Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Canaldigitaal


Gast ricardo666

Aanbevolen berichten

Gast ricardo666

Vandaag mijn nieuwe TV binnen gekregen en ben nog aan het experimenteren met de instellingen.

Het gaat hier om een Panasonic TX-32ZLD85F HD LCD TV.

Beeldkwaliteit is met zowel de DM 7025 als met de Topfield 5300 aardig goed te noemen.

Echter 1 ding valt nu wel heel erg op met de wedstrijd van dit moment op NL1 knippert de TV als camera over publiek gaat terwijl op ZDF en ORF er een prachtig plaatje verschijnt.

Wanneer begint Canaldigitaal nou eens in knappe bitrate uit te zenden of zou het ergens anders aan liggen.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hou rekening dat bepaalde zenders zelf bepalen in wat voor kwaliteit ze uitzenden!!

Dit gaat op namelijk voor ned1,2,3 en de rtl en sbs zenders.

Deze kunnen namelijk ook only via de glasvezel uitzenden en hebben de sat eigenlijk niet meer nodig.

Dit is al een poos zo dat de zenders hun aanvoer naar de kebelnetten, iptv aanbieders, digitenne en CDS digitaal via de glasvezel aanleverd, wat daarna met het signaal gebeurd, dat ligt aan de overeenkomst en wat wil men betalen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en hebben de sat eigenlijk niet meer nodig

Dit is niet helemaal waar. De satelliet wordt nog altijd als backup gebruikt en dat is ook nodig. Simpelweg Satelliet is minder storingsgevoelig.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje over die panasonic televisie. Kan die ook opstarten op 1 van de scart of hdmi ingangen? Dus:

 

-Tv aan

-Kies ingang hdmi of scart

-Tv uit

-Tv aan

-Zelf ingang hdmi of scart verschijnt gelijk.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: DeBeek

Begin eerst eens met alle digitale beeldverbeteraars en alle andere rommel op je tv uit te zetten,
Deze dingen verpesten het beeld eerder dan dat het het verbeterd.

Allemaal waar, alleen je redenatie klopt niet, want dan zou hij deze problemen ook bij de buitenlandse zenders moeten hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Allemaal waar, alleen je redenatie klopt niet, want dan zou hij deze problemen ook bij de buitenlandse zenders moeten hebben.


Ook deze redenatie klopt niet dan zou iedereen met een platte TV knipperende lampjes moeten hebben op NL1.
Op mijn LCD ook 32 inch zie ik niets vreemds en heb een prima beeld op de NL zenders. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Even een vraagje over die panasonic televisie. Kan die ook opstarten op 1 van de scart of hdmi ingangen? Dus:

-Tv aan
-Kies ingang hdmi of scart
-Tv uit
-Tv aan
-Zelf ingang hdmi of scart verschijnt gelijk.


Ik heb een pana; bij scart gaat dat inderdaad zo bij hdmi helaas niet, je moet bij mijn tv eerst even sat/tv aandrukken en dan verschijnt automatisch het juiste hdmi kanaal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ricardo666

Ik zal van het weekend eens een mooi mailtje dichten richting Panasonic.

Uit het software menu begrijp ik dat de LCD op Linux loopt dus een nieuwe beeld driver zou probleem kunnen voorkomen.

Als via de coax/VHF uitgangen kijk van of de dream of topfield dan is het knipperren weg maar is het beeld zo verzadigd dat het absoluut nier meer scherp is.

Met de scart aan en uit nog niet geprobeerd wel afstandbediening aangepast van de dream (code 0680) hierdoor werken de meeste functie's.

Verder een pracht van een toestel met alle aansluitingen die je maar wenst Scart,HDMI,S-VHS PC etc.

Met PC aansluiting is het prachtig game'n met werkelijk een prachtig beeld.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: aart44

Ook deze redenatie klopt niet dan zou iedereen met een platte TV knipperende lampjes moeten hebben op NL1.
Op mijn LCD ook 32 inch zie ik niets vreemds en heb een prima beeld op de NL zenders. laugh

Met knipperende lampjes bedoelt hij waarschijnlijk smearing (bv.door lage bitrate) bij snelle camerabewegingen.
Ik heb tenminste nog nooit lampjes zien knipperen op een LCD ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Mister HaCk

Dit is al een poos zo dat de zenders hun aanvoer naar de kebelnetten, iptv aanbieders, digitenne en CDS digitaal via de glasvezel aanleverd, wat daarna met het signaal gebeurd, dat ligt aan de overeenkomst en wat wil men betalen!!

Via de kabel kiest men bij de Nederlandse zenders gewoon voor de aangeleverde bitrate (8 MB/sec voor SD), dat heeft niets met betalen van die zenders te maken. Andere zenders worden veelal met een lagere birate vanaf de satelliet ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat

Simpelweg Satelliet is minder storingsgevoelig.

Nou dat vind ik een boude bewering! ;-)
Met zeer zware regen/zwarte donderwolken/sneeuwval valt zelfs het satellietsignaal bij de kabelaars weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Simpelweg Satelliet is minder storingsgevoelig.

Toch klopt dit. De Kabelnetten gebruiken uiteraard een grote schotel dan die wij gebruiken ;-). Via glas is de kans op uitval namelijk groter. Er hoeft maar ergens "onderweg" de stroom of een versterker uit te vallen.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ligt ziggo (analoog) er regelmatig uit :') terwijl mijn dakwokje nog een prima beeldje vangt laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Dit is niet helemaal waar. De satelliet wordt nog altijd als backup gebruikt en dat is ook nodig. Simpelweg Satelliet is minder storingsgevoelig.


Voor de Nederlandse zenders is dit natuurlijk allang niet meer van toepassing. CDS en de kabelaars krijgen het signaal op exact dezelfde manier aangeleverd: via de Mediagateway over glasvezel.
Als er in die aanlevering ergens iets mis gaat zit de CDS abonnee net zo hard zonder beeld als de kabelaar abonnee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...