Ga naar inhoud


niet meer als 50% op mijn multitenne


Gerrit1967

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Gerrit, daar loopt hier al een diskussie over.

 

Misschien is het om het overzicht te behouden een idee je daarbij aan te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

Hier werkt het wel met een twin Multytenne maar het signaal is duidelijk zwakker.

Nog beter uitrichten en 200% zeker weten dat hij helemaal horizontaal hangt is de enige remedie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier hetzelfde probleem. Heb perfecte ontvangst met de Multytenne op BBC HD en ORF HD. Maar geen ontvangst van NED1HD. Kies ik voor andere uitrichting met ontvangst van NED1 HD dan haalt het kwaliteitssignaal net maar geen ontvangst dan van BBC HD. Kies voor wat betreft de EK2008 voor BBCHD want dat is echte HD kwaliteit. De kwaliteit van Canal Digitaal is gewoon bagger. Jammer van mijn extra abonnement. Kwaliteit blijft een groot probleem voor Canal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: erik2222
De kwaliteit van Canal Digitaal is gewoon bagger. Jammer van mijn extra abonnement. Kwaliteit blijft een groot probleem voor Canal Digitaal


De grote vraag is, waarom je een ontvangstprobleem hebt met deze transponder.
Ikzelf heb geen ontvangstproblemen, en er zijn er meer.
De sterkte van de transponder is ook niet zwakker als van andere transponders.

De indruk bestaat op dit moment, dat een horizontale transponder, die het spectrum van de transponder van Canaldigitaal overlapt mogelijk bij jullie instraalt.
Dit is te verhelpen, door de skew van de lnb beter in te stellen.
Bij mouse1277, met een Multytenne werkt het toch ook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Heb hier hetzelfde probleem. Heb perfecte ontvangst met de Multytenne op BBC HD en ORF HD. Maar geen ontvangst van NED1HD. Kies ik voor andere uitrichting met ontvangst van NED1 HD dan haalt het kwaliteitssignaal net maar geen ontvangst dan van BBC HD. Kies voor wat betreft de EK2008 voor BBCHD want dat is echte HD kwaliteit. De kwaliteit van Canal Digitaal is gewoon bagger. Jammer van mijn extra abonnement. Kwaliteit blijft een groot probleem voor Canal Digitaal


Het paaltje, beugel van je Multytenne staat niet waterpas ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Littlesat, daar ben ik niet in alle gevallen van overtuigd.

Het Multytenne concept werkt zeer goed, maar ik kan mij voorstellen, dat de skew van alle lnb's ge-middeld is in het midden van het afzetgebied.

Voeg daar nog de strooing aan toe die er in het produktieproces van deze schotel ontstaan, en dat alles kan ertoe leiden, dat voor de locatie waar de schotel staat, de skew van een of meerdere lnb's niet optimaal is.

 

Ik weet niet of het mogelijk is de skew per lnb te corrigeren, maar het zou zeker helpen in de gevallen, waar men problemen heeft met de HD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bellecoupe

Ik heb in mijn set ook problemen met de HD zenders van CD.

 

Alle andere HD zenders geen problemen.

 

Ik ga a.s. week nog even de LNB van de Multitwin bij wijze van proef uitwisselen met een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bellecoupe
Origineel bericht van: Bellecoupe
Ik heb in mijn set ook problemen met de HD zenders van CD.

Alle andere HD zenders geen problemen.

Ik ga a.s. week nog even de LNB van de Multitwin bij wijze van proef uitwisselen met een andere.


Ik heb vandaag de Multitwin LNB bij wijze van proef vervangen voor een andere. De kwaliteits indicator van mijn Technisat geeft nu i.p.v. 3,1 DB gemiddld 4,1. met weer zoals zondag 9 juni heb ik geen problemen meer met NL1 HD.

De andere CD HD kanalen kan ik niet checken i.v.m. het ontbreken van een abonement, en de gratis proefperiode.

Nu maar even wachten hoe de kwalitiet is bij regen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je alleen de lnb vervangen, of moest je daarna de schotel zelf nog opnieuw uitrichten?

 

Ik vraag mij af, of je in het inwendige van de lnb de afzonderlijke posities nog kunt fine-tunen?

 

In ieder geval heb je nu beeld, gefeliciteerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bellecoupe

Ik heb eerst met een Satfinder getracht om het signaal met opnieuw afstellen wat op te krikken. zonder resultaat.

 

Vervolgens heb ik de LNB vervangen, wat een verbetering tot resultaat had.

 

Ik heb vervolgens nog getracht om middels opnieuw afstellen nog wat meer resultaat te behalen, maar dit bleef uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...