Ga naar inhoud


Zoek HF schema's GU84B (ГУ84Б) buis


prutsie

Aanbevolen berichten

Omdat er meerdere zendamateurs hier op s4a aanwezig zijn deze vraag.

Een dikke week geleden kon ik in Moskou op de Minta (radiomarkt) een paar splinternieuwe GU84B (ГУ84Б is militaire versie Svetlana 4CX2500B) buizen met een nieuwe voet voor een dusdanig belachelijk laag bedrag aanschaffen dat ik het niet kon laten het hele spulletje te kopen en mee naar huis te zeulen.

 

Nu kom ik overal wel schema's tegen voor 2 meter, maar ik zoek een simpel HF schema. Die zijn er zat voor de GU74B (4CX800) maar voor de GU84B zijn ze schaars, en ik zoek een simpel PA schema voor een enkele lamp. Ik heb maar 1 voet, en de andere lamp wil ik eigenlijk ook reserve houden.

 

Wie weet er een simpel schema welke zelfs ik in elkaar kan bastelen ?

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb even gegoogeld en o.a. dit gevonden

 

http://www.nd2x.net/gu84-amp.html

 

Maar ik denk dat het moeilijk wordt tegenwoordig nog zo iets

te maken (de onderdelen vinden)

Ik verwacht dat je problemen krijgt met het vinden van de

trafo's en de hoogspanning condensatoren.

De condensatoren mogen niet te oud zijn want dan is de kans

op doorslag erg groot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik ben ook meerdere keren op die markt geweest. Was je bij die boer met die garage aan de andere kant van de weg? Daar lag een schat aan radiolampen...Ik heb er enkele 807´s KT88´s etc. gekocht voor weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pukje,

 

Dat is een 2 meter schema, en ik zoek een 1.8...30MHz. HF schema. Wel een prachtig schema trouwens met een cavity. Zal zeer smalbandig werken en weinig tot geen storing geven, maar hier ben ik dus niet naar op zoek helaas.

 

@Drs. IJzerbout,

 

Nee, was een grapjurk die verschrikkelijk veel spul uit oude radiowagens verkocht. Hij had een aantal vacuum C's op een tafeltje liggen, die vielen me op. Toen we binnen waren zag ik een paar GU74B lampen liggen. Nieuw. Na wat vragen kwam hij met de GU84B's aanzetten. 2 struks met een voet voor minder dan €300.-- Dat doe ik niet nog een keer :D

Was trouwens wel een heel gesjouw in de marshroutka smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Focus103,

 

Bedankt voor de link, zal de beste man eens een mailtje sturen. Aan de hand van de foto's van de pa's die hij bouwt zal hij vast en zeker wel "iets" hebben liggen.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...