Ga naar inhoud


Wie heeft er veel kennis van een digitale camera Canon PowerShot A640 ?


SatBaron

Aanbevolen berichten

Hallo Sjaak,

Hartelijk bedankt voor je reaktie !

Ja, dat had ikzelf ook al goed in de gaten, dat het klepje over de aansluitingen zéér zwak is. Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan om daarvan een klein "hapje" uit te snijden.

Bij mij zat het oogje ervoor en heb met mijn stomme kop er heel voorzichtig mijn duim eronder gezet met de bedoeling het weer omhoog te krijgen, waarop het terstond afbrak.

Ja, wie denkt er aan dat ze het bij zo'n prijzig toestel zich afdoen met een ordinair materiaal als gietijzer van maar 1.2 mm.

In plaats van voorzichtig trachten te buigen, had ik dit ook beter kunnen doen wat jij hebt gedaan. Maarja, gedane zaken nemen geen keer.

Ook vind je nergens op het internet technische documentatie of een explodedview

Maar ik ben van mening dat ze het veiligheids-oogje van een hoogwaardiger materiaal hadden moeten fabriceren en geen "rommel" als dun gietijzer, waar hiermee niet de veiligheid dient.

Overigens ben ik zeer content met het toestel omdat je er mooie foto's mee kan maken en heeft zeer veel mogelijkheden.

 

Zie verder mijn berichten naar Unetwork.

 

Met vriendelijke groeten,

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sjaak,

 

Dat lijkt me ook wel iets voor mij. Vind ik zelfs een héél goed alternatief !

Staat daar nog iets op, van een merk of naam ?

Dan kan ik hier in Eindhoven ook eens mijn voelsprieten uitsteken.

Anders kom ik erop terug om naar die zaak in Zeist te vragen.

Dat het een "nepper" is en geen Canon-tasje zal mij verder worst wezen, als het maar nuttig en veilig is.

Ga je voor een reparatie wordt de behuizing waar dat oogje aan vast zit vervangen en afgezien van die kosten, zit je eigenlijk weer met de zelfde ellende n.l. zo'n gietijzeren oog welk bij het minste geringste weer kan afbreken.

Bij zo'n tasje wordt tenminste héél de camera ondersteund en is natuurlijk veel veiliger.

Ik dank je heel hartelijk voor dit goede advies !

Met vriendelijke groeten,

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fred,

 

Ben je al redelijk aan het opknappen ?

Wij hopen het met z'n allen van wel ! - Het kan niet snel genoeg gaan.

 

Bedankt voor jouw reaktie op m'n PowerShot probleem.

Nee dat klopt aan de buiten geeft het mooie verchroomde oog een degelijke indruk, het oogje is ook dikker,

maar waar het zo dun is (2.1 mm) zit precies aan de rand van de behuizing achter het dikkere oogje.

Dat het van gietijzer is gefabriceerd is door het chroom dan inderdaad niet te zien aan de buitenkant.

En als je het wel wilt/kan zien, dan is het te laat want dan ben je net zo ver als ik nu.

Want dan moet je het n.l. eerst afbreken.

 

Verder wens ik je hierbij nog eens van harte beterschap !

 

Met Vriendelijke groeten,

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Bedankt voor je interesse in mijn gezondheid. Het gaat met de dag beter.

 

Toen ik mijn Canon A80 kocht, via een bekende internet site is er vrij kort na de aankoop ook iets aan defekt gegaan.

Het ging om de connector voor de geheugen kaart. Daar was één van de pennetjes 90° verbogen. Ook iets waar ik niets aan kon doen.

Ik heb de camera met de aankoopgegevens direkt naar Canon Duitsland gestuurd en een dag of 10 later kwam hij netjes gerepareerd terug. Zonder kosten.

Ik zou in jouw geval toch proberen bij Canon NL een reparatie door te zetten en om coulantie vragen. Misschien lukt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fred,

 

Héél fijn dat het met de dag steeds beter met je gaat !

Ga zo door en beterschap verder !!

 

Off-topic:

Van een val weet ik van mee te praten.

Toen ik een jaar of twaalf was ben ik in Zweden tijdens kersen plukken (ik stond toen achterstevoren op een houten in-uitklap ladder)

ten val gekomen doordat de ladder plotseling inklapte.

Daardoor had ik 2 gebroken ribben en drie gekneusde en veel pijn.

2 weken in het ziekenhuis gelegen en nog een week thuis.

Maar als je nog zo jong bent is het genezingsproces eenmaal veel sneller.

 

On-topic:

De aankoopdatum van mijn PowerShot is van 22-02-2007, dus is alweer bijna anderhalf jaar geleden.

Ik denk dat ik daarom buiten de boot val en geen coulantie kan aantekenen bij Canon NL.

Bij jou was het euvel vrij kort na de aankoop en een duidelijke fabrikagefout,

want zo'n pennetje kan en mag door een geheugenkaartje in- en uithalen niet zomaar verbuigen.

 

In elk geval dank ik je hartelijk voor je advies !

 

Met vriendelijke groeten,

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ SatBaron,

Om toch nog een veiligheids koordje te kunnen gebruiken zou je eventueel aan de onderkant waar het schroefgat voor het statief zit, een passend boutje kunnen draaien met een gaatje erin, en daaraan het koordje bevestigen. Zorg wel dat het boutje even lang is als het schroefgat diep is.

 

Salu2, D.Quijote

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo D.Quijote,

 

Bedankt ook voor jouw reaktie !

Dat zou ook een héél goed alternatief kunnen zijn,

maar een boutje van de zelfde draad is zeer moeilijk verkrijbaar denk ik.

Het heeft een heel andere en een grovere spoed als een normaal boutje.

Nu ben ik niet zo erg op de hoogte van de benamingen van bouten met de verschillende draadsoorten.

Links en rechts hoor je wel eens noemen over b.v. 3/8 of 5/8, maar wat dat allemaal inhoud weet ik niet.

Wie dit wel weet, houd ik mij aanbevolen dit mij kenbaar te maken.

Mogelijk weet iemand anders waarvan of waarop zo'n boutje ook is te vinden.

Het is een boutje ongeveer M5 of M5.5 wat er daar in moet.

 

D.Quijote, in elk geval ook hartelijk bedankt voor het meedenken !

Met vriendelijke groeten,

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D.Quijote,

 

Om het verder even publiek af te maken, meld ik je het volgende.

Bij een grote winkel op foto-gebied [D*gicamsh*p.nl] hier in Ehv heb ik volgens jouw raadgeving zo'n buigzaam statiefje van joby kunnen kopen.

Overigens zijn er op de site van joby zelf, zelfs losse voetjes te koop voor maar ca. €3:=

maar omdat ze deze in Ehv. niet hadden, dan toch maar een compleet statiefje aangeschaft.

Dit voetje heb ik i.c.m. met een klein stalen plaatje aan de camera bevestigd.

Nu kan ik pas echt spreken van een betrouwbaar en veilig gebruik.

 

Wat Drs.IJzerbout ook al schreef:

Ik maak me eerder zorgen om het koordje dan om het oog.

Daar moet ik hem groot gelijk in geven,want dat koordje wat in dat oogje gaat is maar heel dun,

dit slijt in de loop der jaren eens een keer door met alle gevolgen van dien.

Dat deel wat om je pols gaat is OK, maar wat aan het oog bevestigd wordt is uit oogpunt van veiligheid veel te dun.

Daarvoor heb ik nu het veel betere koordbandje in gebruik wat bij het originele Canontasje zat.

Ik ben er nu zeer content mee en dank ik je hartelijk voor de suggestie en het advies daarmee.

Verder allen héél hartelijk bedankt voor de reakties en het meedenken in deze.

 

Met vriendelijke groeten,

SatBaron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...