Ga naar inhoud


[7000S] hoe loginnaam veranderen ?


micronikje

Aanbevolen berichten

Beste mede dreamers,

 

Nu ik een db800 heb (en in mijn netwerk hangen) wil ik de loginnaam van mijn oude db7000 veranderen en ook in het netwerk hangen. Het password is mij gelukt, maar weet iemand ook hoe je de loginnaam verandert?

Dreambox 7000/Micronik 1200S/2 x DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat wil je nu precies? Root vervangen door een andere naam?

Of in samba de naam van de box in het netwerk aanpassen, zodat ze in een lokaal netwerk uniek zijn?

 

De 7000 is niet zomaar in te richten als andere gebruiker?

Root moet je naar mijn mening sowieso van afblijven en de adduser functionaliteit is niet geimplementeerd voor de 7000. Dit kun je wel handmatig omzeilen, maar daar is wel unix/linux kennis voor nodig. Is je niet aan re raden.

 

TheMenk :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de enige reden het veranderen is dat je nu 2 boxen in je netwerk hebt, dan is het helemaal niet nodig dit te veranderen. Binnen een netwerk mogen meerdere computers/boxen rustig dezelfde inlognaam en wachtwoord hebben. Het IP adres is bepalend voor waar je aanklopt en eerst meldt je je aan bij of de 500 of de 7000 en pas als je daar bent wordt gevraagd naar inlog en w8woord.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wil is, dat ik alle 2 boxen in mijn netwerk zie (ik draai onder vista) Nu zie ik alleen de db 800. Wel kan ik gewoon allebei ftp-en. Daarnaast wil ik ze allebei mounten. Hiervoor heb ik in vista een user aangemaakt. Ik denk, dat ik nu 2 users nodig heb om dit te kunnen bereiken. Maar misschien klopt dit niet?

Dreambox 7000/Micronik 1200S/2 x DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je je 7000 nog even moet vertellen van welke groep hij lid is bij de samba instellingen, even editten met bijv. DCC.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...