Ga naar inhoud


[800] Matig beeld SD beeld


knakker

Aanbevolen berichten

ik moet zeggen,het beeld van ORF1 HD is nu ook veel zuiverder op m'n tv nu die op deze optie staat,denk dat de ontvanger of de tv nu de scaling doet in plaats van alle2,

had op SD soms eens het idee dat ze beide aan het scalen waren wat dan onzuiverheden in het beeld gaf.

nu is het zeer zuiver te noemen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


het is toch de de gekke dat de dreambox niet automatisch, vgl. bv de Topfield 7700HDPVR, de resolutie zoals hij binnenkomt door kan geven. SD komt 576i binnen, maar HD 760P of 1080i. Je moet nu dus iedere keer uitvogelen welke resolutie een programma heeft, en vervolgens handmatig de resolutie aanpassen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wout02
het is toch de de gekke dat de dreambox niet automatisch, vgl. bv de Topfield 7700HDPVR, de resolutie zoals hij binnenkomt door kan geven. SD komt 576i binnen, maar HD 760P of 1080i. Je moet nu dus iedere keer uitvogelen welke resolutie een programma heeft, en vervolgens handmatig de resolutie aanpassen????


Nou zo ingewikkeld is dat nou ook weer niet. Ik laat hem gewoon altijd in 576 staan en maak alleen een switch naar 1080 bij een HD kanaal. Zoveel HD aanbod is er momenteel nog niet. En ik ben allang blij dat deze oplossing werkt. Wie weet komt de Topfield manier nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt misschien wel gelijk. Ik heb de 800 nog niet, maar wil hem graag hebben. Het feit dat ik zo kien ben op het doorgeven van het oorspronkelijke signaal is dat als ik de Topfield (buitengewoon scherp zowel op SD als op HD) scaler gebruik, het beeld onscherper wordt!!!! Hetzelfde gebeurt als ik het signaal van m'n DVD speler (Denon DVD 3930, met 1 van de allerbeste scalers die er zijn)probeer op te waarderen. Ze zijn aangesloten op de Pioneer 5080XA, en ik concludeer dus dat de Pioneer het beeld zelf het beste verwerkt.W.b. beeldkwaliteit wil ik er t.o.v. de Topfield natuurlijk niet achteruitgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb topfield hier gehad. Het beeld was mooi, maar traag.

Daarna heb ik de Technisat ook geprobeerd. Deze had nog mooier beeld maar veel software problemen. Daarna de Eycos 88.12 geprobeerd. Deze was gelijk aan Topfield en toen ik hoorde dat 800 aankwam, heb ik de 800 gehaald en het beeld met 1080i is gelijk aan Technisat en bij SD switch ik hem naar 576 en op dit moment ben ik happy met mijn 800. Nu werkt 800 met Nabilo net als mijn 7020.

 

Dreambox DM 8000 PVR milo-image met DVB-C, DVB-T

Pioneer DVR-TS08, Noctua NF-R08

Visiosat Big Bisat 28E-23E-19E-13E-7E-1W

FUBA DAA 850 42E, Channel Master 1m (draaibaar)

2xEMP-Centauri P.168-W V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...