Ga naar inhoud


[800S] welke externe HDD voor de Dreambox 800 HD PVR ?


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

ik heb de volgende gegevens gevonden voor een 1000 GB harde schijf,

is dat wat voor de Dreambox 800S om te gebruiken.

Seagate

1000 GB ST310005FPD1E3-RK FreeAgent Pro (USB 2.0 en eSATA)

Garantie: 24 mnd € 200

 

ART0049062.jpg

 

zou die werken met de dreambox en is die aan te raden,voor die prijs is het wel een koopje denk ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dit topic was de bedoling om zekerheid te hebben dat die aangebode HDD zou werken met de Dreambox 800S,

heb een sata harde schijf weest halen 109€ voor 500GB,

heb die nu aan de box hangen maar moet die nog formateren,

is het gelijk of ik die op fat formateer of nfts ????? zodat die werkt in de dreambox,

als dit werkt met een externe behuising is dit veel leuker,

ga dan eens zoeken voor een externe behuising want nu hangt die HDD achter de box en oogt niet mooi.

de power en sata aansluiting komen uit de box die ik vanbinnen heb aangesloten.

als er iemand tips heeft hoor ik het graag.

er is voor esata externe behuizingen zelfde problemen als met de DB800,veel vraag en weinig aanbod.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een externe E-sata beheuizing gekocht, en daar een 320 Gb harde schijf in gestopt. Werkt perfect, maar na een paar dagen wordt je gek van het lawaai dat de schijf produceert.

 

Ik zie hier nu een aantal e-Sata schijven staan, maar ben vooral benieuwd naar het geluid. In de specificaties van de leveranciers kan ik weinig terugvinden over het aantal decibels. Iemand hier al iets zinnigs over te melden?

 

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rinus,

 

Aan geluiden die niet uit mijn home cinema set komen kan ik me ook storen.

Ik heb van de week ook een externe esata behuizing gekocht xtreme craft Van cooler master met een samsung disk van 500gb.

lekker stil en werkt goed.

Heb hier trouwens nog een mybook van je staan, is vogens mij ook esata, maakt ook niet zoveel herrie en kun je zo meenemen.

 

groet, René

learning all the time

Dm7000 / Dm800

Visosat Bi-sat Hotbird Astra1,2 en 3

NSLU2 320GB

software:Pli Iolite(7000)

Pli-open_DM800

Plasma: Panasonic TH-42PZ80E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Ik heb vandaag mijn db 800 gehad.

 

Ik heb een Iomega Ultra Max externe e Sata schijf aan de800 gehangen met een esata kabel.

Ik was in de veronderstelling dat de schijf na het opstarten vanzelf herkent zou worden als was het een interne schijf, helaas is dit niet zo.

Met geen mogelijkheid vind ik ergens in het menu een setting om de schijf aan de praat te krijgen.

 

Van telnet heb ik geen kaas gegeten maar ik heb toch via DCC/Telnet/Mount menu het een en ander geprobeert zonder resultaat.

 

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik de boel aan de gang krijg?

 

Ik gebruik de image van E2Board, die heb ik ook tot volle tevredenheid op een 7025 draaien en daar werd de interne schijf direct in herkend.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Ja, ik heb een externe voeding op de Iomega en ga enkel met de esata kabel naar de dreambox.

 

Ik heb de 8000 al opengemaakt om te controleren of er wel een kabel aan de esata ingang was geplugd intern, en dat was het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Oeps, helaas is het een 800 maar dat mag de pret verder niet drukken, in elk geval kijk ik de grote sportevenementen dit jaar in HD.

Als nu ook die harde schijf nog eens wil gaan werken dan zou dat helemaal mooi zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vorige week Deze gekocht en morgen heb ik m'n externe behuizing,

ben eens benieuwd of het gaat lukken in de 800,heb al m'n zinnen gezet op een 1TB HDD voor een 160€ ongeveer.

eerst eens testen of de 500GB lukt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...