Ga naar inhoud


ITV1 en codering


Aanbevolen berichten

Mij is onduidelijk of Britse kijkers in het gecodeerde deel een

smartcard moeten betalen en anderen niet. confused

Tenzij uiteindelijk alle ITV-1's weer op codering overgaan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag een FTA scan gedaan, maar deze zenders werden moeiteloos gevonden. Meen gelezen te hebben, dat het de zenders, waar o.a. Anglia tv deel van uitmaakt, betreft. Deze zitten nog steeds, of weer, op de Britse beam.

 

Als het toch andere zenders betreft, vraag ik me af wie ze mist. Ik niet in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest
Vandaag een FTA scan gedaan, maar deze zenders werden moeiteloos gevonden. Meen gelezen te hebben, dat het de zenders, waar o.a. Anglia tv deel van uitmaakt, betreft. Deze zitten nog steeds, of weer, op de Britse beam.

Als het toch andere zenders betreft, vraag ik me af wie ze mist. Ik niet in ieder geval.


Op 12.402/V/27500 zijn alle ITV-1's gecodeerd in Videoguard! (Astra 2B.)
Mijn vraag was, of de locale kijkers hier moeten betalen voor een
smartcard om "hun" locale ITV-1 te zien. Leek me een logische vraag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende ITV1 kanalen verhuisden terug naar de 2B en zijn nu opnieuw gecodeerd ITV1 CENTRAL SW; MERIDIAN SE; MERIDIAN NORTH; YORKSHIRE TV E; ANGLIA W and TYNE TEES SOUTH. Freesat heeft momenteel een probleem om alle ITV1 regio's op hun EPG te plaatsen. Voor de Freesat kijker maakt het niet uit want die kon tot voor kort toch maar ITV1 LONDON zien via een "freesat box". Al de rest zit ofwel op terrestial broadcast of Freesat from Sky. Het zijn alleen kijkers zoals wij, die met onze neutrale toestellen alles uit te lucht kunnen plukken, die zien wat er aan de hand is. De modale Brit heeft er geen idee van wat er boven zijn hoofd afspeelt. Het zal hem meestal ook worst wezen zolang hij maar op één of andere manier Eastenders, Emmerdale of Coronation Street kan blijven volgen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Volgende ITV1 kanalen verhuisden terug naar de 2B en zijn nu opnieuw gecodeerd ITV1 CENTRAL SW; MERIDIAN SE; MERIDIAN NORTH; YORKSHIRE TV E; ANGLIA W and TYNE TEES SOUTH. Freesat heeft momenteel een probleem om alle ITV1 regio's op hun EPG te plaatsen. Voor de Freesat kijker maakt het niet uit want die kon tot voor kort toch maar ITV1 LONDON zien via een "freesat box". Al de rest zit ofwel op terrestial broadcast of Freesat from Sky. Het zijn alleen kijkers zoals wij, die met onze neutrale toestellen alles uit te lucht kunnen plukken, die zien wat er aan de hand is. De modale Brit heeft er geen idee van wat er boven zijn hoofd afspeelt. Het zal hem meestal ook worst wezen zolang hij maar op één of andere manier Eastenders, Emmerdale of Coronation Street kan blijven volgen. laugh


Erg bedankt voor je antwoord! Ik leid eruit af dat er geen terugtrekkende ontwikkelingen gaande zijn. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: MacGuinness
Lees het artikel bij satellite-magazine maar eens.


Ik begrijp je niet. confused


Op hun site staat alles uitgebreid verteld.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MacGuinness

Op hun site staat alles uitgebreid verteld.


Er staat van alles in, maar het verhaal is niet zo helder als
dat van RUF hierboven. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: RUF
Volgende ITV1 kanalen verhuisden terug naar de 2B en zijn nu opnieuw gecodeerd ITV1 CENTRAL SW; MERIDIAN SE; MERIDIAN NORTH; YORKSHIRE TV E; ANGLIA W and TYNE TEES SOUTH. Freesat heeft momenteel een probleem om alle ITV1 regio's op hun EPG te plaatsen. Voor de Freesat kijker maakt het niet uit want die kon tot voor kort toch maar ITV1 LONDON zien via een "freesat box". Al de rest zit ofwel op terrestial broadcast of Freesat from Sky. Het zijn alleen kijkers zoals wij, die met onze neutrale toestellen alles uit te lucht kunnen plukken, die zien wat er aan de hand is. De modale Brit heeft er geen idee van wat er boven zijn hoofd afspeelt. Het zal hem meestal ook worst wezen zolang hij maar op één of andere manier Eastenders, Emmerdale of Coronation Street kan blijven volgen. laugh


Erg bedankt voor je antwoord! Ik leid eruit af dat er geen terugtrekkende ontwikkelingen gaande zijn. wink


Er kan echt geen terugtrekkende beweging zijn omdat ITV voor 50 pct betrokken is bij Freesat. Alle freesat stations moeten FTA zijn. De enige reden die ik kan bedenken is dat die stations dienden te verhuizen om plaats te maken voor nieuwe Freesat kanalen op de 2D. Trouwens binnen afzienbare tijd wordt ITV 1 hervormd tot 6 superregios. Dan kunnen alle overbodige kanalen worden vrijgemaakt. Momenteel is dat een pure verkwisting van frequencies. Kijk maar naar de Meridian regio. In oppervalkte even groot als Oost en West Vlaanderen samen (en een stukje Antwerpen) en daarvoor zijn er maar liefst 4 of 5 afzonderlijke satelliet freguenties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MacGuinness
Volgens Satellite magazine Is het een tijdelijk iets omdat er op Astra 2D te weinig transponders beschikbaar zijn.
Daar wordt niet gesproken over EPG problemen.

2D is met 16 transponders sowieso een klein satje. BBC gebruikt er 5, ITV 4, Sky 4 (veel teveel frown ) Channel 4 gebruikt er 1, RTE 1, 1 test) Ik vraag me af of SES plannen heeft om een nieuw satje met UK beam te lanceren. Al zou het ook al erg veel helpen als Sky naar de 2C getrapt zou worden. Dat spul zit toch achter crypt en de 2C staat bijna leeg. Al zie ik wel dat er nu ook iets van ITV op 2C zit.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...