Ga naar inhoud


Windows XP-Diagnostic, waarvoor dient deze eigenlijk ?


SatBaron

Aanbevolen berichten

Hallo allen....

 

Misschien wel een oerstomme vraag, maar waarvoor dient de Diagnostic

Hier heb ik een dikke pil van een boek over WindowsXP, maar daarin zie ik nergens iets over de Diagnostic

In het Schijfbeheer staat bij mij op de

C-Drive (systeem-partitie) WindowsXP ook nog links daarvan een kleinere partitie:

1,49 GB FAT

In orde (EISA-configuratie)

waar de Diagnostic op staat.

Waarvoor dient deze Diagnostic eigenlijk ?

Als ik een Imagefile maak van WindowsXP met Norton-Ghost maak ik ook altijd een imagefile van deze Diagnostic, maar vraag mij af of dit wel nodig is.

Want de grootte van die imagefile is ook altijd hetzelfde.

Met andere woorden, veranderd die Diagnostic nooit ?

Iemand die hiervan op de hoogte is, vraag ik beleefd om enige informatie.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meestal is de EISA partitie een restore/installatie partitie. Bijvoorbeeld bij Acer is het zo als je hem nieuw koopt, en je gebruikt hem voor het eerst, gaat hij een aantal vragen stellen en windows (xp of vista) installeren. Deze installatie komt dan vanaf deze partitie. In dit geval zo te zien Xp. Bij Vista zou dit een stuk groter zijn.

 

Via een bepaalde toetscombinatie tijdens het opstarten kun je naderhand deze partitie weer activeren (ik dacht Alt+F11 uit mijn hoofd) en kun je de machine opnieuw installeren. Er staat ook zoiets in de bios om de toetscombinatie uit of aan te zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-winwiz,

 

Zo iets had ik al een vermoeden, maar dat wist ik niet met zekerheid.

Nergens vind ik hier info over noch in de dikke pil van een WindowsXP boek noch in de gebruikshandleiding van mijn PC.

Hartelijk bedankt voor de informatie.

Volgens mij kan ik heel die partitie van de Dignostic net zo goed verwijderen.

Heb in het verleden zolang ik deze PC in gebruik heb, nog nooit enig nut van gehad.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatBaron

Volgens mij kan ik heel die partitie van de Dignostic net zo goed verwijderen.


Inderdaad, als je het niet gebruikt kan je die deleten of formateren. Als je formateerd doe je dat best in NTFS

Met een progje als partition manager kan je de vrijgekomen ruimte bij een bestaande partitie voegen

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Puch,

 

Ja en laat ik nu dat progje Partition Manager ook in mijn bezit hebben, dus kan ik dit nu maar meteen doen.

Dan kan ik die anderhalve GB beter gebruiken voor in m'n systeempartitie.

Hartelijk bedankt voor de hulp !

 

Met vriendelijke groeten,

SatBaron.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Origineel bericht van: SatBaron

Volgens mij kan ik heel die partitie van de Dignostic net zo goed verwijderen.

Inderdaad, als je het niet gebruikt kan je die deleten of formateren.

ik zou hier toch goed mee opletten - heb ook een acer gehad met zo'n speciale partitie, en die ook gewist, waarna de laptop niet meer wou opstarten ! Had gelukkig een backup genomen van de gehele schijf - alles teruggezet en het probleem was opgelost. Blijkbaar werd die verborgen partitie toch gebruikt bij het opstarten.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...