Ga naar inhoud


[TF7710] Vega 2.35 / TopSet 2.0 zenderlijst overzetten wil niet ?


wiscel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zal hem vanavond eens open schroeven en kijken. Ik begon ook al te twijfelen aan de seriele poort op de receiver. Ik heb nu al 3 verschillende pc's geprobeerd met 3 verschillende kabels. Dan ga je toch wel twijfelen aan de poort op de ontvanger.

VU+ Ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult op een of andere manier vast moeten stellen welk onderdeel er nu niet (goed) functioneert.

Globaal heb je 3 mogelijkheden:

- serieële poort TF defect

- serieële poort PC defect

- Nul modemkabel defect

 

De laatste 2 zou je in principe uit moeten kunnen sluiten omdat je zelf al verschillende PC`s en Nul modemkabels hebt uitgeprobeert.

 

Dus ligt het voor de hand dat de RS232 van de TF niet of niet goed functioneert.

Volgens mij is het de makkelijkste weg om het apparaat voor een garantiereparatie naar de dealer te brengen of te sturen.

 

Een andere optie zou kunnen zijn om een forumlid in jouw buurt op te zoeken die ervaring hiermee heeft en daar een poging te doen of het dan misschien wel functioneert, je weet maar nooit.

Succes met het opsporen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk toch als ik dit zou lees dat het in zijn Topfield zit

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je soweiso de kabel kunnen testen door 2 pcs met elkaar te verbinden en dan via "directe kabelverbinding" de 2 pcs met elkaar te laten communiceren.

Als dat lukt, weet je zeker dat de rs232 poorten van beide PC's OK zijn, en dat de kabel OK is...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze 2 programma's heb ik een eigenaardig probleem: met Vega 2.35 kan ik alles gemakkelijk overpiepen, maar als ik dat met TopSet 2.0 probeer: niets. Ik gebruik dezelfde NULLmodem kabel en (uiteraard) dezelfde ontvanger en PC.

 

Iemand een suggestie?

 

Overigens: beide programma's gebruiken het zelfde bestandstype, dus een Vega-bestand kan prima in TopSet worden bewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...