór het scannen"

ja invullen.

Punt 1: Hij scant veel sneller

Punt 2: Je bouquetten blijven vrijwel in tact, maar je krijgt die zenders wél te pakken.

Kon namelijk zelf nooit NLHD1 pakken, met een ander zijn lijst, toen bovenstaande gedaan et voilá.

 

Op transponder scannen lukt mij niet(misschien jou wel), dus moet je de hele satelliet scannen.

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat in de signaalzoeker er geen fec 9/10 te zien is die je zo hard nodig hebt, maar wel bij handmatige scan.

Neem aan dat je in de signaalzoeker ook fec 9/10 moet hebben, om zowiezo te controleren of je het werkelijk ken ontvangen?

Ondertussen heeft maat van me op zijn Abcon de transponder toegevoegd en kon via scan de zenders wel ontvangen nu.

Voor als nog bij zowel automatische scan als handmatige scan met satelliet.xml van Henksat krijg ik een hele zwik zenders door en zoekt bij ook op de frequentie van Nederland 1HD, maar krijgt het niet te pakken, blijf dus denken dat het iets in die signaalzoeker is, omdat daar geen fec 9/10 is in geprogrammeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar 6,4 SNR 99AGC 0 BER met me dm 800 , Wel beeld op NL 1 HD, maar ik krijg Discovery HD niet aan, zou dit aan de SNR kunnen liggen?

 

Wel 87% op astra1 met een DM 7000 astra 2 rond de 70%

 

Zal ik even het dak op moeten of zit het misschien in me CCCam?

.

Voor mensen zonder geluid, zet je beeld eens op 50HZ of 60HZ , hielp bij mij, gelijk geluid.

Dreambox 7000 (Pli Jade3) HenkSat user smile

Dreambox 800HD (Pli Jade3)

Hauppauge WinTV Nova HD S2 (DVBViewer Pro)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ehvwheelboy
heb ook een 800 en 99% ontvangst en alles zelfs op sky hd werken maar duurt wel af en toe dikke minuut voor ik beeld heb oh ja cccam 2.09 gemini 3,50 met update!!!!!!


Bedoel jij SNR of AGC? Bij mij is AGC op de HD zenders ook altijd 99%, maar bij mij is NL1 HD ook veel minder met SNR dan andere zenders (ook op 23,5, maar niet HD).

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albino boomkikke

Ja, ik heb vaak tussen de 9 en 12db op die kanalen met soms > 0 BER. Ik moet het nog beter afstellen denk ik. Nu werkt BBC HD helemaal niet :(:( Net wanneer Planet Earth er op zou komen. Regen in de lucht ofzo frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week mijn eerste schotelsetje binnengekregen. Meteen schotel (Multytenne) op het dak, DM800 aansluiten, gemini erop en de settings van Henksat. In eerste instantie geen beeld op Ned1 HD terwijl ik wel de regionalen kon ontvangen op die satelliet.

 

Gisteren maar weer even het dak op geklommen en de boel wat meer uitgericht en zie daar... voetbal in HD kwaliteit.

 

Bij het schakelen naar het HD kanaal wel even een probleem met audiosync en tijdens kijken soms een hapering.

 

SNR staat op 12 en AGC op 99... gewone Ned 1 heeft SNR 20 en AGC van rond de 89 volgens mij. Wat me wel opvalt is dat de beeldkwaliteit van Ned 1 ook als het geen echte HD uitzendingen zijn wel een stuk beter is dan die op de gewone transponder. Betere codec? Meer bandbreedte?

 

DeeJens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...