Ga naar inhoud


tv vlaanderen Hd en de veelbesproken HDSCP beveiliging.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

wellicht zijn er al die TVV-Hd bekijken,maar ik vraag mij af of er op de ontvanger ook effectief de hdscp module aanwezig moet zijn,of later de tijd?De kabelaars in belgië zeggen dat ze moeten van de content provider,maar bij de technische dienst van TVV zeggen ze de dat huidige hd zenders die zij aanbieden geen hdscp nodig is.

Wie kan/durft hier meer over kwijt?

in de volksmond zeggen ze ook dat de hdscp de digitale copiëerbeveiliging is t.o.v.de macrovision de copiëerbeveiliging is op analoog gebied.

Heeft iemand al een dm800 getest op TVV en ermee opgenomen en over gezet naar de pc?Met wat moet je dit afspelen,en heb je echt een bleu ray schrijver nodig om de opname's te bewaren?

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is geen HDCP beveiliging. Het is trouwens nogal nutteloos om die nog in te voeren want die is al gekraakt. Je kan de opgenomen HD programma's gewoon afspelen op je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U beweerd dus dat de beveiliging dat de belgische kabelaars gebruiken op hun gesloten hardware door het één of het ander te omzeilen valt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz

Als je de harddisk kunt uitlezen moet het te doen zijn.

Dat is niet zo heel eenvoudig, maar ik heb al op een ander forum eens een artikel gelezen over hoe je die digibrol zou kunnen uitlezen.

Simpel is het niet, ze gebruiken een apart bestandssysteem.

 

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=5292&st=0&sk=t&sd=a&hilit=gekraakt

 

De vraag kwam er nadat iemand wou weten of je een grotere harddisk kon steken.

Toen dat niet lukte, kwam een andere vraag : kan ik dan de opnames niet elders stockeren, zodat er weer plaats vrij is op de harddisk van de digicorder.

En toen heel de discussie dus over het afwijkende filesystem dat ze gebruikten.

 

In Nederland schijnen ze het gelijkaardige systeem van UPC wel al gekraakt te hebben door via cardsharing te werken.

 

Verder is er op een ander forum iemand die een toestel van Hauppauge gekocht heeft, waarmee via de component ingang analoge HD kan doorgestuurd worden en gehercomprimeerd naar PC opgeslagen kan worden.

Dat is dus niet 100% zonder kwaliteitsverlies, maar schijnt wel mooie resultaten op te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattv4iedereen
U beweert dus dat de beveiliging dat de Belgische kabelaars gebruiken op hun gesloten hardware door het één of het ander te omzeilen valt?

Ik dacht dat je het over TV Vlaanderen had? Daar is geen HDCP beveiliging aanwezig en je moet gewoon een x264 decoder hebben op je pc om die af te spelen. Je PC moet wel redelijk krachtig zijn.

De beveiliging dat Telenet gebruikt maakt gebruik van een smartcard icm de unieke id van de box waardoor je de smartcard niet zomaar in een andere box kan duwen. Momenteel is deze box nog niet officieel gekraakt, maar er zijn wel mensen bezig met oa eigen software ed op die box te draaien. De opnames die je maakt zijn ook gecodeerd waardoor je een smartcard nodig hebt om die af te spelen. Er bestaan echter wel speciale toestellen die je aansluit tussen uw box en recorder die het HDCP signaal uitfilteren waardoor je kan opnemen van je box zonder kwaliteitsverlies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Er is geen HDCP beveiliging. Het is trouwens nogal nutteloos om die nog in te voeren want die is al gekraakt. Je kan de opgenomen HD programma's gewoon afspelen op je pc.
maar dat is gene HD meer probeer ene hd film op te nemen langs vod of pvv.indi heeft dat uitgeschakeld omdat de meesten geen beeld kregen die ne flips of sam hadden(geen hdcp betaald) nu kan het veranderd zijn als ze betaald hebben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Er bestaan echter wel speciale toestellen die je aansluit tussen uw box en recorder die het HDCP signaal uitfilteren waardoor je kan opnemen van je box zonder kwaliteitsverlies.

Zelfs dan is er kwaliteitsverlies.
Je neemt immers op van de output van het schermsignaal, je moet nadien dan weer je PC of iets anders laten hercoderen naar H264.
Het is dus niet hetzelfde als bij satelliet waar je gewoon de Transport Stream opslaat, en niet hercomprimeert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het kwaliteitsverlies hierbij is niet echt zichtbaar. Zet je om van analoog dan heb je een merkbaar verlies. Neem je gewoon raw op dan heb je helemaal geen kwaliteitsverlies maar zit je wel met heel grote bestanden. Als je nu naar een hd zender kijkt is er zeker ook al een paar keer gecomprimeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Origineel bericht van: sattv4iedereen
U beweert dus dat de beveiliging dat de Belgische kabelaars gebruiken op hun gesloten hardware door het één of het ander te omzeilen valt?

Knip,gaat over onderste regel.
De beveiliging dat Telenet gebruikt maakt gebruik van een smartcard icm de unieke id van de box waardoor je de smartcard niet zomaar in een andere box kan duwen. Momenteel is deze box nog niet officieel gekraakt, maar er zijn wel mensen bezig met oa eigen software ed op die box te draaien. De opnames die je maakt zijn ook gecodeerd waardoor je een smartcard nodig hebt om die af te spelen. Er bestaan echter wel speciale toestellen die je aansluit tussen uw box en recorder die het HDCP signaal uitfilteren waardoor je kan opnemen van je box zonder kwaliteitsverlies.

De opnames van een (hd)digicorder zijn niet gecodeerd.Wel te verstaan,dat je alle opname's kan bekijken zonder dat er een smartcard in je toestel zit.Ik heb hier zo'n brol staan,en kan het weten.Wel is het zo,dat de opname's beveiligd zijn opgelagen op de hd zelf.Bij mijn laatste test hoefde zelfs kabelsignaal niet meer.Maar ja,dat is top offic,maar wilde dit bericht rechtzetten,dat "iedere" opname te bekijken is zonder geldige smartcard.Zal zelfs meer zeggen,alle VOD aanvragen,kan zonder geldige smartcard bekeken worden omdat die niet gecodeerd zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...