Ga naar inhoud


Optiard DVD-RW AD-7170S verdwenen in de PC???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik wil een bestand op de CD-RW schrijven en "ongeldig" station melding.

 

Als ik in verkenner kijk staat de DVD-RW er niet bij???

Gisteren werkte alles perfekt!

In apparaatbeheer DVD gekeken, en daar staat ie met een uitroepingsteken: eigenschappen: start niet op???

Opnieuw geboot en ie staat er niet meer bij in de lijst.

Nieuwe hardware installeren vindt geen CDrom.

Er was geen driver bij om te installeren, stond in XP setupCD...

 

Nu lees ik wel dat er problemen zijn met de Nec/Sony Optiarc DVDrw, en heb een lijst met drivers vevonden: http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/Optiarc-AD-7170A/ maar hoe kan ik de versie van soft op mijn DVDbrander zien, en hoe upgrade ik die, is dit een flashrom?

Hoe installeer ik dan ook die DVD als ie door de PC überhaupt niet herkend wordt???

 

 

Heb ook nog dit gevonden:

""Start > Ausführen > regedit > OK

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-

11CE-BFC1-08002BE10318}

 

Nach Auswahl des Schlüssels, stehen rechts die Einträge dazu. Hier nun alle Einträge mit dem Namen Lower oder

 

UpperFilter löschen.

 

Führe anschließend einen Neustart durch.""

Ben dan gaan zoeken naar die sleutel, en die staat er wel 20x in???

Is dat normaal, heb maar 1 drive???

Kan dat kwaad? Hoe verwijder ik de overtollige sleutels? (als da mag)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hoeft niet alles te wissen maar houd je aan wat er staat. In principe zijn de sleutels eindigend op 318 jouw aangesloten spullen. Je zult dus ook je monitor enzo terugvinden.

 

De kunst is om je dvdbrander er tussenuit te zoeken, hierop in het linkervenster dubbelklikken, dan vind je rechts alle strings. Hiertussen zitten de Lowerfilters en/of Upperfilters. Ga hier op staan en met rechtermuisknop delete.

 

Het kán zijn dat je dvdrom er dubbel instaat dus dat wel ff checken. Dit probleempje komt wel vaker voor.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog even wachten met dat wissen voor ik in een put kruip...

 

Ik wil die opnieuw installeren en ie zegt dat ie geen drivers vindt???

De firmware van de dvdrw is 1.0, en er is een flashable van 1.03!

Maar aangezien in die drive niet kan installeren, kan ik die ook niet upgraden...

Heeft iemand drivers hiervoor zodat ik die kan installeren en dan flashen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Gelukt!
Uninstall Nero-7 (InCD lapte me dit probleem!)
Neroclean
Install Nero-7 met InCD
Flash van Firmware1.03 DVD-RW (gelukt)(moest virusscan afzetten...)
Opnieuw opgestart, Optiarc DVD-RW is nu v1.03 en wordt herkend... Oefffff! sleep


Ik zat al aan incd te denken... heb ik vroeger ook problemen mee gehad

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het helemaal niet en heb het dus ook niet geinstalleerd. Het zorgt er in feite alleen maar voor dat je cdrw gemount wordt als een diskdrive en dat je er dus bestanden gewoon naar toe kan slepen. Tegenwoordig zijn usb sticks veel handiger en vooral ook sneller. Voor mij dus een achterhaalde functie

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en andere funkties blijven behouden?

 

Deze morgen was ik aan het schrijven op de PC, en ineens zwart scherm en hij reboot!!!

Veel retrials bij opstarten, en eindelijk opgestart en werkt normaal verder.

Ik roep verkenner op en inderdaad geen DVD/CDrom meer herkend!!!

Hier ga ik weer zoals gisteren, eerst Nero v7960 uninstall en dan opnieuw install...

 

Ik "vermoed" dat dit van InCD komt!

Zou nochtans graag de dvd/cd als verwisselbare schijf blijven gebruiken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard7

Hoi Jan,

 

Ik heb InCD al vorige eeuw afgedankt als zijnde niet betrouwbaar genoeg mad En een CD/DVD is nu eenmaal niet bedoeld om als Random Access apparaat te gebruiken.

Wat veel mensen nl. gaan doen (mijn zus) is 'erop werken' alsof het een (kleine) harde schijf is, en als InCD dan een keer onherroepelijk meldt dat er een probleempje is (te vertalen met: u kunt uw schijfje gerust in de kliko mikken) dan is het huis te klein. Dus: NIET DOEN! Maak een werkdirectory of zo aan, of desnoods een aparte werkpartitie op HD, en kopieer de inhoud regelmatig naar DVD/CD(RW)!

Het is even wennen (vooral in je denktrant), maar heeft hetzelfde effect + pluspunten: InCD loopt niet meer te muiten (met oa incompatibiliteit met eventuele andere brandprogramma's tot gevolg, dus vooral DE-INSTALLEREN, alleen maar last van), met Nero branden = sneller en zekerder als je Verify aanvinkt, en je schijfjes kun je gewoon in andere PC's gebruiken. Dat laatste ging met de nieuwere InCD geloof ik ook al, maar ik wil er niks meer mee te maken hebben wink

 

Ik heb hier nu een aantal DVD/RWs rondslingeren. Als ik er iets op wil zetten stop ik 'm in mijn brander, maak een nieuwe DVD-Rom compilatie in Nero, sleep de dingen erheen die erop moeten, klik op branden, Nero zegt: er staat al iets op, wissen? ik klik op Ja en presto: klaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...