Ga naar inhoud


Hele ochtend geen ADSL van Planet-KPN


Aanbevolen berichten

Ik heb vanochtend geen verbinding gehad met(helaas nu) KPN voorheen Planet. Het servicenummer was weer een uren bezet want ik wilde weten of het storing van KPN betrof of dat het aan mij lag.

 

Vanmiddag deed de verbinding het weer en ik wilde eens nakijken of er ergens melding van een storing werd gemaakt maar hoe ik ook zoek ik kan nergens de status van ADSl vinden, planet.nl doet het niet meer op de KPN site is niets te vinden over de status van de verbindingen, zie ik iets over het hoofd?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier hetzelfde probleem ook voorheen Planet nu KPNplanet.

 

Mij viel het op dat de verbinding er wel is maar IE en Outlook geen verbinding krijgen. Ik moet nu telkens met systeemherstel een dag terug. Dit zal waarschijnlijk met de instellingen te maken hebben, maar het valt wel op dat het deze week na de "overgang" is gekomen. Verder zou ik ook niet weten waar ik dit kan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een herstelpunt terugzet en vervolgens kan je weer internetten, dan moet je dit probleem lokaal zoeken en niet bij je ISP. die gegevens staan nl. in je router en niet op je PC tenzij alles statisch is ingevuld of wanneer je nog met een prehistroisch USB ADSL modem inlogt (kan het me niet voorstellen).

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

gisterochtend wel bij iemand het modem een schop onder z'n kont moeten geven (reboot). geen linesync, na reboot wel weer.

onderste oranje-ledje van zo'n oud speedtouch modem knipperde oranje.

aangezien jij na een systeemherstel wel internet hebt zal dit niet aan de orde zijn vermoed ik.

 

misschien DNS probleempje ? kan je wel een ip-adres "buiten" pingen zodra je geen internet meer hebt ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe gaat alles weer goed, even morgen afwachten.

Ik doe er niet veel maar aan want ik heb het aanbod van KPN aangenomen om over te stappen met daarbij een draadloos modem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na iedere herstart geen verbinding meer. Ik denk dat het na de automatisch installatie van software pack 3 is op getreden.

 

Vandaag kreeg ik wel de gegevens van KPN (inloggegevens voor internet premium) moest aleen de extentie van de provider veranderen, maar de snelheid is hetzelfde geblijven, misschien dat de oude speedtouch een snelheidslimiet heeft (kan dat?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...