tajvdz Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Door de onhandige manier van verwijderen heb ik een verkeerd bestand verwijderd van de harde schijf van mijn DB7000. Hoe kan ik het makkelijkst zo'n bestand terughalen? Ik had het gratis programma Pc inspector file recovery gedownload en daarmee kan je ook de externe schijven die via usb zijn aangesloten nakijken naar verwijderde bestanden. Toen heb ik de harde schijf uit de dreambox gehaald en die in een usb behuizing gestopt. Windows geeft wel aan dat er een schijf is gevonden maar bij deze computer komt hij niet te staan en file recovery ziet hem volgens mij ook niet. Schijf beheer laat hem wel zien maar met de info dat de schijf leeg is. Ik schrok me in eerste instantie dus even rot maar terug in de dreambox stond alles er nog op. Wat kan ik het beste doen om het bestand terug te krijgen?
Scubix Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Origineel bericht van: tajvdz Door de onhandige manier van verwijderen heb ik een verkeerd bestand verwijderd van de harde schijf van mijn DB7000. Hoe kan ik het makkelijkst zo'n bestand terughalen? Ik had het gratis programma Pc inspector file recovery gedownload en daarmee kan je ook de externe schijven die via usb zijn aangesloten nakijken naar verwijderde bestanden. Toen heb ik de harde schijf uit de dreambox gehaald en die in een usb behuizing gestopt. Windows geeft wel aan dat er een schijf is gevonden maar bij deze computer komt hij niet te staan en file recovery ziet hem volgens mij ook niet. Schijf beheer laat hem wel zien maar met de info dat de schijf leeg is. Ik schrok me in eerste instantie dus even rot maar terug in de dreambox stond alles er nog op. Wat kan ik het beste doen om het bestand terug te krijgen? Zeer weinig eigenlijk. Die harde schijf gebruikt EXT2 of EXT3, een filesystem van Linux. Daar kunnen windows, en die file recovery tools niks mee doen. Er zijn enkele methodes om een poging te ondernemen om iets terug te halen van een linux schijf, maar de kans dat je een hele film terug gaat krijgen is echter zeer klein! Wat je zou kunnen doen is het volgende : - je sluit de schijf aan op de pc - je zoekt programma zoals winimage of iets dergelijks om een "image" te maken van je harde schijf onder windows. - je zoekt een programma om uit een image data te extracten. Er bestaan zo programma's, want ik heb het zelf ooit geprobeerd en ik heb wel vanalles gevonden op die schijf, maar meestal met slechte delen in de films. Succes.
tajvdz Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 oh dat verklaart natuurlijk waarom ik de schijf niet kon zien. Het is een stukje van een paar minuten, geen hele film. Maar als het zo lastig is dan laat het maar. Ik dacht misschien is er een makkelijke manier. Is het trouwens niet mogelijk om mijn pc op te starten met zo'n linux cd en dan een of ander data recovery programma pakken wat onder linux werkt? Echt veel tijd heb ik niet want over een uur moet ik al weer wat opnemen en dan is het terughalen lastiger als het al mogelijk is..
boaz Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Sterker nog, zeer grote kans dat het dan overschreven is, maar je Linux live CD zou kunnen werken. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
xsatx Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Probeer dit Programma: explore2fs Groeten xsatx. explore2fs, the Linux file system utility for Windows NT Copyright © 2000 John Newbigin This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your option) any later version. This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details.
Neptunus Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 De meeste zenders hebben tegenwoordig programma gemist service, de meeste films kan je downloaden. wat heb je gemist? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
theo5 Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Het programma DreamTSman bied deze mogelijkheid. programma starten op PC linken naar de DM7000. Nu zie je ergens staan dat er files gewist zijn. Dacht iets van Found/Loss of iets dergelijks (ben op mijn werk en weet het zo niet direct uit mijn hoofd) Klik daarop en je ziet de gewiste file en kun je hem terug zetten succes ermee.
digitaal kijker Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Origineel bericht van: theo5 Het programma DreamTSman bied deze mogelijkheid. programma starten op PC linken naar de DM7000. Nu zie je ergens staan dat er files gewist zijn. Dacht iets van Found/Loss of iets dergelijks (ben op mijn werk en weet het zo niet direct uit mijn hoofd) Klik daarop en je ziet de gewiste file en kun je hem terug zetten succes ermee. lost+found map,via ftp kom je er dus in Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
boaz Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Volgens mij heeft die lost+found map toch echt een andere functie dan de prullenbak bij Windows. Ik kan met DreamTS in ieder geval geen gewiste bestanden terugvinden. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 nou ik heb even geprobeerd maar is me niet gelukt met DreamTSman. Ik zie wel de map lost&found en daar staat bij dat je met rechts moet klikken voor edit. Er gebeurd verder niets. Ik heb nog even een stukje opgenomen en weer gewist en opnieuw verbinding gemaakt en ook toen niets te zien. Nou heb ik het programma voorheen wel vaak gebruikt en ik kan me herinneren dat er dan onder lost&found bestanden stonden. Volgens mij waren dat bestanden die wel op de schijf stonden maar niet in de recording lijst stonden. Die konden dan weer worden hersteld dat ze weer in de lijst met opgenomen bestanden komen te staan. Dat is volgens mij toch weer wat anders dan het terughalen van een gewist bestand en is met de meeste recente images ook via de dreambox zelf te herstellen. Maar ik heb de schijf al weer meerdere malen gebruikt voor opnames vandaag dus ik denk dat het herstellen steeds lastiger gaat worden. het was maar een kort stukje. Het was opgenomen van de BBC. Ik heb wel een soortgelijk filmpje gezien op youtube over hetzelfde maar een iets andere inhoud. Ik denk dat ik er verder maar geen energie in ga steken maar toch zou het handig zijn als iemand met een oplossing komt. Die wis functie voor bestanden is zo lastig dat het vast nog wel een keer bij iemand mis gaat. In 4 jaar bij mij nu de 2e keer.. Misschien een tip voor image bouwers om het wissen wat handiger te maken? Dat je bijvoorbeeld alleen het bestand kan wissen dat wordt afgespeeld ofzo? Nu kom je via het menu weer in de lijst en als er veel bestanden met dezelfde naam staan dan is een fout dus zo gemaakt. Of dat het bestand dat wordt afgespeeld een andere kleur heeft in de lijst? Dan kan een vergissing ook weer wat meer worden voorkomen. Ik vind dit echt een tekort koming in de software waar ik me al aan stoor sinds ik een dreambox heb. Werkt het bij een 7020 of 7025 net zo? Dan is dat misschien een goede rede om mijn box eens te vervangen. Ik kom namelijk ook nog een composiet aansluiting te kort..
vGnp Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Gewist betekent naar /dev/null, en dat is een heel groot zwart gat. Tenzij je speciale software hebt (en dan bedoel ik forensisch onderzoek software), dan is de kans dat je het terug kunt halen minimaal. Vooral als je ook al weer hebt opgenomen, en iNodes van het gewiste bestand zijn hergebruikt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Scubix Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 Origineel bericht van: boaz Volgens mij heeft die lost+found map toch echt een andere functie dan de prullenbak bij Windows. Ik kan met DreamTS in ieder geval geen gewiste bestanden terugvinden. Inderdaad, de map Lost+Found in Linux is een vergaarbak voor zwevende "nodes" in het filesystem. Als je een "scandisk" doet, en hij vindt fouten in de vorm van zwevende nodes (deeltjes van, of een volledig bestand), die niet meer in de index van het bestandssysteem gekoppeld zijn, dan worden die in de map Lost+Found gezet. Daar kan je die dan terugvinden met als naam found.001, found.002, .... Maar daar komt dus alleen iets in te staan als je een scan hebt uitgevoerd met fsck.
boaz Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 En als ik me niet vergis, vindt die scan geen bewust gewiste bestanden, klopt toch? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Scubix Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 Origineel bericht van: boaz En als ik me niet vergis, vindt die scan geen bewust gewiste bestanden, klopt toch? idd, bewust gewist laat geen sporen achter in de index van het filesystem....weg is weg ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen