Ga naar inhoud


[dm 800] nu al stuk?, bootloader ?


groko

Aanbevolen berichten

Dit is het probleem van mijn pas één dag thuishebbende DM800:

 

Na het aanpassen van het Ip-adres van de DM800 Pli (toen was er niks aan de hand)

Toen zapte ik naar een HDTV kanaal, boem groen scherm.

Dat zei er is een fout opgetreden dat eigenlijk niet had mogen gebeuren.

Opnieuw opstarten die hap....

Blijft ie in de bootloading steken.

Nou ik de stekker eruit halen.

Einde verhaal, nou is die niet meer op te starten, Oledscherm werkt niet meer en er kan niet meer(op geen manier) met gecommuniceerd worden, ook niet met DreamUp 1.3.3.1 .

Het lijkt alsof ie dood is.

 

Wie kan me helpen?

Wie weet wat er aan de hand is?

Of wordt het een retourtje leverancier?

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou dat is een pak van mijn hart, je hebt gelijk(al moest ik even langer dan 15 seconden wachten +-30 min)

 

Stom vind ik het wel dat ie dan helemaal niks meer doet.

 

bedankt!

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je een half uur moet wachten nadat je de stekker er hebt uitgehaald heb ik hier al tig-keer gelezen !

(heeft iets te maken met extra grote condensatoren die tijd nodig hebben om te ontladen, er gaan hier meerdere threads over, had je dus eigenlijk moeten weten ......)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: groko
Nou dat is een pak van mijn hart, je hebt gelijk(al moest ik even langer dan 15 seconden wachten +-30 min)


Dat je zoveel geduld hebt...
Ik unplug/plug hem meestal een paar keer snel achter elkaar, na een keer of 3 boot hij wel weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de kleine stekker die direct in de box zit eruit en meteen er weer in stopt, gaat hij wel direct goed (dus korter dan 1 sec zonder stroom). Dat hij daarna in z'n boor blijft hangen kan ook kloppen. Volgens mij is de tuner dan te warm. BLaas maar eens goed in de box of zet hem bij een airco. Daarna kan je booten wat je wil, maar komt hij altijd weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat je een half uur moet wachten nadat je de stekker er hebt uitgehaald heb ik hier al tig-keer gelezen !

 

Waar komt dat half uur verhaal vandaan?

Mij is verteld bij de aflevering van de box, 1 minuut wachten voordat je voor een herhaalde keer spanning op je box wilt zetten.

Enkele probeersels van mezelf, hij start ook weer op na ca 15sec.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Als je de kleine stekker die direct in de box zit eruit en meteen er weer in stopt, gaat hij wel direct goed (dus korter dan 1 sec zonder stroom). Dat hij daarna in z'n boor blijft hangen kan ook kloppen. Volgens mij is de tuner dan te warm. BLaas maar eens goed in de box of zet hem bij een airco. Daarna kan je booten wat je wil, maar komt hij altijd weer op.


Stekker eruit en dan erin en blazen op de tuner om hem te koelen.
Ik denk dat ik nog effe wacht voordat ik aan de 800 begin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Origineel bericht van: rai
Als je de kleine stekker die direct in de box zit eruit en meteen er weer in stopt, gaat hij wel direct goed (dus korter dan 1 sec zonder stroom). Dat hij daarna in z'n boor blijft hangen kan ook kloppen. Volgens mij is de tuner dan te warm. BLaas maar eens goed in de box of zet hem bij een airco. Daarna kan je booten wat je wil, maar komt hij altijd weer op.


Stekker eruit en dan erin en blazen op de tuner om hem te koelen.
Ik denk dat ik nog effe wacht voordat ik aan de 800 begin.


hoe slinger ik geruchten de wereld in?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, allemaal geruchten denk ik.

Heb hem nu bijna 3 weken en het is een prima apparaat !

Als hij al eens uit moet (hij gaat normaal gewoon standby) dan is 1 of 2 keer het powerplugje erin/eruit voldoende.

(ook na 1 sec. ik hoeft echt geen 15 sec te wachten)

Kortom, ik ben er zeer tevreden mee wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Ik slinger niks!
Maar als ik dit, op dit en andere forums, lees dan trek ik voor mezelf de conclusie om nog maar te wachten met de aanschaf van een 800.
Afgezien van de leverproblemen die er zijn.


het was niet bedoeld aan jou adres maar aan je voorganger waarop je reageert met zijn warmteproblemen en inblazen...

ff in het algemeen: al eens gevoeld hoe warm een TV wordt die vol elektronica zit? blaas je daar ook in alvorens deze weer aan te zetten?

mijn 800 wordt normaal handwarm en staat in een ruim voldoende ventilerende kast en heb al 3 weken geen warmteproblemen, dit geldt voor alle huis tuin en keukenapparatuur dat deze wel de kans moet krijgen om te kunnen ventileren...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
mijn 800 wordt normaal handwarm en staat in een ruim voldoende ventilerende kast en heb al 3 weken geen warmteproblemen, dit geldt voor alle huis tuin en keukenapparatuur dat deze wel de kans moet krijgen om te kunnen ventileren...



Mijn idee,
En trouwens, als de warmte een écht probleem zal worden, dan nekt zich dat heus wel binnen de garantieperiode, dus dat is wel het laatste waar ik me druk over maak.
Ik heb er dus wél een HDD inzitten, en dat ie warm wordt is niet mijn probleem, had het maar geen Dreambox moeten worden. :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: hemertje
mijn 800 wordt normaal handwarm en staat in een ruim voldoende ventilerende kast en heb al 3 weken geen warmteproblemen, dit geldt voor alle huis tuin en keukenapparatuur dat deze wel de kans moet krijgen om te kunnen ventileren...



Mijn idee,
En trouwens, als de warmte een écht probleem zal worden, dan nekt zich dat heus wel binnen de garantieperiode, dus dat is wel het laatste waar ik me druk over maak.
Ik heb er dus wél een HDD inzitten, en dat ie warm wordt is niet mijn probleem, had het maar geen Dreambox moeten worden. :D


dat vindt ik ook een prima apperaat krijg maandag me 2e binnen hoef ik geen 8000 te kopen

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, positieve berichten dan.

 

Ik ben het er mee eens dat apparatuur in een goed geventileerde kast en vrij moet worden opgesteld.

Maar de behuizing handwarm zegt niet alles over de componenten temperatuur. Zelfs indien een behuizing te warm wordt om vast te houden hoeft dit niet te betekenen dat componenten buiten hun specificaties worden gebruikt.

Temperatuur problemen verkorten echter wel degelijk de levensduur. En als dat betekend dat het apparaat ipv 10 jaar maar 3 jaar werkt dan schreeuwen we moord en brand als ie er buiten de garantie mee ophoudt.

Of dit geldt voor de dm800 weet ik niet, daarvoor zou ik hem op de meetbank moeten leggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...