Ga naar inhoud


[DM7000] Pli Iolite 2008: geen OSD Shot


Klaus_1250

Aanbevolen berichten

Ik probeer remote (via VPN) een Dreambox aan te passen/beheren, maar ik heb een klein probleempje met de Remote Control via de webinterface van Pli.

 

Remote Webinterface is bereikbaar en werkt. Remote Control eveneens. Ik kan zappen, screenshots bekijken en de LCD bekijken. Echter, hetgene waar het me om gaat, Remote OSD, levert enkel zwarte beelden op :-( Screenshot + OSD laat alleen het screenshot zien, geen OSD :-( Het lijkt erop dat de OSD informatie niet word uitgelezen. Er word wel gewoon een .png in tmp geplaats en deze word ook getoont, maar is geheel zwart.

 

Heeft iemand hier een fix voor? Of weet waar ik het ongeveer moeten zoeken (dirs, config-files, etc) Ben niet bekend genoeg met de OSD van Pli om het uit mijn hoofd/blind te doen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder VPN gaat niet, of tenminste, dan word het lastig (handmatig routing-tabel aanpassen) en is het ook niet echt veilig (telnet zonder beveiligingslaag) meer te noemen.

 

Maar ik kan me niet voorstellen dat dat er mee te maken heeft, omdat OSD Shot het enigste is dat niet werkt. Voor de rest kan ik wel alles doen en zien (webstreaming van het beeld niet geprobeerd, maar daar is sowieso niet genoeg bandbreedte voor aan de Dreambox kant). En de PNG's die de Dreambox produceert voor het OSD zijn iets van 1.5KB, die lijken me op het eerste gezicht al "leeg".

 

Waar kan ik precies de instellingen vinden voor deze functies? En welke bin's worden gebruiken om de screenshots te maken? Sowieso zijn er nog meer zaken die niet helemaal kloppen aan de functies. Screenshot produceerde bv. een 4:3 plaatje van een 16:9 uitzending.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Klaus_1250
Zonder VPN gaat niet, of tenminste, dan word het lastig (handmatig routing-tabel aanpassen) en is het ook niet echt veilig (telnet zonder beveiligingslaag) meer te noemen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat dat er mee te maken heeft, omdat OSD Shot het enigste is dat niet werkt. Voor de rest kan ik wel alles doen en zien (webstreaming van het beeld niet geprobeerd, maar daar is sowieso niet genoeg bandbreedte voor aan de Dreambox kant). En de PNG's die de Dreambox produceert voor het OSD zijn iets van 1.5KB, die lijken me op het eerste gezicht al "leeg".

Waar kan ik precies de instellingen vinden voor deze functies? En welke bin's worden gebruiken om de screenshots te maken? Sowieso zijn er nog meer zaken die niet helemaal kloppen aan de functies. Screenshot produceerde bv. een 4:3 plaatje van een 16:9 uitzending.




Ik bedoelde gewoon intern op je eigen netwerk.
Maar er zijn geen instellingen en de "bin" zit gewoon in Enigma ingebouwd. Ik kan nu niks bedenken waarom 't niet zou werken. Alhoewel, probeer eens de standaard 8bit skin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf geen Dreambox, maar ik beheer er 1 voor een kennis. Alleen woont die niet helemaal op de hoek, vandaar dat ik het graag op afstand wil doen.

Maar de skin veranderen naar de standaard 8 bits klinkt als inderdaad iets om te proberen, thanx! Is dit op afstand te doen, door bv. via telnet een configfile te wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...