Ga naar inhoud


[800] Matig beeld SD beeld


knakker

Aanbevolen berichten

Ik vind het beeld op mijn JVC 46 inch full HD slechter met de db800 via DVI als met db7020 met een goede scart. Met name de scherpte is echt veel slechter. HD plaatjes zijn wel schitterend. Ik denk dat het door de upscaling komt. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem, en eventueel een oplossing? Heeft iemand bijv. al een DVI-DVI geprobeerd. Of een dvi-hdmi kabel van betere kwaliteit? Kortom alle info is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik denk ook dat upscalen uitzetten beter zou zijn, de vraag is alleen hoe? In het menu (gemini) kan ik alleen kiezen voor 720 en 1080.

 

Overigens heb ik net iets ontdekt. Als ik component kies (terwijl hij op dvi is aangesloten) wordt het beeld ineens een stuk beter. De resolutie 720P geeft dan een strakker plaatje. Beetje vreemd allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Ja,

de PAL en NTSC resoluties kunnen inmiddels nadat je een online update uitgevoerd hebt ook in PLi Iolite gebruikt worden


Nou ben ik echt definief om. laugh Voor mij alleen nog maar PLI. Ik heb de resolutie ingesteld op 576P en inderdaad perfect beeld. Zelfs beter als op mijn 7020. Dat was het dus. Bedankt voor de tip hemertje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het net ook gedaan en je hebt gelijk,het beeld is heel erg goed en beter,wordt nu de tv gekozen om te scalen of is het nog steeds de box ??????? ik verwissel het nog soms eens wat het nu is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
heb het net ook gedaan en je hebt gelijk,het beeld is heel erg goed en beter,wordt nu de tv gekozen om te scalen of is het nog steeds de box ??????? ik verwissel het nog soms eens wat het nu is.


Ik denk dat de box nu upscaled naar 576P. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal zeker weet. Maar het resultaat is uiteindelijk het belangrijkste. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
als je dan kiest voor 576.. hoe worden de hd kanalen dan doorgegeven??
ook als 576 of gaan die dan naar de native resolutie??

vraag ik me zomaar even af terwijl ik wacht tot mijn 800 binnenkomt #!#%$%"$&%T#


Alleerst suc6 met het wachten. :D Het HD beeld wordt volgens mij ook op 576 doorgegeven. Misschien kunnen de image makers iets maken waarmee je makkelijk tussen de resoluties kan schakelen want voorlopig zullen we nog veel tv moeten kijken in SD. Overigens is het via het menu van PLI vrij snel te doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...