Ga naar inhoud


[7000S] DB geeft moteck sg2100 motor geen stroom meer?


Gast Zomby

Aanbevolen berichten

Afgelopen maandag ging ik mijn dreambox een routine reboot doen nadat ik mijn wireless gcard had gekregen voor wifi. Ik heb zelf niks aangepast aan de dreambox, alleen een reboot gegeven.

Toen de db opnieuw opstarte bleef ie raar genoeg vasthangen bij ned1 (bevroren beeld).

Ik dacht ok, dan maar opnieuw rebooten.

 

Toen ging het helemaal mis. Nadat ik de bootlogo te zien kreeg kwam de melding "starting ccamm" en daarna blijft ie hangen.

Andere images geprobeerd niks.

 

Volgende dag heb ik opnieuw geprobeerd met een nieuwe image (pli en gemini) in de flash, met flasherase en alles.

 

Nu start ie wel op en ik krijg dan de setup scherm. Dus ik vul mijn latitude/longtitude gegevens in maar nu wil de schotel niet draaien. Hij krijgt volgens mij geen stroom want ik kan het ook niet handmatig draaien.

Ik heb geen flauw idee wat dit kan zijn.

ik heb "use motor power" aan en uitgevinkt, ik heb een nieuwe kabel.

 

Ik weet wel dat ie heel eventjes heeft gewerkt toen ik aan het vechten was met de diverse oudere images.

 

Ik weet 100% (ok 99%) zeker dat het aan de dreambox ligt.

LNB is ok, kabel is ok, motor lijkt ook ok.

 

Samenvatting: Nieuwe verse image installatie op de dreambox en nu wil de schotel niet draaien en ik krijg geen goeie signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het klinkt alsof de voeding het niet meer "aan" kan.

 

Dat kan een paar oorzaken hebben:

 

1) Een hardeschijf, die te veel vraagt van de voeding.

2) De voeding zelf, die het loodje legt

3) Een LNB, die plots te veel stroom vraagt.

4) Of de diseqc motor is defect.

 

Mocht je een hardeschijf erin hebben, disconnect dan de hardeschijf. Probeer het dan weer de dreambox op te laten starten. Of probeer je dreambox eens op een andere schotelopstelling.

Heb je bij beidde geen positieve resultaat, dan is waarschijnlijk je voeding defect.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik hier een daar hoor is de voeding defect hoogstwaarschijnlijk.

 

Is dat makkelijk te repareren? Ik heb rondgekeken bij een paar satshops maar ik kon geen aparte voeding vinden voor de db7000s, alleen de 600 of 7020.

 

ik ben zelf geen soldeersoldaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zoiets onlangs ook gehad. Na een paar dagen heb ik de moter geprobeert te resetten....ging niet. Toen maar even onder de moter een paar stappen west of... weet ik veel. Daarna weer naar mn box, zappen naar een andere sat en toen was alles weer oke....

 

Oorzaak ? ik weet het niet, maar het werkt weer als vanouds...

 

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...