Ga naar inhoud


(all) reboot over het internet


spongebob

Aanbevolen berichten

vrienden, wellicht heeft het hier al gestaan, maar ik vind het niet onmiddellijk.

 

Hoe reboot/herstart ik een dreambox over het internet??? Ik beheer een aantal boxen die ik voorzie van verse zenderlijsten. De zenderlijsten overpompen is totaal geen probleem, maar het rebooten op het einde wil maar niet lukken.

 

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan bewerkstellingen? Mijn dank is groot.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


@all: het gaat hier om dreamboxen die dus BUITEN mijn eigen netwerk zitten. De dreambox die BINNEN mijn netwerk zit (192.168.X.X) is dus ook geen probleem.

 

De dreamboxen BUITEN mijn netwerk hebben dus een heel ander IP-adres dan de 192.168.X.X. Bovenstaande tips willen werken dus niet.

 

Ook binnen het progje OpenDBedit wil het niet werken (ondanks de IP-adressen e.d. netjes zijn ingevuld).

 

Dit kan toch niet zo moeilijk zijn???

 

PS: is het overigens ook normaal dat het maar niet lukt om het WEBIF-paneel van deze buitendreamboxen te voorschijn te halen?? De poortforwarding op de routers op poort 80 is nochthans in orde (want anders kon ik gewoon via deze weg de boel rebooten)

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je weet hoe je je dynamisch ip adres kunt beheren via dyndns of no-ip, en dat die ip-adressen up-to-date zijn ?

als de routers vervolgens poort 80 naar het juiste interne adres van de dreambox sturen, dan moet het mogelijk zijn om de web-interface op te roepen (indien deze op poort 80 staat).

via de web-interface kan je de box manueel herstarten.

wel zorgen dat je het standaard paswoord wijzigt, anders kan iedereen zomaar in je web-interface komen.

ik lees trouwens dat je die web-interface NIET te zien krijg, dus nee, dit is niet normaal !

- kijk na op welke poort de web-interface geconfigureerd staat

- geef je dreambox een VAST IP adres in je intern netwerk

- via NAT translating in de router moet je de poort van de web-interface doorsturen naar dit vast IP adres

poort 80 wordt ook dikwijls gebruikt door de router zelf, gebruik anders poort 8080 indien het niet lukt met poort 80.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jean-claude: er standaard nix gewijzigd aan de dreamboxen qua poortgebruik. Ik ga er dus vanuit dat de WebIF via poort 80 wordt geregeld?

 

an ja ik heb contact met de dreamboxen (via FTP kan ik er gewoon in, via OpenDBedit, enz kan ik gewoon over het internet contact maken met de boxjes.

 

In principe zijn de poortjes via de router ook netjes geforward. Ik zie dus duidelijk nog iets over het hoofd, maar ik weet niet wat. Moet er nog iets in de instellingen van de dreambox gewijzigd worden? want intern in hun eigen netwerk is de WebIF netjes bereikbaar...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Spongebob,

 

Indien je PLi gebruikt op die boxen je makkelijk een PPanel schrijven die de nieuwe zenderlijsten ophaalt.

Ook kan je daarin een script aanroepen om een reboot te doen enz.

 

véél mogelijkheden als je het onder de knie hebt !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

@simean: bedankt voor je bijdrage, maar ik ga het niet NOG moeilijker maken, hoor.

 

Ik moet op een of andere manier de routers zo configureren zodat ik de WebIF kan bereiken. Is hier nergens een manual over terug te vinden?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Routers zo configureren is moeilijker dan een PPanel maken voor kanalenlijst update hoor !

 

De webif mag geen probleem zijn maar is niet echt veilig !

Beter open je poort 22 zodat je via SSH ( met putty als client) kan "telnetten" naar de box.

Op die manier gaat het passwd tenminste encrypted over het net.

 

Draaien ze PLi ? anders stuur ik je wel een voorbeeldje.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ze draaien beiden gemini.

 

Maar je zegt dat WebIF geen probleem mag zijn: wat moet ik dan allemaal instellen in zowel de routers alsook de dreambox??

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk :

 

- static ip voor de dreambox

- port forwarding naar de dreambox voor de juiste poorten

- als het een dynamisch internet adres is, een no-ip or dyndns met updater installeren.

 

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit alles is gedaan, maar op een-of-andere manier wil het maar niet lukken. Zucht!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

en JAAAA het is uiteindelijk gelukt. Blijkt dat provider Telenet poortnr 80 gewoon blokkeert, gadver.

 

Zal ik me wel liggen suf zoeken naar een configuratiefout in de router enzo.

 

enfin, ik ben blij dat het uiteindelijk gelukt is!!

 

Bedankt iedereen voor het meedenken, ik kan EINDELIJK in de webif.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...