Ga naar inhoud


Comag HD CI-100 HDTV


Gast zebrapad1

Aanbevolen berichten

Gast zebrapad1

Even een kort bericht, ik heb in Duitsland een Comag HD CI-100 HDTV ontvanger gekocht voor 119 Euro. Met de Aston 1.05 module heb ik het probleem gehad dat de ontvanger soms vast loopt. Met de echte CD module heb ik soms blokjes in het beeld. ik heb een Aston 1.07 gekocht en het probleem is over.

Comag ontvanger = 119 Euro Aston 1.07 = 79 Euro samen nog geen 200 euro en een plaatje van een beeld op 1080i

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast zebrapad1

Ik ben zeer tevreden, mijn vrienden hebben een Pace en een Philips HDTV ontvanger maar de comag geeft een beter beeld. Er zitten 2 scart poorten op 1 x HDMI. Op http://www.***geen-reclame***.be/shop/product_i...HD-S-CI100.html

Kun je de documentatie downloaden.

De prijs van 119 euro gaat via http://shop.anixehd.tv/product_info.php?info=p586_Comag-HDTV-Sat-Receiver--HD-S-CI-100.html

Er is 1 nadeel de machine kunje niet instellen voor de nederlandse taal wel Engels, Duits , Frans etc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het goed en heb je CanalDigitaal (of TV Vlaanderen) en gebruik je daarvoor de Aston met SmartCard of kun je HD zenders niet ontvangen zonder enige CAM? Of is het zelfs zo dat upscaling naar 1080i niet mogelijk is zonder CAM? In principe verwacht ik dat een CAM uitsluitend nodig is voor gecodeerde zenders (in combinatie met SmartCard), maar ik heb afgelopen week zoveel informatie opgezocht over ontvangers dat ik door de bomen het bos een beetje ben kwijtgeraakt.

 

En meteen dank voor de tip! Ik heb hem besteld. Indien nodig koop ik ook een CAM. Voor ongeveer 200 euro zeker niet duur t.o.v. andere ontvangers en een mooie update t.o.v. mijn huidige ontvanger!

 

Dank en groet, Robert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast zebrapad1

Hallo,

 

Met de Aston 1.07 had ik nog wel een probleem met de HD zenders, soms blokjes in het beeld, dat is nu ook opgelost met de laatste COMAG update. Helaas staat deze nog niet op de COMAG.DE site (password 123456789)

De file heeft als datum 080605 en kun je vinden op http://www.np-ulc.net/index.php?directory=Receiver/Comag&PHPSESSID=b02751

 

Laden via de USB poort gaat met een USB stick kleiner dan 1GB. 1GB of hoger wordt niet herkend. De SW versie geeft na het laden aan dat het versie 1.012 is.

 

Ik weet niet of het mogelijk is om op dit forum de versie achter te laten. als je mij een Email stuurt kan ik de file opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een kleinere usb stick gebruiken meestal als ze over de 1 G zijn doen ze het niet.

 

De ontvanger is voorgeprogrammeerd voor update via de sateliet dus dat zal hij zelf zoeken het is de Astra op 19.2.

 

De preciese gegevens zijn 12604 H 22000 5/6 zender heet STB Comaq zit er twee keer op met Vpid 7264 + 7266 audio 1111.

Zie Satcodx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu Eurosport HD weer even FTA was, heb ik de zender laten inlezen. Maar ik heb één probleem: het beeld blijft in schokjes gaan, terwijl BBC HD, Arte HD, Anixe, Luxe TV en de promo's wel vloeiend beeld hebben.

Weet iemand wat daar de oorzaak kan van zijn?

Ontvangst is er alleszins genoeg want 65% kwaliteit, zowat het gemiddelde van Hotbird hier.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een USB-stick gevonden die wel herkend wordt, en ik heb een update gedaan.

Eurosport HD was deze namiddag dan ook vloeiend te zien en de beeldkwaliteit is verbeterd op alle zenders. Ook de lipsync-problemen lijken grotendeels opgelost. :D Alleen BVN duurt nog 5 seconden tot het goed is.

 

Ik heb ook geprobeerd om ITV HD manueel in te voeren met de Transponder editor, maar jammergenoeg is er geen mogelijkheid om de gegevens te blokkeren. Als je naar de zender zapt, dan verdwijnt de VPID terug... frown

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...