Ga naar inhoud


Ontvangst bepaalde zenders Astra2 slecht


Gert30

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijde een visiosat schotel en kan daarmee hotbird, astra 1,2 en 3 ontvangen.

 

De muziekzenders Scuzz, Bliss en Flaunt zijn af en toe niet goed te ontvangen. Eerst dacht ik, dat de schotel niet goed stond uitgericht, maar dat was het geval niet.

 

Nu heb ik even een tijdelijke triax 80 cm schotel erbij gehangen, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Andere LNB eraan gehangen, maar nog steeds.

 

O.A. de zenders ITV een BBC heb ik totaal geen last van.

 

De schotel staat vrij gericht, staan geen bomen, struiken of huizen voor.

 

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

 

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Gert30
Weet iemand waar dit aan kan liggen?


Al eens getest met andere coaxkabel? Anders toch de LNB of de afstelling. In het slechtste geval de tuner van je ontvanger.
Geen storende factoren in de buurt van je ontvanger zoals een DECT-Telefoon?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Henksat. Ik had inderdaad een telefoon en de antenne van digitenne vlakbij de receiver staan.

 

Hopen dat het nu goed is.

 

THX

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit mijn hoofd moet je voor Eurobird 1 de LNB als je voor de schotel staat iets met de klok meedraaien (dacht ik, probeer het even uit, misschien zit ik ernaast). De skew is ongeveer 17 graden, terwijl dat voor Astra 2 maar 10 graden is. Die zal er dus iets op achteruit gaan dan. Ik heb het niet verzonnen..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Uit mijn hoofd
Vreemde plaats om uit te richten , doe je dat overal zo ?? devil-smiley-024.gifloldev.gif

(Grapjeuuuuh smile )

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Uit mijn hoofd
Vreemde plaats om uit te richten , doe je dat overal zo ?? devil-smiley-024.gifloldev.gif

(Grapjeuuuuh smile )

Ik heb geen satfinder nodig, ik heb een neus voor signaal. grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de skew precies?

 

Ik heb gemerkt dat met het meedraaien van de LNB, naar links of rechts van zijn vaste positie veel verschil geeft in quality.

 

Klopt dit?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

skew zou je kunnen omschrijven als de fouthoek tussen de zendantenne van de sat en de ontvangst antenne op aarde.

De zendantenne is of horizontaal of vertikaal gepolariseerd.

 

Wanneer een sat bijvoorbeeld op 19 gr. oost hangt en je bevind je zelf ook op de 19e breedtegraad oost is er geen fouthoek.

 

Wanneer je zelf bijvoorbeeld 5 gr. oost zit, zal er een fouthoek ontstaan t.o.v. de horizon.

 

Kijk maar eens naar dit plaatje

 

Wanneer zend en ontvang antenne niet optimaal op elkaar zijn uitgericht, zal er signaal verlies optreden.

Verder zal bij een bedoelde horizontale ontvangst bij een skewfout er ook een stoorsignaal van een eventuele vertikale transponder mee ontvangen worden, waardoor de ontvanger meer fouten leest, en dus een slechtere kwaliteit aangeeft.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...