Ga naar inhoud


[skystar2] DVBProg tips


Aanbevolen berichten

Hoi,

ben naast de dreambox nu dus ook aangesloten aan coax op een skystar2

na wat vijlen en schuren heb ik alles mooi werkend, maar ik kan geen blijvende wijzigingen aanbrengen in de channellist (behalve zenders wissen)

 

heeft iemand tips om de zenderlijst mooier te structureren (zoals we dat gewend zijn van de dreambox)

is er misschien iemand met een eigengemaakte zenderlijst als vergelijking?

 

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


't Is ProgDVB, niet DVBprog! Misschien dat je daarom geen informatie vindt. wink

 

 

(N.b.: Ik ken de Dreambox niet)

Er is ergens een ProgDVB channellist editor te vinden. [Gebruik ik niet]. In ProgDVB zelf kun je extra mappen aanmaken, en zenders kopiëren of verplaatsen of hernoemen, veel meer niet. Ik heb mijn favorieten in een favorietenmap, en de andere zenders in 'Frans, Duits, Engels, Spaans, Overige en Junk'-mappen gezet.

Mijn ervaring is dat de boel na een rescan van een satelliet vaak weer doorelkaar ligt, met zelfs verdwenen (actieve) zenders. Als je dan net alles hernoemd had, en op alfabetische volgorde, word je niet blij. Allemaal nogal primitief, dus.

 

Misschien is DVBdream wel een mooier programma...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Auggi,

tja ProgDVB is 't inderdaad effe een kwinkslag in de hersenkronkels tijdens het schrijven van deze vraag.

 

alvast bedankt voor je antwoord,

dus heel veel soeps is de interface niet.

na ja, dan maar wennen aan dat proggie

 

(overigens opnemen in TS formaat naar mijn Nas en dus afspelen op de dreambox gaat wel prima moet ik zeggen en daarvoor wilde ik het skystar2 kaartje en de ProgDVB eigenlijk ook gebruiken)

 

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om welk programma gaat het precies?

'Channelsttings' geeft geen resultaat in Google. 'Channelsettings' of 'Channel settings progdvb' levert ook niets zinvol op. En er zijn zoveel skystarfora...

 

Kun je het hier niet als bijlage neerzetten?

 

***

Offtopic:

Als ik de channel editors (pdvbedit.exe en progedit.exe) gebruik blijkt mijn channel.dat corrupt te zijn, terwijl ik wel gewoon kijken en zappen kan. Andere channel.dats (in andere ProgDVB-mappen) werken wel. Ik kan mijn belangrijkste channellijst dus niet eens bewerken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik heb hem gevonden.

 

Dit programma'tje is misschien handig als je vanuit het niets een hele nieuwe lijst wilt maken - niet als je al een kanalenlijst hebt. Ook update 'ie niet automatisch.

Uiteindelijk ben je toch uren bezig om je eigen favorieten in te delen. wink

Altijd lastig: wat is ook alweer eutelsatw1, w2 en w3? Ik zie liever de positie in graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hoi,
ben naast de dreambox nu dus ook aangesloten aan coax op een skystar2


hier heb ik eigenlijk een vraagje over ikzelf heb een dreambox met coax out en had deze doorgelinkt met mijn htpc/skystar2 maar als mijn htpc aanstaat valt bij de dreambox steeds het signaal weg...(ik gebruik 3 lnb's maar met een andere sat reciever via de coax out van de db kan ik op beide recievers verschillende cd zenders kijken) graag zou ik weten of dit bij jou ook (niet) werkt

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...