Ga naar inhoud


Wie heeft er veel kennis van een digitale camera Canon PowerShot A640 ?


SatBaron

Aanbevolen berichten

Deze Canon PowerShot A640 heb ik een dik jaar geleden bij een

M*markt gigant gekocht, waarvan vandaag het koord-oogje van is afgebroken.

Nu het is afgebroken kan je zien dat het oogje wat zo mooi aan de buitenkant verchroomd is, van ordinair gietijzer is gemaakt.

Hoe komen ze er op ?

Voor zoveel geld zou je toch denken dat het uit betere materialen zou zijn gefabriceerd. B.V. van verchroomd staal.

Maar hoe kom je nu aan een nieuw oogje, nog belangrijker is:

wat moet er voor worden open gemaakt aan de camera om het nieuwe oog te kunnen plaatsen ? ?

Op het internet heb ik me suf gezocht vandaag naar een site voor evt. onderdelen voor dat ding en/of voor een reparatie.

Wie kan mij helpen aan verdere informatie ?

En / of weten te vertellen waar en wat er open moet om zo'n oogje te vervangen ? ?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor een serieus advies !

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn in nederland meerdere firma's, die Canon repareren.

Zelf zo'n kamera openen zou ik niet aan beginnen, alhoewel ik vroeger zelf video kamera's heb gerepareerd.

 

Googel eens onder rofa of etb + canon en bel die eens voor een advies. Dit zijn repair centers, geen verkoop adressen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maak van Breda maar Roosendaal!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-ceesv,

 

Nee, zomaar de camera te openen ben ik zelf ook wel wat heuverig voor.

Maar mogelijk kan het een eenvoudige handeling zijn ? Als je maar wist wat er open moet om het vervangende oogje weer te plaatsen.

Via Gogelen heb ik de adressen gevonden en bedankt daarvoor.

Ik had die site's niet zomaar kunnen ontdekken.

 

@-Unetwork,

 

Deze PowerShot A640 daar ben ik zelf ook héél tevreden over, behalve dat bij NORMAAL gebruik toch zoiets blijkbaar kan gebeuren.

Helaas heb ik maar één digitale camera, dus kan ik zo geen foto ervan maken.

Het is het lus-oogje wat rechts bovenaan de camera zit en waar het veiligheidskoordje aan wordt bevestigd.

 

Voorals nog bedankt voor het meedenken !

Met vriendelijke groet,

SatBaron.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar bel ze eens, ETB is geloof ik de officiele garantie klachten reparateur. Misschien is er een coulance regeling voor zoiets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Maak van Breda maar Roosendaal!


Ja, maar ik zat in de buurt toch? smile
Ik heb daar uitgebreid censor-cleaning uitleg gekregen. + Koffie en een plakje cake. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter- (@-Unetwork),

 

Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar dit is niet te doen omdat

de defecte plaats (achter rechts-boven) niet, of niet goed in beeld komt.

Vanochtend bij mijn zoon op de camping door hem een plaatje laten schieten.

Morgenavond bij zijn thuiskomst zou hij die via een mail naar mij toesturen.

Dus daarna kan ik pas de foto hier plaatsen.

Alvast bedankt !

Met vriendelijk groet,

Cees

 

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Unetwork - [Peter],

 

Hier is dan eindelijk de foto van het defect waar het om draait.

Volgens een repear-centrum in Nederweert, kan daar zomaar geen los oogje op de camera gemonteerd worden omdat volgens hen dit oogje

deel uit maakt van de behuizing. Daarvoor dient dan de behuizing te worden vervangen.

 

De foto is helaas niet zo erg scherp, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt. Ik hoor het nog wel van je.

Alvast bedankt !

Vriendelijke groet,

Cees

(SatBaron)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cees, met mijn pro Canon videocam XL H1 heb ik een ongeluk gehad en de viewfinder was toen doormidden gebroken.

Ik heb hier 2 componenten lijm van Bison gekocht voor metaal en die garanderen een zeer stevige verbinding.

Ik zou het proberen en 24 uur tussen een klem zetten.

Wel goed schoonmaken, ver vrij.

Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Peter,

 

Bedank voor je reaktie.

Dit onderdeel (veilgheidsoogje) vind ik een zeer kritisch geval.

Daar moet je op kunnen vertrouwen dat de camera ten aller tijden aan je pols blijft hangen.

Zou dit onderdeel uitgevoerd zijn in staal, dan had ik er nog wel iets vertrouwen in met de reparatie van de 2-componenten lijm.

Maar aangezien dit oogje aan de buitenkant prachtig is verchroomd, is het binnen-in maar van 1.2 mm gietijzer en dit is zeer broos.

Helaas vertrouw ik dit dus niet.

Hier zal ik het maar bij laten en er aan moeten wennen om foto's te maken zonder een veiligheidskoord aan mijn pols.

Wie weet zou in de toekomst het koordje zelf eens doorgesleten zijn bij het fotograferen, (moet je niet aan denken) dat dan de camera nog tegen de vlakte gaat.

Overigens is het een perfect toestel waarmee je brillante foto's mee kan maken.

 

In ieder geval dank ik je hartelijk voor je advies en het meedenken.

 

Met vriendelijk groeten,

Cees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb een Canon PowerShot A80 en daar zit ook zo´n verchroomd oog aan. Dat het van gietijzer is is niet te zien. Het geheel geeft optisch een stevige indruk. Die kamera heeft al heel wat reizen meegemaakt vooral in Afrika en ik ga er niet zachtzinnig mee om. Ik maak me eerder zorgen om het koordje dan om het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...