Ga naar inhoud


[800] Hulp gevraagd: ontvangst SKY HD kanalen


Gast badmuts32

Aanbevolen berichten

Gast badmuts32

Sinds kort heb ik een Dreambox 800. Speciaal aangeschaft voor de ontvangst van de SKY HD kanalen, ben een newbie dus...

Ik heb een geactiveerd kaartje. Tot nu toe geen ontvangst op de HD en de FTA kanalen. Ik heb CCcam 2.09 en newcs 1.60 geïnstalleerd op de dm en op de router is een poort opengezet. Volgens mij zit het probleem in de aanpassingen die moeten worden verricht in newcs.xml file en in de CCcam.cfg. Maar ik weet niet zeker of deze juist zijn. Ik heb de volgende vragen:

1. Heeft iemand de SKY HD kanalen al geopend op een dreambox 800?

2. Is het mogelijk dat iemand mij de juiste newcs.xml en CCcam.cfg kan mailen?

3. Werken deze bestanden (met aangepaste info poort op router) ook op mijn dreambox?

Alvast bedankt voor de hulp.

 

badmuts32

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je al geen ontvangst hebt op de FTA kanalen, heeft het weinig nut om te proberen de gecodeerde kanalen te ontvangen. Zorg er eerst maar eens voor dat ITV en BBC goed binnenkomen.

 

Op je router hoef je overigens geen poort open te zetten, tenzij je verschillende netwerken in je huis daarmee aan elkaar hebt geknoopt.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nemesis_dup1

Om SKY (HD) te laten werken is het installeren van cccam voldoende er hoeven geen wijzingen in de .cfg file gemaakt te worden. Ik kijk al jaren naar SKY overigens wel via een DM7000 met de laatste PLi. Ook de updates komen prima binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: badmuts32
Ik heb FTA genoemd, maar bedoelde eigenlijk de FTV kanalen zoals Channel 4HD en Five. Deze kan ik niet ontvangen.

badmuts32


Heb je een abonnement hier op ?
FTV = Free to view Of te wel je hebt wel een skykaart nodig, maar hebt verder geen maandelijkse / jaarlijkse betalingen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nemesis_dup1
Om SKY (HD) te laten werken is het installeren van cccam voldoende er hoeven geen wijzingen in de .cfg file gemaakt te worden. Ik kijk al jaren naar SKY overigens wel via een DM7000 met de laatste PLi. Ook de updates komen prima binnen.


De SKY HD kaart werkt NIET op CCCAM 2.09 IN EEN dm-800! Je probeert het b eter ook n iet want het kan je kaart kapot maken. Dat heeft te maken met de klokfrequentie van 2.09.
Ik heb het lopen door de SKY kaart op cccam in mijn 7025 te stoppen en intern te sharen naar m'n DM-800.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: Nemesis_dup1
Om SKY (HD) te laten werken is het installeren van cccam voldoende er hoeven geen wijzingen in de .cfg file gemaakt te worden. Ik kijk al jaren naar SKY overigens wel via een DM7000 met de laatste PLi. Ook de updates komen prima binnen.


De SKY HD kaart werkt NIET op CCCAM 2.09 IN EEN dm-800! Je probeert het b eter ook n iet want het kan je kaart kapot maken. Dat heeft te maken met de klokfrequentie van 2.09.
Ik heb het lopen door de SKY kaart op cccam in mijn 7025 te stoppen en intern te sharen naar m'n DM-800.


Heb het idem dito gedaan intern van een 600 naar de 800 alle HD kanalen van sky draaien en ook de update's komen goed door

ppaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Op een apparte Ubuntu server met daaraan een SMARTGO+ reader een CCCam2.08 werkt ook prima. Verder niets in hoeven stellen.


met 2.0.9 werkt het hier ook perfect,zelf HD (channel4 HD die op de FTV kaart zit)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nemesis_dup1

@ppaap

 

Welke Entitlements heb jij voor $kyHD staan. Mijn kaart wordt vandaag geupgrade naar HD en ik ben benieuwd welke entitlements er bijkome cq wijzigen. Het lijstje is nu:

 

001d 08-08-2008

b766 08-08-2008

b765 08-08-2008

b773 08-08-2008

b860 08-08-2008

b772 08-08-2008

00b 08-08-2008

003 08-08-2008

0010 22-08-2008

 

tnx Cor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...