Ga naar inhoud


Clarke-Tech 5000 versus CT 2100 Plus


odysseus

Aanbevolen berichten

Heb enige tijd geleden een Clarke-Tech 2100 plus aangeschaft omdat deze een heel hoge ingangsgevoeligheid heeft. Heb ieder restje signaal nodig om met name de RTL zenders te ontvangen.

 

Nu heb ik eigenlijk ook wel belangstelling in de Clarke Tech 5000 i.v.m. Opname mogelijkheid.

 

Heeft iemand ervaring met de ontvangstgevoeligheid van deze receiver in vergelijk met de 2100+ ??

Grote schotels vangen veel wind..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: odysseus

Heeft iemand ervaring met de ontvangstgevoeligheid van deze receiver in vergelijk met de 2100+ ??


Heb altijd een Topfield 5000CI gehad en kon daarmee net de
horizontale transponders van Nilesat ontvangen in het Noorden
des lands.
De Clarke-Tech HD5000 doet hier qua gevoeligheid zeker niet onder
voor de Topfield:ik heb weer vele horizontale transponders op Nilesat, dus ik ben tevreden. smile

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik zit wat Noordelijker en Westelijker dan jij, dus ik heb dergelijke problemen niet echt; alleen bij slechter weer kan het verschil maken, maar het is hier bijna nooit slecht weer ;-)

Volgens mij is de CT2000 / CT2100 serie duidelijk gevoeliger dan de CT5000. Net even geprobeerd: mijn CT5000 geeft op dit moment op RTL5 een level van 81%, terwijl mijn CT2000 een 97% geeft (op doorlus uitgang van de CT5000). Dat verschil kan ook wat uitmaken als je hem vrije scans laat uitvoeren; dat kan CT2000 veel beter dan de CT5000. Voor jou is CT5000 misschien niet handigste keuze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf voorlopig dus maar bij mijn 2100, HD zit er bij ons toch nog niet in (Astra3 niet te ontvangen)

 

Er zijn nog een paar meer heel gevoelige ontvangers (o.a. Div types KAON) experimenteer hier een beetje verder mee.

 

Heb nu een satboer die omwille van service aan NL klanten bij mij wil komen experimenteren. Een van mijn schotels staat naast het huis op de grond, dus lekker makkelijk. Kijken wat daar uitkomt.

Houd onze "ver" over de grens kijkende leden wel op de hoogte. Morgen eerst weer lekker 15 dagen naar huis

Grote schotels vangen veel wind..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...