Ga naar inhoud


wel signaal, geen beeld


Sharad R

Aanbevolen berichten

En daar ist ie weer met z'n vragen...

 

Ik hheb sinds dit weekend eindelijk men set (bijna) compleet. Het enige wat ik mis is een CAM en een tvv kaartje.

 

Dit weekend heb ik een inverto 7000 PVR opgehaald. Nu heb ik de volgende opstelling:

Inverto 7000

Visiosat G4 QUAD (met houder natuurlijk)

4 x ALPS single

Edison 120db kabel

normale TV :P

Spaun SAR 411

(Max digital satfinder)

 

Dit weekend natuurlijk meteen de opstelling werkend proberen te krijgen natuurlijk. Dit is deels gelukt. Schotel op het zuiden gericht en daarna met de sat finder de LNB's grof uitgericht. De gemiddelde signaal sterkte lag rond de 40%, signaal kwaliteit rond de 35%.

 

Deze waardes vond ik momenteel even goed genoeg.Ik heb dus de SPAUN er tussen gezet en de tuner weer aan.

Geen beeld dus. er knippert wel een blokje, dat ie geen schotel kan vinden.

 

Ik heb de disecq aan proberen te passen, maar ook dit werkt niet. Zelf dacht ik disecq 2.0, maar heb ze allemaal uitgeprobeert, met de juiste sataliet op de juiste poort, geen herhaling. Dit heeft echter geen resultaat gehad. Fabrieks instellingen ook niet.

 

Ik heb toen de switch er voor de zekerheid er tussen uit gehaald, echter geeft dit nog steeds het zelfde resultaat. De satfinder piept wel, maar er zit bij een hogere db tussenpozes tussen.. aan uit, etc.

 

Nu weet ik me momenteel geen raad meer. FTA is ook niet te ontvangen.

 

Hij vind de kanalen wel, maar er is verder geen beeld. Alle sats hebben een sterkte, maar helemaal geen kwaliteit en ik heb dus wel beeld gehad.

 

Wie weet wat ik verkeerd doe?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de fout gevonden..

 

het zit hem in de switch...

Heb een tvtje samen met de tuner ff buitengezet om makkelijker te kunnen afstellen. Dus dacht, wat als ik de kabel van de LNB rechtstreeks in de tuner steek.. en jawel.. meteen beeld. dus het probleem lag dus niet in de LNB's of aan de tuner. Dan kon het dus alleen de switch of de lange kabel door het huis zijn. Heb de kabel vanuit de LNB toen via de satfinder (als koppelstuk) op de lange kabel aangesloten en deze aan de tuner en dat werkte perfect.. Toch maar weer de spaun ertussen gezet en weer niks..

 

Ga morgen hier ergens een nieuwe switch halen... En kijken of het dan wel goed gaat werken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Spaun heb ik inmiddels vervangen door een Edision. Deze werkt een stuk beter icm de Inverto 7000. Nu krijg ik Astra1, 2, hotbird en eurobird. Echter wil de astra 3 maar niet.

 

Ik heb van alles geprobeerd:

andere kabel ertussen, LNB direct op de tuner

LNB vervangen door een andere

 

Niets van dit helpt. Ik heb wel signaalsterkte van ruim 60%, maar geen signaal kwaliteit. 0%

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens naar de volgende punten:

 

Zit je met de Astra 3 lnb op de goede satelliet gericht?

Staat er niets tussen de schotel en de Satelliet?

Staat je ontvanger goed ingesteld? Juiste LNB voor deze sat geselecteerd, 22kHz aan?, juiste Diseqc poort geselecteerd.

Is de transponderlijst voor Astra 3 actueel? Heb je met de hand geprobeerd een Canaldigitaal transponder toe te voegen?

LNB defect?

 

Succes!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...