Ga naar inhoud


Zenderlijst voor de HD zenders en meer.


thedopeman

Aanbevolen berichten

Ik Heb ook maar eens de handen uit de mouwen gestoken.

En een zenderlijst gemaakt, gebaseerd op de lijst van Henksat en een mix van pet123. En kan gebruikt worden voor de HD kanalen.

 

De satelleten die ik heb opgenomen in deze lijst zijn:

 

0.8 west Thor 3

4.8 oost Sirius 4

7.0 oost EutelsatW3A

9.0 oost Eurobird 9

13.0 oost Hotbird 6

19.2 oost Astra 1F

23.5 oost Astra 1E

28.2 oost Eurobird 1

 

Gebruiken met OpenDB-edit 3.06 en dan versie 3 settings(7025) kiezen voor de 800 en de 7025.

 

Ik hoop dat jullie het wat vinden.

 

Succes.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn eerste ervaring: Ik heb inmiddels deze lijst (super!!) in de DM800 gebracht op de beschreven wijze, maar heb nu een zeer lage zapsnelheid en het locken van met name channels in het HD gedeelte vindt pas plaats na meerdere seonden.

 

Zelfs zo langzaam dat de 2 tandwieltjes van de enigma2 links al draaiend boven in beeld verschijnen.

 

Ik werk met Gemini2 3.5 en Ccam 2.09 en had normale goede zapsnelheid voordat deze settings er in zijn gegaan (weliswaar nog niet gestructureerd, alleen maar full transponderscan gedaan)

 

Benieuwd naar ervaringen van anderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redfox
Ik werk met Gemini2 3.5 en Ccam 2.09 en had normale goede zapsnelheid voordat deze settings er in zijn gegaan (weliswaar nog niet gestructureerd, alleen maar full transponderscan gedaan)


Ik heb bijna altijd op alle dreams gemini gedraait, maar vind dat gemini een beetje te langzaam reageert op alle akties in de DM800.

Waarom probeer je geen pli of ronaldd, die vind ik allebij super werken op de 800.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update heb ik uitgevoerd maar het is niet significant sneller geworden.....toch ook maar eens andere image testen in het kader van sat-tv-hobbyisme ondanks dat ik tot op heden altijd met Gemini heb gewerkt.

Dank voor jullie reacties zover en wellicht lezen we nog een ervaring van meerdere testers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu of niet mogelijk om deze settings op een dreambox 7000 te zetten?

 

Ik krijg het maar niet voor elkaar,

 

Connected.

Dreambox response: Login successful.

Starting FTP transfer

Transfer complete

** Sending file "/var/tuxbox/config/enigma/lamedb" **

Starting FTP transfer

Transfer aborted

Error sending file "lamedb" to the Dreambox.

Disconnecting.

Disconnected.

 

Wat doe ik fout, als ik lamedb weg haal, kan die de lijst niet meer inlezen.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
Is het nu of niet mogelijk om deze settings op een dreambox 7000 te zetten?


Nee de settingslijst van een DB800 kan je zo niet in een DB7000 zetten.
Je moet eerst de lijst bewerken voor je box.
Openen met Open-DBedit v3.06, op de onderste regel zie je staan settings-type 3. (enigma2)
Ga naar de tab: hulpmiddelen (Tools) en zet de settings om naar versie 2. (enigma1)
Zenderlijst opslaan als.....
Vervolgens die lijst in je DB7000 laden.

Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thedopeman
Deze werkt wel met downloaden.

De andere was te groot.


ik wil niet moeilijk doen maar de HD zenders op 7 oost werden niet gevonden,ben ze nu zelf aan het inscannen en er zijn nog 4 zenders in HD van turkije die er niet tussen stonden,
heb die ook ingescand nu,
ben zo een beetje de lijst aan het afgaan en zenders bijvoegen in HD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: michel130
Is het nu of niet mogelijk om deze settings op een dreambox 7000 te zetten?


Nee de settingslijst van een DB800 kan je zo niet in een DB7000 zetten.
Je moet eerst de lijst bewerken voor je box.
Openen met Open-DBedit v3.06, op de onderste regel zie je staan settings-type 3. (enigma2)
Ga naar de tab: hulpmiddelen (Tools) en zet de settings om naar versie 2. (enigma1)
Zenderlijst opslaan als.....
Vervolgens die lijst in je DB7000 laden.

Grts


BEDANKT Het werkt.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inderdaad ook bij mij met een andere settingslijst (een poolse draaibaar dus als iemand een complete nl draaibaar heeft houd ik me aanbevolen ) ook zeer traag zappen en sommige zenders ook de bekende tandwielen .ben ook al met vanalles bezig geweest maar tot op heden geen verbetering .ook ik werk met dm800 en gemini 3.5 en weerkte tot op heden op kleine uitzondering na met gemini als ik weer eens wat meer tijd heb een andere image proberen .ahowel deze wel zeer stabiel is .ps ook ik heb er de updates ingezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...