Ga naar inhoud


Humax Icord en NL HD kanalen op astra3


MR_B

Aanbevolen berichten

Mijn Collega heeft een humax Icord gekocht met Canal+ kaart en Mediaguard cam.

Wat we ook proberen we krijgen de NL HD kanalen niet open of geblokt.

Signaal is volle bak en ook de EPG komt binnen.

Rest van de HD kanalen werken wel.

 

Is het de software van de Icord of de combinatie met de mediaguard cam?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Damocles

Heb sinds gisteren mijn nieuwe humax iCord en kon alle kanalen vinden, behalve die van Canal Digitaal HD. Het is me nu echter wel gelukt.

 

Je moet bij zenders zoeken naar een 'user defined' frequentie:

11778 verticaal, 27500, DVB-S2 QPSK 9/10. Let er vooral op dat je DVB-S2 gebruikt, anders lukt het niet.

 

Aanvankelijk lukte het niet met deze instellingen. Wel signaal, maar geen kwaliteit. Wat bleek: toch de schotel net iets beter uitlijnen (millimeterwerk). Daarna pakt hij hem wel.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag ook een icord gekocht in duitsland maar ik krijg het voetballen er niet op met hd

 

ik heb de ci van canal digital doet ie niks en met een aston 2.17 wel een beetje maar loopt na 2 min compleet vast

 

met welke CI hebben ze het hier wel werkend??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mogelijk de schotel beter uitrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een dag spelen met de icord werkt alles 4 verschillende opnamens tegelijk maken waaronder ook HD en kijken alles werkt perpect

 

super apparaat ben er zeer tevrede mee instelingen in het begin wat moeilijk en na jaren topfield gebruikt hebben is het wennen aan de afstandsbediening en de menu's

 

ik kan hem nu iedereen aanraden ik heb de 320 GB gekocht in duitsland voor 449 euries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast dutchmike

Ik sluit me maar even bij dit onderwerp aan. Hier staat sinds kort een Icord hd die het prima doet met de mediaguard cam van canal digitaal, helaas met 1 uitzondering :

 

Nederland 1 hd krijg ik niet te pakken, meestal alleen een scherm vol kleurige blokjes of "geen signaal". Ik heb hem ingesteld zoals hier beschreven (11778, enz) en mijn cam heeft software 1.09.003 (1.9.01.00) en firmware 1.03.05.

 

Alle andere FTA hd kanalen doen het prima, zoals bbc-hd en luxe-tv hd.

 

Mijn schotel is een multytenne, staat netjes uitgericht op astra1 en daardoor met de andere 3 koppen ook op de rest.

 

Heeft het nut om te gaan proberen de schotel uit te richten of heeft nl1 hd problemen met de mediaguard en de Icord ? Ik vind het nogal mal dat voor de rest ALLES goed is behalve nl1 hd.

 

Alvast bedankt voor hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ervaring van de afgelopen weken heeft geleerd dat dit veroorzaakt wordt door een niet optimaal uitgerichtte antenne.

Ook Canaldigitaaql heeft in een persbericht aangegeven, dat Ned1HD ontvangst problemen heeft door kruispolarisatie.

 

Zie hiervoor de diverse onderwerpen op dit board, waarin dit al uitvoerig aan de orde is geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike
Origineel bericht van: ceesv
Ook Canaldigitaaql heeft in een persbericht aangegeven, dat Ned1HD ontvangst problemen heeft door kruispolarisatie.

Bedankt ik zal even verder zoeken, beter uitrichten met een multytenne is lastig helaas. Goed dat er bbc-hd is smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij NED1HD luistert de skew afstelling van de antenne heel precies.

Dit komt doordat er op ongeveer dezelfde frequentie als NED1HD op de ander polarisatie ook een transponder zit, waarvan het signaal de ontvangst negatief kan beinvloeden.

Bij de Multytenne kan je de skew per sat positie niet afzonderlijk instellen. Door exemplarische strooiing kan het daardoor tot ontvangst problemen komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike
Origineel bericht van: ceesv
Bij NED1HD luistert de skew afstelling van de antenne heel precies.
Dit komt doordat er op ongeveer dezelfde frequentie als NED1HD op de ander polarisatie ook een transponder zit, waarvan het signaal de ontvangst negatief kan beinvloeden.
Bij de Multytenne kan je de skew per sat positie niet afzonderlijk instellen. Door exemplarische strooiing kan het daardoor tot ontvangst problemen komen.

Aha dank je ! Ik neem aan dat "skew" het verdraaien van de ontvangst kop is ? Dat kan helaas bij de multytenne niet omdat er 4 koppen in een gesloten behuizing zitten. Dit verklaard gelukkig mijn probleem.

Hopelijk komen uiteindelijk de "echte" hd kanalen wel op een transponder die zonder problemen te ontvangen zijn, anders kan de multytenne weer op een_of_andere_veiling_site. Overigens alle andere 5000+ zenders inclusief HD kanalen ontvangen prima met de multy. Jammer dat nou net weer CD problemen geeft, had toch wel leuk geweest om de olympische spelen in hd te zien.

CD is elk jaar duurder en als ze een keer wat gratis hebben, is het weer zozo. Jammer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...