Ga naar inhoud


[all] iemand ervaring met MPEG Streamclip ?


tajvdz

Aanbevolen berichten

kent iemand het programma MPEG Streamclip?

Het lukt mij niet om dat programma werkend te krijgen samen met een quicktime mpeg2 decoder. Je moet een optie aanvinken dat plugings gebruikt kunnen worden maar daarna werkt het nog niet. Ik zie die optie trouwens ook niet in de versies die te downloaden zijn.

wat ik zoek is een programma waarmee je een .TS bestand kan knippen en dan weer als .TS naar de Dreambox terug kan zetten.

 

Wat me bij het proberen van MPEG Streamclip opviel was dat het programma samen kan werken met Enigma van de Dreambox.

Wat zijn dan de mogelijkheden? Het lukt mij namelijk ook niet om dan de bestanden op de harde schijf te laten zien. Maar wat dan wel handig lijkt is dat je bestanden direct vanaf de harde schijf kan knippen. Weet iemand of dat kan?

 

Als dat kan dan zou ik graag wat tips willen horen hoe het programma te gebruiken is.

 

Of anders iemand een tip om heel simpel een .TS bestand in te korten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


VideoRedo, werkt echt perfect. Alles wat je wilt in 1 handeling en knippen op frame nauwkeurig en niks demuxen en muxen en lekker snel.

Film opgenomen, dan reclame eruit knippen en filmkijken kost minder tijd dan film direct kijken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld Quicktime alternative?

De laatste versie van Quicktime alternative zijn niet compatible met MPEG Streamclip, zie hier het stukje van hun website:

 

THE LATEST VERSION OF QUICKTIME ALTERNATIVE IS NOT COMPATIBLE WITH MPEG STREAMCLIP; PLEASE DOWNLOAD QUICKTIME ALTERNATIVE 1.81 USING THE ABOVE LINK.

 

Je moet dus 1.81 downloaden, bij mij werkt dat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier MPEG Streamclip werkend op PPC en intel Mac.. maar je moet wel de apple MPEG 2 codec installeren. Op de intel heb je de nieuwere versie nodig natuurlijk :-)

En exporteren gaat heel eenvoudig, begin en eindpunt instellen en dan exporteren naar avi, dv, mpeg2 of mpeg4.

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...